Ga naar inhoud


Probleempje met RTL4/5 TVhome Brabant


Gast sp4m

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb een klein probleempje met de ontvangst bepaalde kanalen in het essent-brabant gebied. Ik gebruik een dbox2 met rudbox image.

 

Na het importeren van diverse zenderlijsten en het automatisch scannen ben ik overgestapt naar het handmatig zenderzoeken.

 

De eerste transponder die een lock en een sync geeft is 356, dit klopt ook volgens deze bron http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/netwerktabel.shtml.

Vervolgens kan ik steeds 8 omhoog voor de volgende lock en sync, behalve bij de 364 frequentie (hier zitten volgens mij rtl 4 en 5 op). Zie ook http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml . Dit is echter een lijst uit een andere plaats, maar de zenders zitten wel in 1 bundeltje.

 

Overigens ontvang ik de overige zenders zonder problemen het gaat enkel om wat er op 364 wordt doorgegeven. Ik heb reeds andere kabels geprobeerd, een signaalversterker ertussen gehad (zowel versterkt als verzwakt). Helaas niets lijkt te helpen.

 

Heeft iemand soortelijke ervaring binnen de regio Brabant en wellicht (zelf) opgelost of een goede tip om het op te lossen.

 

Groet,

 

Sp4m

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi

lijkt mij op een antenne probleem zet je box eens rechtstreeks op de antenne aansluiting en probeer het opnieuw.

Sean

I dream dream dreaming
800 S/C met sundtek Usb stick,8000 2xS /C/T/ Hdd/Nas
Diverse schotels Draaibaar,Vast en Wave Frontier T90 met Emp16/1 switch

Draaibare Deltastar 120 in nieuwstaat met Invertum flens lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sean,

 

Met rechtstreeks bedoel je waarschijnlijk waar het signaal uit de muur komt. In de woonkamer (1e verdieping) zit de box daar al op. Wat ik zojuist geprobeerd heb is om in de meterkast (begane grond) waar het oorspronkelijke signaal binnenkomt dit af te tappen, dat is gelukt.

 

Helaas staat er daar geen breedbeeld maar ik kon aan de zendermenu's zien dat waar voorheen 'verwijderde zender' stond nu 'rtl4' staat. Het zit dus waarschijnlijk in (de lengte van?) de kabel.

 

Wat verder opvalt is dat ik op alle transponders een signaal van +90% heb behalve op 364 hier schommelt het signaal tussen de 60 en 70.

 

Is er behalve dan in de meterkast te gaan wonen nog een andere manier om dit signaal een boost te geven of verliesvrij te maken?

 

Alvast bedankt,

 

Gr,

 

Sp4m

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

 

Even je bekabeling nalopen op slechte overgangen stopcontacten en verbindingen de lengte van de kabel is niet het probleem maar je verliest bij elke overgang bijna 2 db aan signaal. je kan ook een antennevesterkertje plaatsen in de meterkast .

Sean

I dream dream dreaming
800 S/C met sundtek Usb stick,8000 2xS /C/T/ Hdd/Nas
Diverse schotels Draaibaar,Vast en Wave Frontier T90 met Emp16/1 switch

Draaibare Deltastar 120 in nieuwstaat met Invertum flens lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

ehrm.. met alle respect, maar mijn ervaring is dat de huis-tuin-en keukenversterkertjes meer kwaad doen dan goed.

m.i. moet het trekken van goede kabel en het gebruik van goede connectoren/splitsers (bv hirschmann) de problemen al oplossen.

 

suc6

DB500s met gemini, enorm ruk uitgerichtte 100cm triax op een moteck motortje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips.

Ik heb zojuist een afgeschermde plug (hirschman) er op gezet. Helaas de verkeerde meegenomen (een mannetje) toch maar geprobeerd en met een vrouwtje-vrouwtje (el cheapo) plug aangesloten.

 

En ik heb rtl4 en rtl5! Ik ga straks nog ff wat meer van dat hirschman spul halen dus als je in aandelen doet nu kopen! ;-)

 

Thnx!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...