kerstmann henk Geplaatst: 9 juli 2005 Geplaatst: 9 juli 2005 Beste Satters, Op ons lokale netwerkje bestaande uit kabelmodem (casema), Sweex router en een tweetal PIII's met XP PRO SP2 heb ik getracht een printerserver, HP Jetdirect 170X, aan de praat te krijgen (printer is een Deskjet 710C) wat echter niet lukt. Als leidraad heb ik het verhaal gevolgd zoals hier staat beschreven http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/Tec...S&printver=true echter op het punt van ingeven IP Address gaat het fout, welk IP address moet hier ingevuld worden? Ik heb alle adressen van de router al gehad. Gaarne hulp, Kerstmann Henk Geen tijd ???? Eh, een dag heeft toch 24 uur en dan heb je ook de nacht nog.
Tonskidutch Geplaatst: 9 juli 2005 Geplaatst: 9 juli 2005 niet invullen gewoon oké klikken... dan gaat ie zelf browsen... zoeken en vindt het printservertje. heb er op bureau ook enkele draaien.. echter volgens mij is die uitleg niet goed.. je hebt een printserver, dus moet het een netwerkprinter zijn die aangevinkt moet worden. cheers Lovers In Paris Jacob Gurevitsch
Gast Geplaatst: 9 juli 2005 Geplaatst: 9 juli 2005 Ja dat klopt TonskiDutch. Blijft er nog wel 1 probleempje over met deze configuratie. De printerserver kan niet samnwerken met de HP 710 serie. Avensis Externe print server. Voor het aansluiten van 1 printer (met parallelle poort) op een Ethernet (10BaseT) netwerk. IEEE 1284. Geschikt voor Windows95/98/ME, NT 4.0, Windows 2000, Novell Netware NDPS, NEPS, MAC OS 8.1 of hoger (alleen FTP printen), Linux 6.x (alleen FTP printen) e.a. (alleen FTP printen), ArtiSoft LANtastic (alleen via DLC/LLC). Niet geschikt voor GDI printers, HP Deskjet 710/720, Deskjet 820/1000 of HP Laserjet 3100!
Tonskidutch Geplaatst: 9 juli 2005 Geplaatst: 9 juli 2005 ah kijk daar had ik niet eens op gezocht en dus bekeken.. bedankt voor de aanvulling avensis cheers Lovers In Paris Jacob Gurevitsch
kerstmann henk Geplaatst: 9 juli 2005 Auteur Geplaatst: 9 juli 2005 Beste Satters, Bedankt voor het meedenken, wel lomp van HP om de 710 en aanverwanten niet te laten werken op de 170X, sorry voor de woordkeus maar het kwam diep uit m'n ziel. Ik heb nog een oude matrix printer staan ga is even kijken of de omschrijving van HP inderdaad niet klopt, wat ik direct geloof, dat is dan nog lomper van HP Geen tijd ???? Eh, een dag heeft toch 24 uur en dan heb je ook de nacht nog.
Smurf Geplaatst: 9 juli 2005 Geplaatst: 9 juli 2005 als je toch op zoek gaat naar een andere printserver.. ik gebruik een sweex met 1 par + 2 usb poorten.. werkt als een zonnetje Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3
kerstmann henk Geplaatst: 9 juli 2005 Auteur Geplaatst: 9 juli 2005 Daar zal het inderdaad wel op uitdraaien, maar als zuinige Hollander ga je eerst een gekregen apparaat uitproberen. Nogmaals iedereen bedankt voor het meedenken. Kerstmann Henk Geen tijd ???? Eh, een dag heeft toch 24 uur en dan heb je ook de nacht nog.
Ome Merde Geplaatst: 9 juli 2005 Geplaatst: 9 juli 2005 heb je de software voor die jetdirect wel geïnstalleerd ? dat is voor zover ik weet altijd noodzakelijk voor HP printservers. merDe deze ruimte is te huur
kerstmann henk Geplaatst: 9 juli 2005 Auteur Geplaatst: 9 juli 2005 Ik heb er geen software bijgekregen, ook al een beetje op de site van HP geneusd maar niets kunnen vinden, iemand een idee?????????????? Geen tijd ???? Eh, een dag heeft toch 24 uur en dan heb je ook de nacht nog.
kerstmann henk Geplaatst: 9 juli 2005 Auteur Geplaatst: 9 juli 2005 Ondertussen heb ik een matrix printer op de jetdirect aangesloten, het probleem blijft hetzelde, op de plaats waar het IP Address ingevuld moet worden gaat het fout. Ik ondertussen wel een test knop gevonden op de jetdirect na indrukken verscheen er op de printer (epson FX-100) een Configuratie Blad. Met o.a.de volgende tekst: - firmware revision F.07.06 - tcp/ip status READY - host name 192_104_155_224 - config by USER SPECIFIED - IP Address 192.104.155.224 - subnet mask 255.255.255.0 - def. gateway 192.104.155.254 - syslog server NOT SPECIFIED Ik heb het bovenstaande IP addresss (192.104.155.224) ingevoerd maar werkte niet. Heeft er nog iemand een idee????????? Geen tijd ???? Eh, een dag heeft toch 24 uur en dan heb je ook de nacht nog.
JaNuZz Geplaatst: 10 juli 2005 Geplaatst: 10 juli 2005 Je zult een een pc in de zelfde range moeten gooien als de jetdirect, dus je pc in 192.104.155.xx (waar xx niet 224 mag zijn natuurlijk) gooien, en dan kun je met telnet 192.104.155.224 de configuratie wijzigen, of je kunt de HP webjet admin software gebruiken , of als de de printserver een embedded webserver heeft kun je via je browser op http://192.104.155.224 je printserver configureren. De web-jetadmin kun je downloaden van de hp site, alleen is het wel noodzakelijk om te registreren. suc6, Jan
pascalletje Geplaatst: 11 juli 2005 Geplaatst: 11 juli 2005 Als je een dhcp server in je netwerk hebt, dan kun je de jetdirect server het beste resetten door de stekker eruit te trekken, en vervolgens de testknop indrukken en vasthouden en dan de stekker er weer in te steken. Dan reset hij zich naar fabrieks instellingen en staat hij weer op dhcp. Vervolgens kun je de testpagina nog een keertje uitprinten en zie je wel ip hij heeft, als je alles op dhcp hebt draaien zit je dan zeker in de goede range. Suc6! Dreambox 8000 / Dreambox 800 / Dreambox 500HD
joop_56 Geplaatst: 11 juli 2005 Geplaatst: 11 juli 2005 hoi bij hp kun je software downloaden,anders krijg je hem niet aan de praat ,succes hier HP slimline duo core 2,4 Ghz 4GB.geheugen / met 22" HP tft Vista Ultimate philips 2210/03 met 90 cm schotel philips lnb WIE VEEL KNUTSELT.. LEEST DE GEBRUIKS AANWIJZING ALS HIJ ER NIET MEER UITKOMT.. !!!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen