Ga naar inhoud


uhf richtantenne KPN dvb-t ontvanger


Aanbevolen berichten


Citaat:
Horizontaal.... Je kunt wel zien dat het belgen zijn....


Hmm, horizontaal was normaal voor analoge televisie en in België gaat men voor ontvangst via de oude hark voor DVB-T, anders dan hier in Nederland met een klein binnenantennetje. Vandaar dus horizontale polarisatie.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, in België is het ook de bedoeling dat het werkt met een gewoon binnenantennetje hoor, het blijft gewoon horizontaal om (bij passieve antennes) niet te moeten herrichten. Het wordt ons gewoon zeer gemakkelijk gemaakt!

Ontvang je Canvas/KETNET zonder probleem dan ontvang je ook DVB-T zonder probleem.

Dat is het hele idee achter die horizontale polarisatie.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Typisch toch dat men in Belgie van aanwezigheid van de "hark" uitgaat....dacht dat dat land 100 procent bekabeld was!

 

Verder geldt bij mij denk ik ook: heb ik UHF 62 goed (Canvas/Ketnet) dan zou DVB-T moeten lukken......dat vereist echter wel een goede antenne....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Typisch toch dat men in Belgie van aanwezigheid van de "hark" uitgaat....dacht dat dat land 100 procent bekabeld was!


Men gokt dan ook op mensen zonder kabel, aangezien Vlaanderen niet 100% bekabeld is (Wallonië overigens al helemaal niet) maar slechts 95% ofzo. Mensen kunnen hun oude antenne's blijven gebruiken, dat is het doel. En niet zoals hierboven wordt beweert met speciale binnenantennetje's, althans als je al zo'n klein antennetje voor op je tv had werkt dat vast wel maar dan gebruik je dus ook je oude antenne.

Citaat:
Verder geldt bij mij denk ik ook: heb ik UHF 62 goed (Canvas/Ketnet) dan zou DVB-T moeten lukken......dat vereist echter wel een goede antenne....


Is voor Nederland toch iets anders dan voor Vlaanderen, omdat (zoals ik al eerder zei) de analoge zender van Canvas, uit Schoten, 10 keer zo sterk is en dus veel verder Nederland in komt.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:


Is voor Nederland toch iets anders dan voor Vlaanderen, omdat (zoals ik al eerder zei) de analoge zender van Canvas, uit Schoten, 10 keer zo sterk is en dus veel verder Nederland in komt.


Maakt dat wel zoveel uit? Als de 'kromming" van de aarde teveel wordt ( >85 KM ) dus dan wordt het altijd heel moeilijk dacht ik.... als je goed zicht hebt en op de juiste hoogte zit t.o.v. de zendmast en binnen de normale range dan maakt het aantal uitgezonden KW dacht ik niet zo vreselijk veel uit....?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...