Ga naar inhoud

Hulp met Amstrad sat401 aansluiten

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo.

ik heb onlangs een analoge satelietontvanger gekregen wegens omschakeling naar digitale ontvangst,nl Amstrad sat401 met schotel en afstandsbediening.

Nu ben ik beslist een leek op dit gebied,maar vind het zonde om het materiaal naar het containerpark te verwijzen.

Ik zou er eens graag mee expirimenteren.

Nu is de vraag;wat kan ik er zoal mee ontvangen en waar moet ik op letten bij de installatie van dit alles.

Er is geen handleiding meer bij en met wat googlen heb ik ook niets gevonden.

De bedoeling is dus zuiver uitproberen wat dit toestel nog kan.

Is "gewone" tv-coaxkabel(75 ohm) voldoende om deze test uit te voeren ?

Toestel (ontvanger-schotel-afstandsbediening hebben tot nu toe steeds gewerkt.

Dus alle mogelijke tips zijn van harte welkom.

Met vriendelijke groetjes

oberon

Geplaatst:

Ik zou em gewoon aanslioten en eens gaan kijken wat er zoal te zien valt. Aangezien inmiddels het overgrote deel digitaal uitzend, is mijn verwachting dat er nog een aantal duitsers te bekijken is.

Hoe dat zit met die kabel ? Geen idee, gewoon proberen. Als de set altijd gespeeld heeft dan zou je hem gewoon moeten kunnen aansluiten, tv mee richting schotel (portable TV) en heeeel zachies draaien maar. Kijk even in de straat naar andere schotels, dan heb je vaak een richtlijn waar de Astra satelliet staat. Het beeld kan vaak beter worden als je ook even, nadat je beeld hebt met links rechts, de schotel een beetje voorover/achterover beweegt.

succes !

Geplaatst:

Wij hebben thuis ook nog een analoge schotel. Je kunt daarop alle Duitse zenders zien (publiek, commercieel en regionaal) en ook nog een hoop gecodeerde zenders (maar ik heb geen idee welke dat zijn).

Even wat extra informatie betreffende die zenders:

Publiek = ARD en ZDF

Commercieel = o.a. Vox, Sat1, 3Sat

Regionaal = bijv BRalfa, Hessen, enz.

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen