Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ben een 1.80 m schotel aan het installeren in combinatie met een Echostar3000ipvia.

De aansluitingen voor het motorgedeelte en ook voor de switch (Echostar FH-192) op de corrotor (rood, zwart en wit draadje) zijn me duidelijk maar wat te doen met de 2 coaxiale kabels....resp.van de Ku lnb en de C lnb.

In het Echostar boekje staat een C-band/Ku band 12 V switch getekend.

Maar wat is dan de functie van de polarotor (optional)?

Kortom een paar vraagjes van een C-band beginner

"het daghet in het Oosten, het lightet overal;

hoe luttel weet C-plusje waarheen ik kijken zal"

Geplaatst:

De bovenste coax f-connector is voor de digitale ontvanger. De onderste lus je schuin naar boven door naar de coax connector van de analoge ontvanger.

Het rood/zwart/witte draadje is bij een corotor niet voor een switch maar voor de servomotor die de antenne in de C- en Kuband feed 360 graden (polarisatie) kan draaien (met het satelliet-menu in te stellen bij keuze van de juiste polarisatie instelling bij het LNB menu.

Je moet een switch (12 V of gewoon een diseqc switch) gebruiken om te kiezen tussen je C-band en je Ku band LNB. De uitgang ervan sluit je gewoon op de digitale coax ingang aan.

Nog iets vreemds van de Echostar 3000: je moet satellieten die zowel C-band als Ku band transponders hebben twee keer aanmaken. Want je kan op één satelliet maar één LNB selecteren.

Succes!

Geplaatst:

Duidelijk! Hartelijk dank voor de uitleg. Ik kan dus een gewone disecq switch gebruiken zonder een verloopkabeltje naar de 12 volt ingang op de echostar.Al heel wat satshops afgezocht naar zo'n ding.

"het daghet in het Oosten, het lightet overal;

hoe luttel weet C-plusje waarheen ik kijken zal"

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen