Gast Geplaatst: 17 juli 2005 Geplaatst: 17 juli 2005 hou iedereen, Ik heb hier een draadloos netwerk. Nu heb ik de router geconfigureerd, zonder WEP(beveiliging), en dan funccioneert et correct, ik heb dan internet. Maar als ik het beveilig, d.m.v. WEP, op 64bit of 128 bit, krijg ik geen internet, maar er is dan wel verbinding??? Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen??? m.v.g. francis997
Gast Geplaatst: 17 juli 2005 Geplaatst: 17 juli 2005 Heb je je computer ook voorzien van dezelfde key ?
Gast Geplaatst: 17 juli 2005 Geplaatst: 17 juli 2005 yep....bij het willen verbinden heb ik het wachtwoord ingevoerd dat bij de verbinding hoort. Rechtsonderin de taakbalk verschijnt het icoontje met de pc`s die verbinding hebben(bnetwerkicoontje.)en deze geeft aan dat er wel verbinding is. i.e.g. tnx voor je antwoord.
Ome Merde Geplaatst: 18 juli 2005 Geplaatst: 18 juli 2005 kan je wel pingen dan ? dus via een dosbox : ping www.sat4all.com wat is de response, krijg je wel antwoord maar je kan geen pagina's zien dan zou je het de DNS'en eens kunnen flushen (ipconfig /flushdns) en anders een dns-fix draaien. in het laatste geval is het noodzakelijk te weten wat voor OS je draait. merDe deze ruimte is te huur
Gast Geplaatst: 18 juli 2005 Geplaatst: 18 juli 2005 Ik kan tijdens de beveiliging wel pingen naar sat4all en de router. Maar ik krijg geen webpaginas te zien. En er is wel verbinding, want onderin in de taakbal naast de klok, krijg ik d verbinding te zien. En er staat dat heet dan op 54 mbps gaat. P.s. Ik draai windows XP, met 4 pc`s die verbinding maken met de router.... in ieder geval, tnx
Smurf Geplaatst: 18 juli 2005 Geplaatst: 18 juli 2005 probeer de key ook eens in te vullen in de eigenschappen van de wireless adapter, soms komt het niet helemaal goed door en als beide apparaten (wireless adapter/router) niet van het zelfde merk/serie zijn kan het dat de ene codering niet helemaal compatible is met de andere... bv ff 64bit proberen of die wel werkt Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3
Ome Merde Geplaatst: 18 juli 2005 Geplaatst: 18 juli 2005 http://www.sat4all.com/forums/showflat.p...true#Post828520 misschien heb je er wat aan merDe deze ruimte is te huur
Gast Geplaatst: 19 juli 2005 Geplaatst: 19 juli 2005 Het kan ook zijn dat het ontvangstsignaal te slecht is voor WEP encryptie. Op één of andere manier wil wep vaak niet werken met slecht ontvangst.
Gast Geplaatst: 20 juli 2005 Geplaatst: 20 juli 2005 De ontvangst is goed....het signaal is sterk en dit geeft windows aan. Dus hier ligt t volgens mij niet aan.. i.e.g. tnx
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen