Con Geplaatst: 9 augustus 2005 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2005 Ik ben er al uit. Als ik overstap op DDR dan maakt de snelheid niet zoveel uit als die maar gelijk of sneller is dan de FSB. En dan geldt alleen nog maar bewust naar de prijzen kijken. Je kunt dus een snellere DDR aanschaffen dan je FSB en dan werkt het nog steeds. Te grote verschillen lijken je systeem weer te vertragen volgens een uitgebreid artikel. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Con Geplaatst: 16 augustus 2005 Auteur Geplaatst: 16 augustus 2005 Als je geheugen mag gebruiken die sneller is dan de bussnelhied, waarom wordt er dan nog "langzaam" geheugen verkoct. Voorbeel. Ik heb DDR ram nodig 266mHz is de voorkeur. 300 mHz kost meer dan 400 mHz. Waarom wordt dan nog 300 mHz verkocht? Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
MagicOnline Geplaatst: 18 augustus 2005 Geplaatst: 18 augustus 2005 Omdat sommige moederborden geen 400Mhz ondersteunen. CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.
Moderator Matchless Geplaatst: 18 augustus 2005 Moderator Geplaatst: 18 augustus 2005 Citaat: Als je geheugen mag gebruiken die sneller is dan de bussnelhied, waarom wordt er dan nog "langzaam" geheugen verkoct. Voorbeel. Ik heb DDR ram nodig 266mHz is de voorkeur. 300 mHz kost meer dan 400 mHz. in het algemeen is dat oudere pc onderdelen nieuw duurder zijn. Dit komt doordat het spul erg snel "zeldzamer" wordt. Oudere geheugen is nog wel nieuw te vinden maar bijv met intrede van de sempron procs is de barton bijna niet meer nieuw te vinden. Hooguit nog voorraden. Tis gewoon een mafia want je wordt op deze manier gedwongen om niet te upgraden maar alles nieuw te kopen. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Con Geplaatst: 18 augustus 2005 Auteur Geplaatst: 18 augustus 2005 Citaat: Omdat sommige moederborden geen 400Mhz ondersteunen. In mijn beleving maakt dat dus blijkbaar niet zoveel uit. Als je pc (FSB) op 266MH draait dan blijkt dat je er rustig een snellere ram in kan zetten (zeg 400MH). Als dit niet juist is hoor ik dat graag. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Con Geplaatst: 24 augustus 2005 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2005 Het verbaast mij dat er geen reacties zijn. Zit ik dan helemaal goed met mijn gedachtenkronkel? Mogelijk ga ik morgen de hele bende bestellen en dan is het altijd interesant om reacties te lezen. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Big fellow Geplaatst: 24 augustus 2005 Geplaatst: 24 augustus 2005 Con, Sommige moederborden (chipsets eigenlijk) zijn zeer kritisch met timing in geheugen. Als het geheugen "te snel" is dan heb je kans dat het niet gaat werken. Kijk eens bij crucial welke modules hun aanraden voor je bord. Als hun aangeven dat je geen sneller geheugen kan gebruiken, pas dan erg op! Big fellow “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen