Ga naar inhoud


nieuwe codering in september????


Gast

Aanbevolen berichten

Er is mij ter ore gekomen van een medewerker van essent, dat ze in september een nieuwe codering gaan toepassen op het digitale kabelsignaal. Zijn er meer mensen die hier al iets van gehoord hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Per 1 oktober gaat Essent over op een eigen headend. Dat zal een wijziging in de aard van het signaal tot gevolg hebben, maar dat heeft niks met codering te maken. Voor zover daarvoor een firmware update noodzakelijk is, wordt daaraan gewerkt. Verder zal op den duur Viaccess niet meer ondersteund worden, maar dat is dacht ik niet al per september. Er loopt een onderzoek om de Sagem geschikt te maken voor Irdeto 2 via software. Bron: www.tvhomeforum.tk ("anoniem" werkt bij essent.)

Groeten van de zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf september wordt alleen nog Irdeto2 als codering gebruikt, en niet langer Viaccess. Nu worden beide nog gebruikt, Viaccess voor de Sagem decoders, en Irdeto2 voor de nieuwere Panasonic, Nokia en Samsung.

 

Je hoeft straks niet naar een Sagem, (die zijn ook niet meer nieuw te koop), maar je kan ook naar een van de andere decoders.

 

Voor de Sagem wordt een poging gedaan software te maken zodat deze ook Irdeto2 gaat begrijpen; lees meer op Digitalekabeltelevisie.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er word in een Sagem Viaccess box irdeto-soft geplaatst

 

Volgens mij moet Irdeto access hier toestemming voor geven en bekijken of de hardware wel voor irdeto 2 geschikt is... even andere soft schrijven lijkt me onwaarschijnlijk.

 

Omdat ze er niets aan verdient hebben in het verleden dan ga ik er een beetje vanuit dat dit verhaal uit de duim gezogen is. Maar wie ben ik ik misschien dat ik er naast zit..

 

 

Mazlzl

Avalon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Er word in een Sagem Viaccess box irdeto-soft geplaatst

Volgens mij moet Irdeto access hier toestemming voor geven en bekijken of de hardware wel voor irdeto 2 geschikt is... even andere soft schrijven lijkt me onwaarschijnlijk.

Omdat ze er niets aan verdient hebben in het verleden dan ga ik er een beetje vanuit dat dit verhaal uit de duim gezogen is. Maar wie ben ik ik misschien dat ik er naast zit..


Mazlzl
Avalon


Die twijfel had ik nou ook al. Het staat er wel, maar wie gaat nou voor 25000 ontvangers nieuwe software ontwikkelen. Buiten het feit over de rechten en of het technisch allemaal wel mogelijk is. De ontvangers omruilen lijkt me toch echt veel meer voor de hand liggend. Ik moet het dus echt nog allemaal zien.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een maand of 3 geleden al van een medewerker van Essent gehoord dat men daar voornemens is om de sagem decoders geschikt te gaan maken voor Irdeto2. Hoe dat met rechten e.d zit weet ik niet. wie betaald voor deze codering de makers van de boxen of het bedrijf dat deze codering wil gebruiken? Gezien het feit dat Essent Irdeto gebruikt welliswaar in andere ontvangers waarom zou het in de sagem dan niet mogen. En of dit wel of niet gaat, er zijn veel andere ontvangers die andere coderingen aan kunnen als waar ze voor gemaakt zijn

Als deze kan omzetten naar Irdeto2 zal dat sommigen wel slecht uit komen.

 

 

Gerrit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Technisch gezien kan je gebruik maken van de tunneling mode.

Je maakt de decoder wijs dat het viaccess is, maar het is in werkelijkheid Irdeto2.

Dit heeft men ook toegepast bij premiere, viasat en gaat men ook doen bij cyfra.

Alleen er is 1 haakje aan, de ontvanger moet nieuwe firmware krijgen en daar ook de ruimte in het geheugen voor hebben.

Anders helaas!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens www.tvhomeforum.tk worden de Sagems omgeruild voor Samsung decoders.

Dit wordt hier gepost door "anoniem" die bij Essent werkt.

Volgens hem zullen de Sagem-gebruikers hier de komende week(weken?) bericht over ontvangen.

Doorgaans zijn de berichten van deze persoon uitermate betrouwbaar!

Überhaupt trouwens een aanrader, dit forum. Als je in TV Home / TVD gebied zit dan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...