Gast Geplaatst: 19 juli 2005 Geplaatst: 19 juli 2005 Ik heb een monoblock aan mijn ontvanger gemonteerd en mijn schotel succesvol bijgestuurd. Mijn Dreambox 7000 krijgt nu Astra en HotBird binnen. Ik kreeg er ook een harde schijf in. Nu had ik toch gaarne eens geëxperimenteerd met emus, sleutels en dat soort toestanden, maar ik begrijp er geen oerknal van. Ik heb enigma kunnen installeren maar daar eindigt mijn wijsheid. Is er geen simpele uitleg over de basics ergens te vinden, maw.: 1.- Hoe kom je te weten welke emu's je nodig hebt voor wat? 2.- Waar moet je een sleutel steken, zodat die Dreambox begrijpt waarover je het hebt?
prutsie Geplaatst: 19 juli 2005 Geplaatst: 19 juli 2005 Hoi Roemer, Allereerst welkom op Sat4all. Tsja, en verder. Alle begin is moeilijk, de Dreambox beginnen te begrijpen ook. Ik zou eens beginnen de Dreambox aan je netwerk te hangen en dit werkend te maken. Dus als mogelijk direct aan je internet modem, of anders aan een switch of router aan je internet modem. Dan hangt je Dreambox namelijk ook aan je PC, en kan je dus vanachter je PC je Dreambox benaderen. Dan eens kijken, en vooral leren begrijpen hoe de directorystructuur van de Dreambox in elkaar steekt en waar welke files staan. Vervolgens een alternatieve image in je Dreambox zetten. Hydra, Rudream, noem maar op. Vervolgens settingslijst er in en spelen maar. Addons zoals emulatoren (emu's) kan je dan bij de meeste images rechtstreeks van internet zo je box in downloaden. Keyfiles trouwens ook. En dan komt de kennis je weer van pas die je hebt opgedaan bij het ontdekken van de directorystructuur van je Dreambox. Je kan nu de keyfiles opsnorren en de sleutels met een simpele editor zoals notepad van MS-Windows zelf gaan aanpassen. Een en ander staat op diverse sites redelijk duidelijk uitgelegd. Even bij de links kijken, of googelen. Belangrijkste is en blijft dat je box aan je thuisnetwerk hangt, en direct aan wan (internet). De rest leer je spelenderwijs wel. succes, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Gast Geplaatst: 19 juli 2005 Geplaatst: 19 juli 2005 Inderdaad... Vergat ik erbij te vertellen: mijn netwerk funktioneert. Dat bestond vroeger al (voor ik de Dreambox had) dus die hing ik er gewoon bij aan mijn router/switch met een passend nummertje. Daarbij kwam me mijn kennis van computers en netwerken tenminste even gelegen: werkte bij de eerste poging. Die directory-struktuur kan ik dus ook inkijken vanuit mijn PC-scherm... ook geen probleem! Zover ben ik tenminste. De vraag die me bezig houdt is: zelfs als je aan die misterieuze emu- en keyfiles komt, wat moet je daar dan mee? Ik neem aan dat het eerste punt is te weten wat je precies wil (zeg bv: eens in multivision piepen), dat het tweede punt is te begrijpen wat voor soort van emu/key gedoe je daarvoor precies nodig hebt, en dan als derde punt moet weten hoe je die dingen erin stopt. Ik heb hier een beetje gelezen, het lijkt me alsof iedereen die eenvoudige beginselen al weet voor ze hier zelfs maar komen kijken... voel me hier dus een beetje dom.
Gast Geplaatst: 20 juli 2005 Geplaatst: 20 juli 2005 Roemer, je hoeft je absoluut niet dom te voelen hoor. Google eens op Sjerom en ga daar eens lezen. Avensis
Jean-Claude Geplaatst: 20 juli 2005 Geplaatst: 20 juli 2005 Roemer, eigenlijk moet je je hier niet druk over maken. Instaleer een goed image, bvb de Gemini, en download via de blauwe knop de gewenste emulatoren en plugins. Met Gemini kan je dit zelfs vanop je pc wanneer je de Gemini Manager installeert. ik gebruik steeds newcamd 6.1, dit opent vrijwel alles, heeft een gewone cardserver en eentje voor NDS kaarten (betad), en via de PP keys plugin worden de nodige sleutels van het internet gehaald. ik heb ook scam en mgcamd, maar die worden bijna niet gebruikt, hoewel deze ook vrijwel alles openen. Voor bepaalde franse zenders dien ik naar 1 van deze 2 emu's over te schakelen, maar anders blijft newcamd de hele tijd aktief. DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Unetwork Geplaatst: 1 december 2005 Geplaatst: 1 december 2005 Hallo het is niet netjes om een vraag te stellen in een andermans forum en met een beetje lezen hier krijg je al snel antwoord op deze vraag. Want echt moeilijk is het niet want de naam zegt het al. Een emulator boots iets na, dit kan zijn dat hij een cam naboots zodat je geen specifieke Seca Cam zoals Aston in een Dreambox hoeft te hebben om met de officiële kaarten van CD om te kunnen gaan en zelfs ook nog de nodige updates doorlaat. Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen