opzolder Geplaatst: 6 juli 2005 Geplaatst: 6 juli 2005 Mijn Humax en mijn PC zijn verbonden via een nullmodemkabel waarbij uitsluitend de pinnen 2,3 en 5 verbonden zijn (dus geen verbinding via de buitenmantel van de seriele poorten). Nu ben ik van plan om via RF-coax en USB-tv-kaart opnamen van de Humax op de harde schijf van de PC te maken. De PC is verbonden met randaarde, de Humax niet. Ik vraag me nu af of dit zo kan of dat ik mijn nullmodemkabel moet gaan verbeteren. En dus de buitenmantels van de seriele poorten met elkaar moet gaan verbinden. Groeten van de zolder.
hvdh Geplaatst: 6 juli 2005 Geplaatst: 6 juli 2005 Ik zou bij RS232 zonder meer altijd de ook de buitenmantels van de connectors met elkaar verbinden, d.m.v. de afscherming van de kabel. Zodat bij het instekkeren een eventuele zwerfspanning al vereffend is, voordat de RS232 poort van de ontvanger of PC die voor zijn kiezen krijgt. Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.
Albert_H Geplaatst: 7 juli 2005 Geplaatst: 7 juli 2005 Aangezien pen 5 van de serieële kabel met de ground van de PC en de Humax verbonden is, en deze ground in beide apparaten ergen met het chassis verbonden is heb je nu ook al een verbinding tussen de beide chassis geschakeld. Maar, zoals hvdh terecht opmerkt, is het beter om dit via het huis van de serieële plug te doen omdat dan éérst de chassis verbonden worden, en dus de Humax via de PC geaard wordt, en dan pas de in en uitgangen van de serieële poort kontakt zullen maken. Naar mijn mening is de beste methode om het chassis van alle apparaten te aarden op hetzelfde aardpunt zodat daartussen geen potentiaalverschillen kunnen optreden. Lees er deze draad er ook maar eens op na. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
opzolder Geplaatst: 7 juli 2005 Auteur Geplaatst: 7 juli 2005 Bedankt, ik weet genoeg. Groeten van de zolder.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen