Ga naar inhoud


Galaxis IRD 500 probleem


Gast

Aanbevolen berichten

ik heb heb ook een galaxis irc 500 met een mankement. het beeld loopt vast binnen een kwartier als de kap er op zit. zonder kap loopt hij zelden vast. weet iemand hier een oplossing voor? anders probeer ik hem namelijk te verkopen. zou het aan de firmware kunnen liggen? hebben hier nog meer mensen last van???????? confused.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Loopt het apparaat op alle kanalen vast of is het alleen op de hoge kanalen? In dat geval namelijk is er iets mis met de 22KHz schakeling. <p>Controleer even of 22KHZ in stand blijft, anders kan ik je nog wel voorzien van een schema wat ik ook weer heb gekregen van een collega hobbyist.<p>CU

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beeper volgens mij op de hoge kanalen ja. de galaxis is bij een reparatie service geweest die er verder niks mee kon en daarbij hebben ze de smoes dat het bedrijf galaxis in nederland niet meer bestaat. amateurtjes als je het mij vraagt. ik zie een grote overbrugte weerstand die half afgebrand eruit ziet. zou het daar aan kunnen liggen? ik kan alle hulp gebruiken. ik ben bereid om voor een reparatie of modificatie te betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik het weet,

Deze ontvangers gaan vroeg of laat allemaal

kaduuk(er zit een ontwerpfout in).

De circuit dat het 22KHZ signaal produceert gaat

kapot(er brandt in ieder geval een SMD-weerstand

uit)Nu kun je z'on ontvanger aanbieden bij broekman in Dordrecht, maar dan ben je veel centjes kwijt)

De simpelste oplossing :sluit aan de LNB-uitgang

connector een 22khz generator(kost ongeveer 20

euro) en probleem blijvend opgelost.

Ik heb zo al veel klanten kunnen helpen; succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste galaxis lui!!<p>ik heb dat probleem ook ...zonder kap werkt het prima..met kap looopt ie na 5 min vast!!

ik heb het al geprobeerd met z'n 22khz generator dit maakt niets uit(daar zijn die dikke weerstanden al voor, dat is een modificatie)

ik hoop samen het probleem op te kunnen lossen! rolleyes.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmmm. dus dat kan ik ook wegstrepen. mijn galaxis is gemodificeerd aan de 22khz schak. maar zonder resultaat. loopt nog steeds vast. de reparatie service heeft me laten weten dat het aan de software kan liggen. ik heb heb de versie van 3 mei 2000 dacht ik. ik weet niet of er latere versies zijn verschenen. mischien is een ventilator wel de oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zat ook te denken aan de spannings regelaars, zouden deze te warm worden en misschien in protect vallen?? (dan vallen ze eff uit)??

of rotte elco's....ik zal m'n hond eens vragen of hij rotte vis ruikt!!!<p>tja...moeilijk!!!<p>samen proberen we het op te lossen.nl laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...