Ga naar inhoud


Galaxis IRD 500 probleem


Gast

Aanbevolen berichten

ik ben bezig geweest met een fon (zoon ding om je haren mee te drogen) flink stoken, hielp niks...liep niet vast!!! of zou ie nog warmer moeten worden???? vele eco's nagemeten maar geen rotte vis vandaag!!! ook de spanningsregelaars zijn oke!!!<p> rolleyes.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Neem eens contact op met fa. Broekm*n. Deze voeren de reparatie's van de IRD500 uit. Misschien hebben zij een tip voor je.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij broekm*n weten ze het zelf ook niet.Als je z'n reparatie opstuurd dan doen ze een prijsopgave voor een nieuw main-board!!!

daar schiet ik wat mee op.<p>Ik denk dat het niet aan de warmte ligt maar aan interne hf straaling die word weerkaast via de kap!!! Oplossing: inwendige schotjes???(van alu/printplaat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou met schotjes werkt het gedeeltelijk, hij valt ipv. 15 na 45 min uit.dus het heeft iets met instraaling te maken!!! vanalles geprobeerd maar langer als 45 min heb ik nog nie klaar gekregen!!!

(ook nie dmv. een gedeeelte aan alle zijden af te schermen)!!<p>dus?????

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm wat veroorzaakt de straling hoofdzakelijk? de voeding? mischien is het het afscherm materiaal niet voldoende afwerend. of mischien moet het wel stralingsabsoberend materiaal zijn, maar niet de straling doorlaat!! bestaat er geen spray of zo die straling tegen gaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

C8 is meestal de oorzaak als de receiver helemaal nix doet, en/of alleen een krijsend geluid ten gehore brengt.

Het stuk gaan van deze elco is echter wel degelijk te wijten aan de vaak (te) hoge temperatuur in de receiver...

Het zal me dan ook geheel niet verbazen dat ook (andere) elco's op het mainboard last krijgen van hetzelfde probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er pas geleden ook nog eens één gerepareerd, die ook niets meer deed.

Het was een 2200uF 10v elco op de voedingsprint.

Deze elco had ongeveer 40 ohm lekweerstand.

Het was de elco van de 5 volt direct na de gelijkrichter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...