Gast Geplaatst: 10 januari 2002 Geplaatst: 10 januari 2002 ik heb heb ook een galaxis irc 500 met een mankement. het beeld loopt vast binnen een kwartier als de kap er op zit. zonder kap loopt hij zelden vast. weet iemand hier een oplossing voor? anders probeer ik hem namelijk te verkopen. zou het aan de firmware kunnen liggen? hebben hier nog meer mensen last van????????
Gast Geplaatst: 11 januari 2002 Geplaatst: 11 januari 2002 Zoals jij het omschrijft lijkt het erop dat hij niet tegen de warmte kan...<p>Misschien dat een cooler, die de warme lucht afvoert, een oplossing kan zijn.
Beeper Geplaatst: 12 januari 2002 Geplaatst: 12 januari 2002 Loopt het apparaat op alle kanalen vast of is het alleen op de hoge kanalen? In dat geval namelijk is er iets mis met de 22KHz schakeling. <p>Controleer even of 22KHZ in stand blijft, anders kan ik je nog wel voorzien van een schema wat ik ook weer heb gekregen van een collega hobbyist.<p>CU
Gast Geplaatst: 13 januari 2002 Geplaatst: 13 januari 2002 Beeper volgens mij op de hoge kanalen ja. de galaxis is bij een reparatie service geweest die er verder niks mee kon en daarbij hebben ze de smoes dat het bedrijf galaxis in nederland niet meer bestaat. amateurtjes als je het mij vraagt. ik zie een grote overbrugte weerstand die half afgebrand eruit ziet. zou het daar aan kunnen liggen? ik kan alle hulp gebruiken. ik ben bereid om voor een reparatie of modificatie te betalen.
Gast Geplaatst: 13 januari 2002 Geplaatst: 13 januari 2002 een schema zou ook heel goed van pas kunnen komen
Gast Geplaatst: 17 januari 2002 Geplaatst: 17 januari 2002 Ik denk dat ik het weet, Deze ontvangers gaan vroeg of laat allemaal kaduuk(er zit een ontwerpfout in). De circuit dat het 22KHZ signaal produceert gaat kapot(er brandt in ieder geval een SMD-weerstand uit)Nu kun je z'on ontvanger aanbieden bij broekman in Dordrecht, maar dan ben je veel centjes kwijt) De simpelste oplossing :sluit aan de LNB-uitgang connector een 22khz generator(kost ongeveer 20 euro) en probleem blijvend opgelost. Ik heb zo al veel klanten kunnen helpen; succes!
Gast Geplaatst: 18 januari 2002 Geplaatst: 18 januari 2002 bedankt voor de info. maar wat bedoel je met de LNB uitgang precies. moet dan niet de LNB ingang zijn. waar de LNB coax op aangesloten is?????
Gast Geplaatst: 18 januari 2002 Geplaatst: 18 januari 2002 Ja sorry ik bedoelde LNB-ingang. Z'on generator is bij elke zelf respecterende satelliet-boer te verkrijgen. Of surf anders effe over het web. Succes!
Gast Geplaatst: 19 januari 2002 Geplaatst: 19 januari 2002 weet iemand mischien wat de laatste firmware is van de Galaxis IRD500???????
Gast Geplaatst: 20 januari 2002 Geplaatst: 20 januari 2002 beste galaxis lui!!<p>ik heb dat probleem ook ...zonder kap werkt het prima..met kap looopt ie na 5 min vast!! ik heb het al geprobeerd met z'n 22khz generator dit maakt niets uit(daar zijn die dikke weerstanden al voor, dat is een modificatie) ik hoop samen het probleem op te kunnen lossen!
Gast Geplaatst: 21 januari 2002 Geplaatst: 21 januari 2002 hmmm. dus dat kan ik ook wegstrepen. mijn galaxis is gemodificeerd aan de 22khz schak. maar zonder resultaat. loopt nog steeds vast. de reparatie service heeft me laten weten dat het aan de software kan liggen. ik heb heb de versie van 3 mei 2000 dacht ik. ik weet niet of er latere versies zijn verschenen. mischien is een ventilator wel de oplossing.
Gast Geplaatst: 21 januari 2002 Geplaatst: 21 januari 2002 ik zat ook te denken aan de spannings regelaars, zouden deze te warm worden en misschien in protect vallen?? (dan vallen ze eff uit)?? of rotte elco's....ik zal m'n hond eens vragen of hij rotte vis ruikt!!!<p>tja...moeilijk!!!<p>samen proberen we het op te lossen.nl
Gast Geplaatst: 21 januari 2002 Geplaatst: 21 januari 2002 trouwns die van mei is de laatste versie!!!
Gast Geplaatst: 21 januari 2002 Geplaatst: 21 januari 2002 laat me in ieder geval ff weten als je wat meer weet.
Aanbevolen berichten