Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb hier een nieuwe DSR2210 waar al vanaf fabriek software versie 46 inzit. Als ik met de afstandbediening de toets TV/SAT indruk dan schakelt hij tussen RGB en CVBS signaal i.p.v. dat hij via spanning op pen 8 omschakelt tussen TV of SAT kijken zoals bij de DSX6073/7072. Tevens licht de rode led fel op als hij aan staat en zwak als hij standby staat. Volgens de handleiding zou de led uit moeten zijn als hij aanstaat. Ik ben benieuwd of dit bij andere gebruikers ook zo is.

Geplaatst:

Ja een zeer herkenbaar probleem, dat heb ik ook. Met V46 erin. Bij de vorige versie ging het Led wel goed uit.

Geplaatst:

Dat die led fel oplicht als hij aanstaat is misschien wel beter, dat zie je ook bij sommige TV's;fel=aan,zwak=standby. Maar dat nu de schakelspanning (TV/SAT) op pen 8 van de scart niet werkt, ook niet bij aanzetten vanuit standby, vind ik een erg vervelend probleem. Ook in het menu bij instelling TV zie je dat hij schakelt tussen RGB en CVBS als je de TV/SAT toets gebruikt. Ik vraag me af of ze dit bewust in versie 46 hebben aangepast of dat het weer een bug is. Het kanalen zoeken gaat wel veel sneller dan bij z'n voorgangers en hij zapt ook wat sneller.

Geplaatst:

Zijn er nog andere gebruikers van de DSR2210 waar de TV/SAT toets niet werkt in versie 46? Een kennis had gebeld en blijkt ook een 2210 in bezit te hebben en daar werkt het wel.Ik heb hem op RGB staan en dan gaat bij omschakelen naar TV alleen de spanning op pen 16 naar nul volt en bij stand SAT naar 3.5 volt. Dit is goed en is ook zo bij de DSX7072. Maar op stand SAT geen 12 volt op pen 8 en bij de DSX7072 wel. Kan ik er toch mee terug naar de winkel?

Geplaatst:

Misschien Oplossing: Voor ontvangers die op knipperen staan (service stand).

1 Zet de ontvanger aan het ledje knippert

2 druk tegelijk de knoppen standby en OK toets op de ontvanger in het ledje gaat uit wacht dan 3 seconden met het loslaten van de knoppen.

3 als er niks meer knippert dan druk je tegelijker tijd de 2 pijlknoppen op de voorkant van de ontvanger in en je wacht 5 seconden en laat ze dan weer los.

4 dan druk je de pijl naar rechts weer in en de ontvanger zal opstarten.

5 zet de ontvanger op SBS6 en druk de standby toets en laat de ontvanger opstarten op sbs6 het ledje gaat weer knipperen (en wacht 1 tot 3 minuten) software ophalen van het platform Versie 46

Dus even de software opnieuw ophalen.

Lex

Geplaatst:

De ontvanger knippert niet, is nieuw en versie 46 zat er al in, werkt verder goed, maar de TV/SAT toets doet het niet. Daarom was ik benieuwd of dit bij andere apparaten ook zo is of dat er toch een defekt is.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen