Gast Geplaatst: 30 juni 2005 Geplaatst: 30 juni 2005 Beste, Sinds 5 jaar heb ik een JVC type AV32WZ4EP nu valt plots het beeld weg; soms krijg ik horizontale gekleurde strepen en daarna niets meer ook komt het voor dat ik een ´wit scherm´ krijg en dat de TV zichzelf op stand-by zet. Is dit nog te repareren; oh ja als ik heb een ´reparatieklopje´ geef dan doet hij het weer 5 min. Allcamjan
Jan Ambers Geplaatst: 30 juni 2005 Geplaatst: 30 juni 2005 Volgens mijn ervaring duidt dit op een sluiting in het corresponderende kanon van de BB... dus een BB! Er zit nog een waterkansje in dat in de RGB versterker er een kanaal is dat "dom doet".... Met een scope en testbeeldgenerator kan je eea te weten komen. Heb je een schema en kan je schema lezen?
Gast Geplaatst: 30 juni 2005 Geplaatst: 30 juni 2005 Beste, Een schema heb ik niet maar kan wel een schema lezen+ hoe kom ik aan het schema Allcamjan
percies Geplaatst: 30 juni 2005 Geplaatst: 30 juni 2005 Soldeer eerst het raster IC even door, zit in veel gevallen gewoon los. Dit IC zit als je achter het toestel zit op de middelste print, waar ook de tuner op zit.
Gast Geplaatst: 30 juni 2005 Geplaatst: 30 juni 2005 Frans, Het gekke is dat het uren (zelf een 2-tal dagen) goed ´kan´ gaan maar soms hardnekkig op standby ´springt´. Heb de kap eraf gehaald en de eerste opmerking is dat er een Philips beeldbuis inzit, achterste print zat los (maar dit heb ik al ca 1 week geleden gedaan) wat overgens opvalt is de ´gammele constructie van het geheel. Ik zal eens kijken naar het IC Allcamjan
percies Geplaatst: 30 juni 2005 Geplaatst: 30 juni 2005 Wees er dan snel bij, er is al menig beeldbuis "genekt" door een loszittend raster.
Gast Geplaatst: 30 juni 2005 Geplaatst: 30 juni 2005 Frans, Ik zal ´de rokende soldeerbout´ eens ter hand nemen. mvg Allcamjan
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen