Ga naar inhoud


Bepaalde kanalen zijn zwart


Gast

Aanbevolen berichten

Sinds vandaag heb ik een aantal kanalen die (gedeeltelijk) niets meer doen.

 

Yorin, Veronica, TMF zijn zwart. Alleen als ik verder zap hoor ik heel snel wat geluid van dat kanaal.

 

Net5 geeft wel beeld maar hapert enorm veel en geeft geen geluid. Zodra ik zap naar Net5 hangt mijn Dbox en kan ik niets meer...zowel met mijn afstandsbediening als via netwerkverbinding (telnet, ftp), terwijl het beeld gewoon blijft bewegen.

 

Kanalen als Canal + en MTV2 MTV-Base e.d. werken wel gewoon.

Als ik via EMU kijk bij de werkende kanalen geeft hij aan dat hij gebruik maakt van de 08 code.

Wanneer ik bij een nietwerkende kanaal kijk met EMU geeft hij aan dat die kanaal geen codering gebruikt.

 

Intussen heb ik ook al mijn Dbox opnieuw geflashed, maar dat mocht niet baten.

 

Iemand een idee wat het probleem kan zijn?

 

Oh ja ik heb een Nokia Dbox2 met Enigma ruDBOX image

Link naar reactie
Delen op andere sites


heb sinds gisteren de dbox2 in bezit had de zenders gescaned en inderdaad

veronica net5 sbs habbden geen geluid en telkens als ik net5 deed hing de dbox.

 

inderdaad sinds vanmorgen doet de dbox het weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb dezelfde problemen maar dan al een hele tijd. Ik heb een Nokia Dbox2 2xI met Enigma ruDBOX image. Deze image heb ik uit een zelfde box gehaald en in de mijne geflashed. Op de box waar de image vandaan komt werken de kanalen wel maar op de 2-de exact identieke box krijg ik alleen na het scannen en vinden van alle kanalen even kort wat geluid en verder niks. soms hangt de box dan ook. Weet iemand wat ik nog mis om de box aan de praat te krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet wat het probleem is als de box op een andere plek staat..

 

Je moet goed je stekkers nakijken.. Soms is dit het probleem.. Zelfgemaakte stekker maken niet zo goed contact..

 

Of er is een onderbreking in de kabels... Dit kan ook een oorzaak zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas was ik zelf ook al zover ik heb de tv aangesloten op een kabel van 1 meter (kant en klaar gekocht) en gekeken of het beeld helder was. Dit was het geval dus vervolgens de kabel in de antenne ingang gedaan van de DBox en de scart naar de tv. Ook de antennekabel doorgelust naar de tv en wanneer de box uit is prima tv beeld. Bij het scannen naar de kanalen vind hij alle kanalen netjes en kan ik daarna ook teletekst gebruiken en ondertiteling aanzetten voor sommige zenders maar ik krijg geen beeld en op maar een enkele zenden af en toe een geluidfragment

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al vanaf het begin dat ik de box heb omgezet naar debug en ben begonnen te experimenteren met images. De box heeft het wel 1 dag redelijk gedaan in essent gebied met een Mr zap image. Bij mij thuis (casema) werkt het helaas niet met de Mr Zap of de ruDbox image.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...