Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi,

Ben hier wat nieuw maar toch graag jullie advies.

Zou graag een opos card aanschaffen maar die is enkel te programmeren met een phoenix-gebaseerde programmer.

M.i. kan dit met de infinity usb phoenix of wel met de iets duurdere infinity usb inlimited. Is de meerkost zijn prijs waard ? ( ca 20 eur. ) en wat is de beste naar de toekomst toe ?

Alvast bedankt voor jullie advies

feedhunting , a crazy hobby !

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Geplaatst:

De Unlimited heeft al die exotische kaarten al in het menu staan, ook de Opos. Het voordeel is dan dat je zo met de simpele interface van de infinity software al die kaarten kunt programmeren.

Er is een groot verschil tussen de Inf. Phoenix en de Inf. Unlimited voor wat de communicatie betreft. De Unlimited doet alles via de USB poort. Dat betekent dat er voor de Phoenix/Smartmouse modes een virtuele COM-poort wordt gecreëerd. Via die virtuele poort communiceer je dan met je kaart.

Die virtuele communicatie gaf in het begin nogal wat problemen bij allerlei applicaties. Ik heb uitgebreid getest voor WBE, en met name in de setup voor de Phoenix-mode hebben ze erg veel aanpassingen gemaakt en diverse voorgedefinieerde profielen. Voor zover ik met de laatste versie heb getest, heb ik geen software gevonden waarmee de Inf Unlimited niet overweg kan.

Ik heb helaas nog niet de tijd gevonden om het testverslag uit te werken, maar ik ben inmiddels erg enthousiast over dat ding.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.