Gast Geplaatst: 8 juli 2005 Delen Geplaatst: 8 juli 2005 Zit met volgende probleem: Wie de website bezoekt moet via de hoofd url komen bvb: mijn.site.com dit ipv van mijn.site.com/index.php De 1ste url is frame pagina waarin de onderste frame nedstat inzit, ik kan deze niet op de index.php zetten want dan krijg je page vieuws en geen realstats. Omdat anders nedstat te veel aangeroepen wordt dan nodig. Dus kort en bondig. Hoe controller ik of de pagina (index.htm) is geladen waar de frames opstaan en niet index.php en indien nodig ik deze laat doorlussen met pagina X (index.php in dit geval) in de mainframe. Hoop dat dit wat duidelijk is anders hoor ik het wel. EDIT: ------- Code deel 1 heb ik reeds gevonden nu nog deel 2, welke instructie dien ik te geven de frame pagina te openen met in de mainframe de index.php of dergelijke...? Code om te laten controleren voor de geintresseerde: Code: <?php$urltest = sprintf("%s%s%s","http://",$HTTP_HOST,$REQUEST_URI);$urlmoetzijn = "http://mijn.site.com";$urlmoetzijn2 = "http://mijn.site.com/index.htm";if($urltest != $urlmoetzijn) { if($urltest != $urlmoetzijn2) { echo "<br>De url is <b>NIET</b> juist, dien door te linken."; //De code om door te linken pagina $urltest in target=mainframe van index.htm }}?> Greetz Spirit Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 8 juli 2005 Delen Geplaatst: 8 juli 2005 Citaat: echo "<br>De url is <b>NIET</b> juist, dien door te linken."; //De code om door te linken pagina $urltest in target=mainframe van index.htm Gewoon dit geheel vervangen door header( "Location: index.htm" ); Dan wordt je direct doorgelinkt. Let er wel op dat als je dit gebruikt er GEEN echo statement voor staat. Dan krijg je iets als 'Cannot send headers'. Ook geen spaties in voor de php tag zetten, dat heeft vaak 'tzelfde effect. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 14 juli 2005 Delen Geplaatst: 14 juli 2005 @svdbeek Bedankt voor de tip, maar dit is maar gedeeltelijke oplossing voor mijn probleem. Deze is een gewone doorlink functie. Ik zou de $url (de url die geopent is) in de mainframe van de gespecifieerde header(location:) moeten krijgen. Standaard staat deze ingestelt op index.php Deze moet dus $url worden. Dus als iemand modules.php?name=Spirit opent Dient volgende te gebeuren, => index.htm openen waar $url = target mainframe. De code die ik hier genereer ga ik aanroepen in mainfile.php (deze wordt altijd geladen bij de php bestanden en modules). Greetz Spirit Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Duwgati Geplaatst: 14 juli 2005 Delen Geplaatst: 14 juli 2005 Lees dit topic maar eens door. Daar staat je oplossing. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 14 juli 2005 Delen Geplaatst: 14 juli 2005 Waarom niet zo : 1. check cookie 2. als cookie leeg is, echo de nedstat code 3. zet cookie Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 14 juli 2005 Delen Geplaatst: 14 juli 2005 Citaat: Waarom niet zo : 1. check cookie 2. als cookie leeg is, echo de nedstat code 3. zet cookie Dit is een veel elegantre oplossing Mijn dank is groot!!!! Greetz Spirit Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 14 juli 2005 Delen Geplaatst: 14 juli 2005 Een nog betere (maar in jouw geval misschien niet mogelijke) manier is natuurlijk om je bezoekers in een mySQL database op te slaan, en bij elk bezoek een select count query uit te voeren op datum en IP en bij resultaat 0 een insert query te doen. Gaat ook zolang je geen 100 bezoekers per seconde hebt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen