Ga naar inhoud

Kan C+ transponder meer inscannen, LNB kaduuk ??

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

sinds kort kan ik wat ik ook probeer de transpnder waar boeket C+ op zit, dus o.a. N1, N2 N3 C+, Yorin BVN (Astra 19) etc niet meer inscannen op zowel een Dream 7000 alsook niet op een Echostar 3000.

Voorheen dit probleem niet gehad, overigens nagenoeg alle zenders geven geen probleem met scannen en tevens goede beeldkwaliteit. Ontvangststerkte is wel aan zwakke kant m.i. (nog geen 50%) met een 90cm schotel.

Waar zou dit aan kunnen schorten, zelf denk ik aan LNB die aan sterkte is aan het verliezen.

Geplaatst:

Staat je schotel nog wel goed uitgericht? Je hebt wel beeld geef je aan dus lijkt de lnb mij in principe nog goed.Alle f-connectoren al eens na gekeken, geen oxidatie ,vocht of whatever?

Geplaatst:

schotel staat in een draaibare opstelling, alle zenders wel goed beeld op zowel Astra alsook Hotbird, Hispasat. dus mi. staat schotel in juiste hoek opgesteld.

Geplaatst:

Je schrijft zelf

Citaat:
Ontvangststerkte is wel aan zwakke kant m.i. (nog geen 50%) met een 90cm schotel.

dus staat de schotel niet helemaal 100% of

vocht in de coax.

als jouw signaal zo zwak is, is het niet juist uitgericht staan wel het eerste waar de gedachte naar uit gaat.

VU+ Solo2 HD, XTrend ET 9200 , XTrend ET 4000, TF 7700hsci

Geplaatst:

Doe er maar eens een sat-finder/piepertje tussen

en trek maar iets aan de schotel;

zowel verticaal als horizontaal proberen.

kwestie van 1 cm, gok ik.

is nl zo vaak aan de orde geweest.

De NL-transponder is wat zwakker

en Astra-1 is niet 1 satelliet, maar meerdere

die nomalieter binnen de openingshoek van je schotel vallen

suc6

Geplaatst:

met een draaibaar systeem is het niet de bedoeling dat je nog zelf aan de schotel moet duwen of trekken (hor of vert.) denk ik. Toch. Is probleem mogelijk een gevolg van wisseling van actuator. (Overigens van hetzelfde merk en type)

• 2 weken later...
Geplaatst:

dat trekken/duwen is alleen maar om even vast te stellen dat je er net naast staat met de schotel.

daarna uiteraard bouten losdraaien en opnieuw uitrichten, maar dan weet je vast welke richting je op moet.

je zult zien, je staat er net naast met de schotel.

suc6.

t'is vanmiddag droog, dus sla je slag.....

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen