Ga naar inhoud


Astra


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds Zaterdag een Digitale ontvanger van Samsung de SCI-702CE dit is een ontvanger met 2 CI sloten.

Ik heb er ook een Aston 1.05 Cam in zitten met een orginele Canal Digitaal kaart.<p>In het menu van de Samsung zie je de sterkte van het signaal (98 %) en de Quality (60 %)<p>Bij het inlezen krijg van de Astra 1 krijg ik alleen maar buitenlandse tv en radio zenders

maar GEEN nederland etc.<p>Kan dat zijn dat die 60 % te weinig is of ligt het ergens anders aan.<p>Ik hoop graag van jullie te horen.<p>JH

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je zou eens in de settingslijst moeten gaan zien of je wel degelijk ook zenders ontvangt die horizontaal zitten. Toevallig zijn de nederlanders horizontaal gepolariseerd. Om de horizontaal gepolariseerde te ontvangen stuurt de ontvanger 18V naar de lnb, voor de vertikale 13V.

Als je dus geen horizontale kunt ontvangen zou dit wel eens aan de ontvanger kunnen liggen dat deze de spanning niet omschakeld. FF checken<p>Suc6

==================================================

Hoe meer je weet, hoe meer je weet dat je niets weet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

I heb inmiddels het probleem gevonden.<p>Ik had mijn schotel op het balkon gemonteerd en kreeg daar die 60 % Quality...later bleek dat zelfs dat waarschijnlijk een reflectie was.

Ik heb nu een zgn S beugel geplaatst die dan iets boven het dak uitkomt en daar heb ik 83 % dus veeel meer quality.

Nu ontvang ik dus wel alle kanalen.<p>Bedankt voor de reaktie(s)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...