Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Ik weet niet of ik bij het juiste topic zit. Maar ik heb een vraagje over het maken van een vaste aansluiting voor mijn schotel. Ik heb nu een kabel liggen die van mijn rotor rechtstreeks naar de receiver loopt en waar dus alleen maar 2 f-connectoren aanzitten. De draad komt in de huiskamer uit de vloer. Na een verbouwing moet ik de einddoos van UPC opnieuw bevestigen en zat ik te denken om een nieuwe einddoos te plaatsen waar ook plaats is voor een satelliet aansluiting. Ik heb al begrepen dat je daarbij ook een soort combiner splitter nodig hebt die kabel en satelliet signaal samen brent tot 1 signaal. Mijn vraag is nu of zo'n soort aansluiting veel signaal verlies oplevert. In het kort komt het er dus op neer welke aansluitmethode het beste is. Zoals ik nu heb of het het signaal van mijn schotel netjes afwerken in een einddoos.

verder zag ik dat er ook satelliet lijnversterkers zijn van 20 db. Levert dit een beter signaal op of juist niet? Ik neem aan dat zo'n versterker dichtbij de schotel geplaatst moet worden? De afstand tussen mijn schotel en receiver is ongeveer 10 meter..

Ik hoop dat iemand antwoord heeft op deze 2 vragen.

Groetjes

Twan

Geplaatst:

In mijn slaapkamer heb ik zelf een einddoos gemaakt met een f-connector koppelstuk en een blindplaat voor op de inbouwdoos.

Geloof mij, je satsignaal komt er snoeihard doorheen.

En een versterker, niet doen.

Geplaatst:

Ja dat is natuurlijk ook een oplossing.

Ik heb nu een einddoos met radio en tv aansluiting met daaronder nog aansluitingen voor netwerk en telefoon. Op de plaats waar nu de telefoon connector zit (die makkelijk te verwijderen is) bevestig ik een koppelstuk om het signaal van de schotel te bevestigen. Ik kreeg van meerdere mensen het advies om als het niet hoeft het signaal van kabel en schotel niet samen te voegen. ze komen alle 2 op dezelfde plaats uit dus sluit ik ze apart aan. Op deze manier blijft alles netjes gescheiden.

Geplaatst:

Maak je geen zorgen er treed nauwelijks signaal verlies op.

Wat betreft het merk ik zou geen peha nemen omdat deze geen F connector gebruiken voor de sat. maar de gewone UHF connektor.

Maar daarom kan deze nog wel goed zijn.

Bij het gebruik van een lijn versterker versterk je wel het signaal maar de kwaliteit van het signaal zal terug lopen.

Eigenlijk is een lijn versterker zelden geschikt een grotere schotel of betere lnb is in mijn ogen altijd beter.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Geplaatst:

Je bedoeld hiermee een splitter om het signaal samen te voegen?

Ik heb nu een einddoos genomen waar geen aansluiting voor de satelliet inzit maar wel plaats is om een koppelstuk te plaatsen. Dat koppelstuk bevestig ik aan de einddoos. Ik heb gehoord dat deze methode het vaakste wordt gebruikt.

• 2 weken later...
Geplaatst:

sorry voor de late reactie maar ja het is vakantie tijd.

Ik bedoel je gebruikt eerst een combiner deze zet je bij de schotel of in de meter kast deze voegt de signalen van de sat en antenne samen.

Er gaat dus nu 1 kabel naar je tv en reciever plaats op dit punt monteer je nu een doos die deze signalen weer ontkoppeld dit is dus een doos met 3 aansluitpunten te weten sat radio en tv.

En dit soort dozen hebben niet zo gek veel signaal verlies.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Geplaatst:

Bedankt voor je reactie nog!

Ik heb het anders gedaan omdat de 2 draden van schotel en kabel toch op dezelfde plaats uitkomen. Ik heb een doos voor radio en tv. Het satelliet signaal werk ik af met een koppelstukje voor een f connector op een lege plaats van de einddoos. Op die manier hoef ik niet eerst het signaal samen te voegen..

Ik denk dat dat zelfs nog beter is.

Groetjes

Twan

Geplaatst:

Een eindoos van goede kwaleit geeft geen verlies.

Hij sluit het signaal netjes met 75 ohm af, wat ook eigelijk moet.

Ik heb er op iedere aansluiting van mijn 13 x 8 switch een aangesloten en het werkt perfect. Zo heb ik ook nog terrestische radio en TV (UKW - UHF en VHF) op 8 plaatsen en automatisch het UHF signaal van mijn videorecorder en 2 satontvangers op 8 punten in het hele huis. Hardstikke mooi.

Kan ik iedereen aanbevelen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen