Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als ik windows wil afsluiten doet hij dat netjes maar start direct weer op waar kan dit aan liggen ik heb al gekeken in energie beheer ivm apm functie maar het is een acpi computer dus niet van toepassing p3 1000 celeron proccesor heeft voorheen met dezelfde configuratie nooit geen last gehad maar nadat ik de hd vervangen heb wil hij dus niet meer uitschakelen.

Geplaatst:

Staat ie misschien op "restart" i.p.v. "shutdown" ?

Geen idee welke versie van windhoos je hebt, maar als ik (met win 2000) restart heb geselecteerd, blijft ie daar op staan tot je het op shutdown zet. (sri voor engelse windows termen, ik heb UK versie)

Geplaatst:

Je kan misschien ééns proberen of onderstaande werkt ?

Rechter muisklik op deze Computer-->Eigenschappen-->Geavanceerd-->Opstart -en Herstelinstellingen-->Instellingen--> en v-tje weghalen voor "De computer automatisch opnieuw opstarten"

Geplaatst:

Even in "Jip & Janneke taal" : Als windows op de 'normale' manier geconfigureerd is zul je bij een foutmelding dus geen BSOD (Blauw scherm) meer zien maar zal ie automagisch opnieuw starten.

Gebeurt er dus i het allerlaatste deel van het afsluiten iets waardoor er een fout ontstaat, dan wordt ie dus niet helemaal afgesloten maar reboot ie.

Bij een 'normale' afsluiting zou ie dus in feite gewoon uit moeten gaan.

Heb je dan ook soms last dat ie 'scandisk' gaat runnen na het opnieuw opstarten ? Ofwel de schijf(ven) gaat controleren op errors ?

Best mogelijk dat er een klein procesje roet in het eten gooit, dat eigenlijk niet mee zou moeten draaien. *trojan/spyware" o.i.d.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen