Ga naar inhoud


Fortec 5400 Superapparaat???


Gast

Aanbevolen berichten

Wat ik er van gehoord heb is (of binnenkort als de soft beschikbaar is) hij via de pc voor ieder coderingssysteem te proggen. Ik nodig hierbij iedereen uit om al hetgeen hij weet van deze nieuwe ontvanger met iedereen te delen.<BR>groeten Esco.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zijn twee versies fs5400 maar zijn wel het zelfde alleen de eeprom is anders de ene (nieuwere rev.) kan je wel update naar seca/viacess etc. En de andere niet dan moet je een nieuwe eeprom in zetten.<BR>Ik heb er eentje besteld dus ik ga kijken wat je ermee kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er afgelopen week-end een uitgeleend van een kennis maar zo'n geweldige ontvanger vindt ik het niet. De Embedded Cam was niet te patchen (misschien ligt dat aan het feit dat het een "oude" versie zou kunnen zijn)en ook werkte de embedded cam niet meer als er 2 CI's in het apparaat zitten. Deze klacht is schijnbaar niet te verhelpen. Het beeld wat de ontvanger produceert is vergeleken bij een nokia 9500, een humax 5400 en een philips seca doos heel erg blas en weinig contrasterend. Hetzelfde geldt voor de menu's. Verder is het apparaat niet -CE- gekeurd en is er geen windows editor beschikbaar voor het met de PC bewerken van zenders. De menu's zijn veel minder logisch opgebouwd als bij een Humax en de kast heeft geen digitale uitgang. Na openmaken van de kast komt op het eerste oog een redelijk net mainboard te voorschijn, maar toch is deze kast beduidend slechter afgewerkt als een ontvanger van Humax, Nokia of Echostar.<BR>Kortom vindt ik het geen geweldige ontvanger en is hij in vergelijking met een humax 5300 of 5400 veel te duur. Als je bedenkt dat je voor een ontvanger van deze middelmatige klasse dik FL 950,-- moet neertellen is de keuze al snel gemaakt.<P>Toxic[Q]<p>[ 28-05-2001: Message edited by: Toxic[Q] ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

met bovenstaande ben ik het niet geheel eens, de fs5400 heeft inderdaad enkele beperkingen, welke ik hoop dat spoedig worden verholpen door een soft update, van de laatste versies heb ik er een gekocht, inmiddels heb ik de cam gepatcht naar seca, en het werkt, voor nog geen duizend gulden een seca kastje met 4500 kanalen, disq 1.3, taquilla en kiosk, een gewone antenne uitgang en een extra ci, vindt ik toch een beter aanbod dan een humax met aston ci cam waarvoor nog steeds veel geld moet worden betaald (astoncrypt) en de prijs is bijna vergelijkbaar met een seca nl boxje met zijn beperkingen. <BR>Ook is de bekende wolfgang eind deze week klaar met de kanalen editor met de bekende sitedit look.<BR>al bij al niet zo verkeerd toch ?????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle andere beperkingen blijven en die zijn niet met een software update op te lossen.<BR>Bovendien moet je de koop van een ontvanger nooit op belofte baseren. Daarmee wil ik zeggen dat vaak de meeste leveranciers hun beloftes niet na (kunnen) komen. Kijk maar naar Pace en Amstrad. Amstrad wilde ooit een digitale module voor hun analoge ontvanger op de markt brengen en met de gedachte dat deze ontvanger dus upgradable zou zijn hebben veel mensen het ding gekocht. De module is er nooit meer gekomen.<BR>Het voornaamste bezwaar is de embedded cam die niet meer werkt als je er 2 CI's in stopt en dat gaat met een software update niet goed komen. Dat is volgens degene waarvan ik het apparaat geleend heb namelijk een hardware probleem. Dat zou de importeur zelf gezegd hebben. Verder is het natuurlijk niet reëel om te zeggen dat je een seca kastje hebt voor nog geen 1000 piek. Door namelijk de aston firmware in het kastje te laden doe je een illegale handeling en kan de leverancier je garantie intrekken. Dat doen overigens 9 van de 10 leveranciers als blijkt dat je met niet officiële software hebt lopen spelen. Verder heeft een Humax 5400 of een 5300 ook een embedded systeem (viaccess of irdeto, natuurlijk niet patchbaar) en werken deze wel nog als je er 2 CI's in stopt.<BR>Verder komen in het lijstje van de Humax ontvangers voor:<BR>-Digitale uitgang met Dolby Digital ***AC3***<BR>-OTA firmware upgrades.<BR>-Duidelijkere en beter contrasterende menu's.<BR>-Overzichtelijkere functionaliteit.<BR>-Kwalitatief betere ontvanger (technische specificaties & hardware)<BR>-Gedegen support en updates via de website.<BR>-Diverse gratis(!) windows setting editors en andere software<P>Overigens is de volstrekt persoonlijke reden waarom ik deze ontvanger niet zou kopen het extreem blasse beeld wat dit kastje produceert. Dat beeld is voor mijn kritische oog niet acceptabel. Zet er maar eens een echostar of een nokia of humax langs dan zie je een wereld van verschil. Maar nogmaals dat is persoonlijk en moet je niet als onderdeel van deze "test" zien.<P>Ik probeer dit soort "testjes" altijd zo objectief mogelijk weer te geven en vandaar dat ik in het geval van deze ontvanger nog iets meer mijn best heb gedaan. Ik erger me namelijk groen en geel aan de onjuiste informatie en het duidelijke zwaar overdreven positieve beeld wat sommige mensen op sommige websites over deze ontvanger schetsen. Ik vindt namelijk dat als je claimt als hobbyist dat een ontvanger beter is als anderen of meer waarde voor je geld bied als andere ontvangers dat doen, je wel moet zorgen dat dat beeld klopt. (ik heb het niet over jou fenzo). Een website waar namelijk een ontvanger helemaal de lucht in geprezen wordt waar tegelijkertijd de hoofd-hobbyist een werknemer is van de zaak die "hoofd-sponsor" is van de website en tegelijkertijd ook nog eens distributeur is van de genoemde ontvanger en onwaarheden over de specificaties van de ontvanger schrijft en grote delen van de college websites jat en.... en.....STINKT!!!<BR>En als iets stinkt moet ik altijd even ruiken laugh.gif" border="0 Vandaar dat ik deze ontvanger eens tegen het daglicht gehouden heb en er naar mijn idee een objectieve "test" c.q. conclusie van gemaakt heb.<BR> <BR>Toxic[Q]<p>[ 29-05-2001: Message edited by: Toxic[Q] ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu een fs5400.<BR>Het is een leuk apparaat voor dat geld.<BR>Ik dus meteen aangesloten en ja het beeld was beduidend minder dan op mijn strong8000.<BR>Software updates gedaan staat nu op 10 ivm 8.<BR>het beeld is wel beter geworden en valt nu goed naar te kijken.(maar toch kwaliteit minder)<BR>Ik had vroeger toen de eerste humax5400 kwamen er ook eentje gekocht(hellaas hedendaags kapot) deze had ook allerlei problemen maarja die gaan met de tijd haast allemaal weg.<BR>De fs5400 binnenwerk ziet er mooi. (misschien scheelt dit per rev van het apparaat).<BR>Als je een fs5400 wilt kopen zal ik nog een paar maanden mee wachten voordat er een betrouwbare firmware is.<BR>problemen die ik ondervind zijn.<BR>epg van de helft van de zenders is er niet.<BR>het van kanaal wisselen duurt vrijlang. (ongeveer 3sec)<P>(misschien ligt dit aan de schotel maar op de strong 8000 geen last van) van<BR>flikkert beeld op tequilla en kiosk (antenne bereik staat wel op blauw) <BR>Als je een aston ci in de bovenste slot doet werkt het interne embedded systeem niet meer.<BR>programma overzicht is irritant bedekt het hele beeld.<P>iemand nog meer problemen mee gehad???<BR>Ik weet dat dit niet zo'n reclame is voor de fs5400 maar toch vind ik het een mooie apparaat en ben er wel blij mee.<P>Toxic[Q] <BR>welke rev. fs5400 heb jij onderhande genomen en met welke firmware??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil toch wel even reageren.<P>Toxic stelt voor de FS 5400:<P>Geen CE keur - zet een bril op en kijk op de achterkant.<BR>Specs slechter dan Humax - Nee ze zijn beter kijk en vergelijk.<BR>Beeld Blase - Stel op RGB en een piek fijn beeld, let op en kijk op verschillende kanalen daar films in slechte kwaliteit ook kunnen worden uitgezonden.<BR>Hardware slecht - Ik kan niet anders zeggen FS heeft het piekfijn voor elkaar.<BR>Embedded systeem - heeft FS niet dus is niet te vergelijken met een Humie, voor de duidelijkheid FS heeft een Hardwire CI Cam solution van SCM ingebouwd, en heeft de bijkomstigheid dat als er een tweede externe CI cam word gebruikt de Interne CI word uitgeschakeld - word vermeld in de gebruiksaanwijzing !<BR>Geen support ? kijk op fortecstar-europe.com<P>Toxic objectief ? positieve kritiek : Eerst je huiswerk goed maken en dan de juiste informatie verspreiden.<P>Jenz <BR> wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

HAardware support is er wel ja.<BR>en dat werkt ook perfect.<P>RGB etc heb je beter beeld ja, maar nog niet zo goed als op mijn strong.<P>Ik krijg steeds bij tequilla en kiosk strepen en lijnen in beeld maar niet op mijn strong weet iemand hoe dit komt.<BR>Ik heb al de schotel in verschillende standen gezet etc maar ik blijf de strepen houden op mijn fs5400.<BR>Ik heb bij andere mensen aangesloten en ja weer strepen bij tequilla en kiosk.<BR>Kan dit een hardware fout zijn of zijn de fs5400 ontzettend gevoelig voor signaal.<BR>Trouwens canaldigitaal NL werkt wel perfect.<P>vraag aan jenzy: Jenzy weet jij toevallig in welke rev. versie de eeprom vervangen is zodat je de interne CI CAM kan patchen.<BR>dus welke bij de oude en welke bij de nieuwe versie horen.<P>alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Strong<P>Dit probleem wat je schetst heb ik niet ondervonden tot nu toe, het probleem zit misschien in je Scartkabel.<P>Voor zover ik weet kun je niet zien aan het serie nummer hoe en wat.<P>Jenz

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jenzy (multisat.net is het niet?)<P>Ik heb mijn huiswerk wel degelijk gedaan beste man. Ik heb hier een HP staan dus meet ik die waardes i.p.v. de specificaties op de website te lezen. Daar klopt namelijk bij geen enkele fabrikant wat van. (zelfde verhaal bij auto's). De waardes die de HP mij aangeeft zijn juist. Dat apparaat kost niet voor niets bijna Fl 70000,--. Het is dan ook iedere keer weer even slikken als ik het ding van en naar de eigenaar moet vervoeren.<BR>--<BR>CE Keur: Bij CE zelf is deze keuring nog niet in de database bekend. Als deze door CE niet is bijgewerkt bij deze mijn excuses.<BR>Als ik in Spanje een Levis 501 koop wil dat ook niet altijd zeggen dat dit echt een Levis is. Daarvoor heeft men openlijk beschikking over een dergelijke database.<BR>Ander voorbeeld: Als op een Fortec Star FRCI-5400 doos staat dat deze uit Washington DC in de united states komt en er met de grote Amerikaanse "Thumps-Up!" aangegeven wordt dat het dan wel heel erg goed moet zijn, wil dat nog niet zeggen dat dit apparaat ook daadwerkelijk uit de US of A komt laugh.gif" border="0 <BR>--<BR>Beeld blas: Natuurlijk had ik de juiste instellingen voorgenomen. Ik ben tenslotte geen nieuweling in deze business:-)<BR>Dan die onzin over slecht uitgezonden films. Ik heb natuurlijk bij iedentieke uitzendingen vergeleken.<BR>--<BR>Ik heb niet gezegd dat de hardware slecht is, maar slechts een vergelijking gemaakt met een paar topmerken die de afwerking duidelijk beter voor elkaar hebben.<BR>--<BR>CI Cam. Feit blijft dat er dus "maar" 2 systemen tegelijkertijd zijn te gebruiken. Er zijn ook andere hardwire systemen op komst waar men wel beide CI sloten kan gebruiken. Na heel erg lang zoeken vond ik inderdaad een plakbriefje dat in de gebruiksaanwijzing is geplakt waar enigzins verteld wordt dat je inderdaad de interne CI niet kunt gebruiken als er 2 CI modules inzitten. Waarom is dat pas later toegevoegd? Toch een productiefoutje misschien? Feit blijft dat dit systeem afgezien van de max. 2 CI's niet goed werkt. (zie de posting van Fenzo, dat had ik zelf nog vergeten).<BR>Ik heb niet gezegd geen support, maar slechts gezegd dat men bij de andere grote merken meer support kan verwachten. Vooral op het gebied van software.<BR>Misschien heb ik mijn huiswerk toch wel goed gedaan. Als ik deze ontvanger af had willen kraken was dat reeds gebeurt laugh.gif" border="0<P>Ik wacht al weer met spanning op de volgende reactie van Europa's Fortec Star Importeur.<P>Toxic[Q]<p>[ 29-05-2001: Message edited by: Toxic[Q] ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, esco startte deze topic met "fortec superapparaat", ik ben er het met eens dat dat toch wel overdreven is, maar het negatievisme van toqic ook wel vind ik, of het moet zo zijn dat toqic een eerdere versie heeft gehad die technisch niet gelijk is aan de versie die ik heb.<BR>Van de slechte beeldkwaliteit kan ik hier echt niets merken, en ik ben toch echt een kritische kijker met mijn 85 cm breedbeeld, een CE keur is wel degelijk aanwezig op de achterzijde van de fortec.<BR>wel ben ik het met toqic eens dat de beloofde items op voorgenoemde site, helaas veel te wensen over laten, zo wilde ik eigenlijk mijn fortec patchen naar betacrypt, kijken wat dat te bieden heeft, en als ik betacrypt niet zo veel zou vinden wilde ik pas over gaan naar seca waardoor ik geen aston nodig had, maar helaas, patchen kan maar één keer, ondanks dat hun site anders deed vermoeden, nu spreekt men over effe wachten, oplossing komt, maar ik begin nu toch wel te twijfelen of dit goed komt.<BR>ook zijn er aardig wat bug's in de software, waarvan ik vind dat die toch allang hadden mogen opgelost zijn, zo is het b.v. niet mogelijk te zien met een astoncrypt in de ci of je kaart een update heeft gehad en is het in de fav lijsten zetten en editen van kanalen moeilijk omdat het lettertype veel te groot is.<BR>volgens Zoetermeer blijft de garantie van kracht na patchen van de cam, enkel als patchen mislukt, krijg je op de ingebouwde cam (uiteraard) geen garantie.<BR>strepen heb ik niet gezien, nogmaals het beeld is gewoon goed, hiervoor had ik een philips bakje, en de fs doet hier qua beeld bij mij niet voor onder.<BR>Ik blijf er bij dat de fs5400 na seca patch, een leuke ontvanger is voor zijn geld, als je graag taquilla, kiosk enz. kijkt, je wilt beschikken over een antenne uitgang voor de slaapkamer b.v., en als je meer wilt zien dan enkel astra, heb je toch echt een leuke ontvanger voor niet te veel geld.<BR>MAAR HET WORD TIJD DAT DE BELOOFDE SOFTUPDATE KOMT, EN DE CAM PATCHEN ONGEDAAN KUNNEN WORDEN GEMAAKT CQ GEWIJZIGD KUNNEN WORDEN ZOALS BELOOFD.<BR>natuurlijk zijn er betere ontvangers, ik heb al eens mogen spelen met een Aston 1700 (zeer mooi, maar vol met software bugs zoals vastlopen), ook al eens gespeeld met een Micronic 1200 enorm mooie ontvanger met zeer veel mogelijkheden, maar grote problemen met de lipsingro. <BR>Het is in mijn ogen zo dat de huidige C+ kastjes een aantal beperkingen heeft die het noodzakelijk maken over te gaan naar een alternatieve ontvanger, zo is het gebrek aan een antenne uitgang, het maximum van 1000 kanalen, het ontbreken van een kanalen editor, en sinds kort het ontbreken van de mogelijkheid de ppv kanalen te bekijken, mij al enige tijd een doorn in het (sat)oog, en ik denk dat velen dit met mij eens zijn.<BR>Ik heb lang gewacht en rond gekeken voor een alternatief, de fortec 5400 is een betaalbaar alternatief.<P>dit is mijn mening, het betekend natuurlijk niet dat voor meer geld er niet meer te halen is, vast wel en de humax is ongetwijfeld een mooie ontvanger, maar zoals geschetst is deze ontvanger met een aston module, veel duurder dan de fortecstar, en echt veel meer bieden ???? <BR> confused.gif" border="0wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Toxic<P>FS heeft geen Importeur in Nederland, nee het is nog gekker ze zitten er zelf !<P>"Ik heb niet gezegd geen support, maar slechts gezegd dat men bij de andere grote merken meer support kan verwachten. Vooral op het gebied van software."<P>FS een kleintje ? Het merk moet ik toegeven was tot nu toe niet bekend in Europa. FS zit in ZuidAmerika, USA, Canada, Nederland, Dubai en Korea en produceren oa ook DVD + MP3 players en TV sets. De DVD player zal ook via NL geleverd gaan worden. En draaien deze heren al behoorlijk wat jaren mee langer dan Humax bestaat. En producten gemaakt afgestemd op hun markt.<BR>Nu ze in Europa zijn neergestreken betekent dit dat er bepaalde wensen zijn die het publiek vraagt. En op deze wensen word behoorlijk snel ingesprongen. Ik maak daarom nu een vergelijk met Humax toen die 2.5 jaar terug in de Europese markt kwam met de F1 modellen. Ik moet zeggen die werkten voor geen meter met de CI's, en updates ? ronduit slecht ! en de prijzen waren hoog. Nu is het een prima produkt, maar hebben tijd nodig gehad om te evolueren.<BR>FS zet dit voorjaar een produkt in de Europese markt die prima werkt voor weinig, mogen deze ook niet evolueren ? Er zit de komende maanden heel wat aan te komen zet je maar schrap ( 3 Hardwire + 2 x CI slot en alle te gebruiken + Beeld in Beeld en Menu Structuur gebaseerd richting Humie )en vallen uiteraard in een andere segment.<P>voor vragen en info uit eerste hand kun je terecht bij info@fortecstar-europe.com en stel ze gerust in het Nederlands.<P>Wat betreft over mogelijkheden over de Interne Cam zul je niet op deze FS site aan treffen ! Hoogstens discussies van gebruikers op het Bulletin board maar zullen niet beantwoord worden door FS.<P>Jenz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jenzy,<P>Jij interpreteert mijn woorden iedere keer verkeerd.<BR>Ik heb niet gezegd dat Fortec-Star een kleintje is, al is dat natuurlijk wel zo.<BR>Fortec star is namelijk niets anders als een heel klein bedrijfje wat zijn oorsprong in Dubai heeft en dus niet in de USA.<BR>Fortec-Star is niets anders als een handelaar die het leuk vond onder een door hem verzonnen Amerikaans klinkende naam zelf wat receivers op de markt te gaan zetten. Daar hij natuurlijk niet over enige productie capaciteit beschikte laat staan enig verstand van het bouwen van satelliet receivers heeft hij dat werk aan TJ van Ta-Young Telstar Electronics overgelaten.<BR>Fortec-Star heeft dus GEEN eigen productie lijnen en geen eigen R&D afdeling zoals de website van het bedrijf doet geloven. TJ bouwd wel al jaren receivers in Korea en heeft er best wel enigzins kaas van gegegeten. Hij bouwt namelijk de FRCI5400 ook onder de naam 5500 voor Manhattan. Alleen de Manhattan heeft een mooier frontje en een mooiere afstandbediening maar is verder wel exact dezelfde receiver. Men kan zelfs de software van de Manhattan gewoon in de Fortec Star laden. Kijk maar hier: <A HREF="http://www.manhattan-receivers.com" TARGET=_blank>http://www.manhattan-receivers.com</A> <BR>TJ bouwde eerst exclusief voor Manhattan maar omdat hij niet kon leven van het relatief lage aantal afname van Manhattan Receivers verkoopt hij hetzelfde model met ander frontje nu ook aan Fortec-Star.<BR>Het is dus niet zo dat Fortec-Star de receivers voor Manhatan bouwt zoals de Europees importeur van Fortec Star een kennis van mij deed geloven. Beide receivers worden door Ta Young Telstar in Korea gebouwt.<BR>Fortec-star en Manhattan hebben GEEN eigen R&D afdeling en GEEN eigen productie lijnen.<BR>Manhattan heeft en eigen reparatie afdeling in de UK van Fortec Star weet ik dat niet.<BR>Zeg niet dat het niet zo is want deze informatie komt uit eerste hand (Ta-Young Telstar). In ieder geval is het erg goedkoop om met mooie verhalen de receiver proberen aan het publiek te pushen en een site als Satellite-Hopper te gebruiken om op vrij goedkope mannier het illegale gedeelte van de software aan de man te brengen. Daar schrijft men nog steeds onTvanger met een 'D' en staan onwaarheden in de specificaties van de FRCI-5400. Slechte reclame voor Fortec Star. Wij proberen slechts objectief te blijven, maar worden door jouw commentaar nu wel scherper en oplettender laugh.gif" border="0<P>Toxic[Q]<p>[ 30-05-2001: Message edited by: Toxic[Q] ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

verrek hij lijkt er echt wel op ja.<BR>effe verder gekeken en Version 3.9.6ECI<BR>he die ken ik. Deze bieden ze op dit moment aan maar de fortec5400 heeft software versie 3.10.6ECI <BR>Het lijkt erop precies dezelfde apparaat maar ander frontje en afstandbediening.<BR>WIE STEELT NOU VAN WIE is het een manhattan of een fortec.<P>toxic complimenten van je goede zoekwerk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...