gsm Geplaatst: 23 juli 2005 Geplaatst: 23 juli 2005 Wie kan mij helpen. Mijn dochter heeft net als ik Incredimail free edition op de pc gezet maar dat werkt niet naar behoren. Ze heeft een account aangemaakt en daarmee kan ze 1 keer iets wegzenden en daarna niet meer. Krijg dan de mededeling dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de smtp server. Binnenhalen is geen probleem. Bij mij werkt dat zelfde account wel goed. Ik kom hier niet meer uit. We hebben het ook al verwijderd en opnieuw er op gezet maar dat helpt niet. Na het verwijderen en opnieuw installeren bleek ook dat alle gegevens er gewoon weer instaan. Ook na het verwijderen - direktory handmatig verwijderen - regmedic er over gehaald en opnieuw opstarten. Ook hebben we systeemherstel gedaan maar ook dat helpt niet. Als Incredimail er opstaat en we starten Outlook Expres op dan haalt die gewoon de post binnen. Bij krijg ik de melding dat outlook niet de standaard email client is. Wie heeft raad ?
Gast Geplaatst: 23 juli 2005 Geplaatst: 23 juli 2005 ben je zeker dat je SMTP instelling goed zijn ?? voor uitgaande mail heb je dus SMTP (meestal out.provider.com of smtp.provider.com) en voor inkomende mail POP3 (meestal in.provider.com of pop.provider.com). als je bijvoorbeeld stmp typt inplaats van smtp werkt het dus niet. zo'n typefout is snel gemaakt en je kijkt er gemakkelijk overheen.
Morgothzz Geplaatst: 23 juli 2005 Geplaatst: 23 juli 2005 Incredimail slaat de gegevens op in C:\System\Profiles\Administrator\Local Settings\Application Data\IM\Identities\{XXXXXXXXX-XXXX-XXXX-XXXXX-XXXXXXXXXXX}\ De X staat voor een letter of een cijfer. Na profiles staat een inlognaam of administrator. De registersleutel staat in HKEY_CURRENT_USER\Software\IncrediMail Dus alleen de dir van incredimail wissen is niet genoeg. Regards 'Life Is A Joke'
ehm44 Geplaatst: 23 juli 2005 Geplaatst: 23 juli 2005 Het zou ook een virusscanner / firewall kunnen zijn die smtp verkeer blokkeerd (en het bv wel van outlook doorlaat) Dreambox 800, Dreambox 7000S, Wavefrontier T90 met satconn 10/1 switch, LNB's op 28o, 23o, 19o, 16o, 13o, 9o, 7o, 5o, 1w
Edd Geplaatst: 23 juli 2005 Geplaatst: 23 juli 2005 Kijk in logboek(systeembeheer>logboeken), schakel andere mail client even uit. En probeer te verzenden, bekijk de logs.
gsm Geplaatst: 23 juli 2005 Auteur Geplaatst: 23 juli 2005 kan je me even aangeven waar het logboek staat ? Ik zoek ook verder.
Gast Geplaatst: 24 juli 2005 Geplaatst: 24 juli 2005 Het KAN ook liggen aan het feit dat er een verkeerd FROM-adres gebruikt wordt en je virusscanner de mail niet doorlaat (of je incredimail dan). De mail geschreven onder account X (provider A) wordt dan verzonden via het e-mail adres van account Y (provider via provider A. En dat laten de meeste programma's niet toe. Even in Jip en Janneke taal : Als ik op mijn laptop (verbonden met DEMON) uitgaande mail heb van mijn XS4ALL account dan wordt dat NIET verzonden via mijn DEMON account. Ik MOET dan de afzender veranderen in mijn DEMON adres. Anders gaat ie er echt niet uit.
gsm Geplaatst: 27 juli 2005 Auteur Geplaatst: 27 juli 2005 Het lijkt me van niet omdat alle accounts op mijn pc het wel correct doen.
Edd Geplaatst: 27 juli 2005 Geplaatst: 27 juli 2005 Praat je hier over 1 of 2 pc`s ? met dit probleem.
gsm Geplaatst: 27 juli 2005 Auteur Geplaatst: 27 juli 2005 De bewuste accounts zijn van mijn dochter en staan dus ook op haar pc en daar is het probleem. Ik heb de accounts op mijn pc aangemaakt en totaal geen probleem
Edd Geplaatst: 27 juli 2005 Geplaatst: 27 juli 2005 Maak op die pc is een nwe account aan, en kijken wat hij doet. Nwe user in Xp, in sommige gevallen kan de user account in xp corrupt zijn. Ga naar uitvoeren>cmd> Ping smtp.jouprovider.nl tracert smtp.jouprovider.nl
gsm Geplaatst: 27 juli 2005 Auteur Geplaatst: 27 juli 2005 Ik kan dat wel gaan doen maar waarom is het probleem alleen maar bij 1 email adres en niet bij alle andere adressen ? We hebben een email account aangemaakt bij gawab en die geeft het probleem en ook bij lycos met het zelfde probleem. Alle andere accounts werken perfekt, ook die van het bedrijf.
Edd Geplaatst: 27 juli 2005 Geplaatst: 27 juli 2005 Bijgaand kan je zien dat deze niet te pingen is. Kan geblokt zijn door isp, of config bij de user, ip block op 1 van de te passeren waypoints. De trace wijst uit dat er nog al wat omwegen gemaakt worden,(waypoints) voor dat eindbestemming in zicht komt.Log is ingekort. Dus mail progje is goed, ligt aan Isp en of firewall, nat, ip block, etc.. C:\ping smtp.gawab.com Pingen naar smtp.gawab.com [208.21.175.134] met 32 byte gegevens: Time-out bij opdracht. Time-out bij opdracht. Time-out bij opdracht. Time-out bij opdracht. Ping-statistieken voor 208.21.175.134: Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4 (100% verlies). C:\tracert smtp.gawab.com Bezig met het traceren van de route naar smtp.gawab.com [208.21.175.134] via maximaal 30 hops: 1 8 ms 8 ms 8 ms 195.190.249.25 2 9 ms 9 ms 9 ms G7-24-23.dr1-asd5.nl.euro.net [194.134.180. 3 9 ms 9 ms 10 ms 10GE1-2.cr1-asd5.nl.euro.net [194.134.161.1 4 10 ms 10 ms 9 ms gi2-0.amsbb1.Amsterdam.opentransit.net [193 254.117] 5 20 ms 20 ms 20 ms po13-0.loncr3.London.opentransit.net [193.2 1.146] 6 91 ms 91 ms 91 ms po3-0.nykcr3.NewYork.opentransit.net [193.2 3.21] 7 91 ms 91 ms 91 ms po3-0.nykcr2.NewYork.opentransit.net [193.2 2.209] 8 111 ms 111 ms 111 ms po13-0.chicr2.Chicago.opentransit.net [193. 40.137] 9 111 ms 113 ms 111 ms sl-st20-chi-9-0.sprintlink.net [144.223.241 10 112 ms 112 ms 112 ms sl-bb20-chi-12-0.sprintlink.net [144.232.20 11 112 ms 113 ms 113 ms sl-bb25-chi-8-0.sprintlink.net [144.232.26. 12 123 ms 123 ms 123 ms sl-bb20-kc-2-0.sprintlink.net [144.232.20.1 13 134 ms 134 ms 134 ms 144.232.20.4 14 135 ms 134 ms 134 ms sl-bb24-fw-15-0.sprintlink.net [144.232.11. 15 134 ms 134 ms 134 ms sl-bb20-fw-12-0.sprintlink.net [144.232.11. 16 136 ms 135 ms 135 ms sl-dr20-dal-15-0.sprintlink.net [144.232.19 17 135 ms 135 ms 135 ms 65.163.246.10 18 * * * Time-out bij opdracht. 19 * * * Time-out bij opdracht. 20 * * * Time-out bij opdracht.
gsm Geplaatst: 27 juli 2005 Auteur Geplaatst: 27 juli 2005 Ik heb het gelezen en ook bij mij een ping uitgevoerd en inderdaad is die niet te pingen maar op mijn PC doet de account van gawab van mijn dochter het wel goed. Mijn conclusie is dus dat het aan de pc van mijn dochter moet liggen. Vraag is alleen XP of Incredimail of ??????
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen