Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Al weken ben ik bezig om Multivision op de Hotbird goed te krijgen.

Op de Topfield 4000 een sterkte van 87% echter de kwalteit blijft maar varieren van 20 tot 90% wat uitval veroorzaakt.

Veel kanalen heb ik gewoon op 99% waaronder TPS, Polsat laat overigens ook te wensen over.

Uiteraard heb ik de schotel al gesteld, lnb's verdraaid, hoog/laag, noem maar op. Met de Astra geen problemen.

Ik kom er niet meer uit. Wie heeft er een idee?

Schotel: Visiosat BI-Sat

2 x Golden Interstar twin-lnb

Receiver: Topfield 4000

Disecq-switch: Spaun

Geplaatst:

Kijk eens of alle "slechte" signalen horizontaal of vertikaal zijn

of hoge of lage band,

dan is er waarschijnlijk een deel van je lnb defect.

VU+ Solo2 HD, XTrend ET 9200 , XTrend ET 4000, TF 7700hsci

Geplaatst:

Ik heb gekeken en dit is geval:

Cartoon Network 10.949 Vertikaal kwaliteit 76%, 89% niveau

TPS 10.757 Vertikaal kwaliteit 99%, 93% niveau

Multivision 11.661 Vertikaal (nu 90%), 87% niveau

12303 Vertikaal 99% kwal, 87% niveau

12713 Vertikaal 99% kwal, 87% niveau

11533 Vertikaal 20% tot 50%, fluktueert enorm

12072 Vertikaal 99% kwal, 90% niveau

10719 Vertikaal 99% kwal, 90% niveau

Het valt mij op dat het met name de vertikale transponders zijn. Horizontaal, op een verdwaalde na, over het algemeen goed (op Polsat na dan maar die is niet zo slecht als Multivision).

Het vreemde is dat de 10.757 en de 12.072 gewoon goed zijn en daar tussen zit o.a. Multivision.

Geplaatst:

de topfield 4000 PVR is erg gevoelig voor wat betreft het diseqc switch gedeelte is me opgevallen. Ik zou eerst uitrichten zonder switch. Probeer dan eens een andere switch er op te zetten, dat verbeterde de kwaliteit bij mij erg. En dat terwijl ik op de topfield 5000 nergens problemen mee had met dezelfde switch.

Visiosat Bisatellite. Sky Digibox, DM7020S(120GB) en een DM600PVR(120GB). Sky Movieworld/CDS Family+Versatel/TVVLaanderen

Geplaatst:

Het is mij ook opgevallen dat de Topfield 4000 erg gevoelig is echter tuner 2 gebruikt een ander merk switch. Hiervoor ook een 5000 gehad en inderdaad had ik er minder last van.

Ik ben er wel vergeten bij te vermelden dat ik er een extra LNB voor de Sirius heb bij gezet, min of meer uit de losse hand en hiervan is de ontvangst perfekt, net zo als de Astra.

Na mijn vakantie zal ik de LNB eens vervangen, krijg nu toch sterk de indruk dat deze niet helemaal lekker is.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen