Ga naar inhoud


Xsat410 firmware 1.5.58 Funcard Error.


gamgra

Aanbevolen berichten

Hoi,<p>Na het flashen van de Xsat410 naar firmware 1.5.58 afgelopen weekend, werkt mijn Atmel AT90S8515A funcard met niet meer, (heb alle fun files geprobeerd).

Aangezien ik geen funcard probleem had met de versie 1.5.31, vermoed ik dat de versie 1.5.58 hier iets mee te maken heeft.<p>Kan een van jullie even testen of de funcard werkt op jou/zijn xsat410 met versie 1.5.58.,

zo ja met welke fun software.<p>mijn dank bij voorbaat.

gamgra

Link naar reactie
Delen op andere sites


is het een via+seca?

heb hier een 410 seca met 1.5.30

weet niet of ik daar de 1.5.58 in kan zetten

als dit wel kan probeer ik het wel met die funkaart.

hoop dat ik dan ook van de lipsync verlost ben

op rtl4 en 5 ?<p>apkay

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal eens even voor je kijken Gamgra,<p>Probeer je de Fun-Kaart (SECA Kaart) in slot 1?

Linker slot? andere slot doet bij mij moeilijk met SECA.

(Bij een SECA ONLY BOX is het Rechts by the way).

Link naar reactie
Delen op andere sites

(ik zal het maar eens netjes doen...)<p>Ja en Nee Apkay,<p>--Nee, lipsync blijft.

--Ja, Bios Past en werkt.<p>Gr. Paradise<p>[ 23-01-2002: Bericht gewijzigd door: Paradise ]</p>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Paradise en Apkay,<p>Zou het op prijs stellen indien je het zou willen proberen.

Bij maakt het niet uit in welk slot de Secakaart steekt, heb zojuist nog getest Seca en Viaccess werkt zonder fout in beide 'slots', terwijl de Funkaart (2 stuks) steeds "Card-error" aangeeft.<p>Met versie 1.5.31 werkte alle kaarten, dus....misschien terug Flashen naar versie 1.5.31.

 

@Apkay,

je kan je nu nog bedenken, ik heb geen enkele verbetering opgemerkt met versie 1.5.58, het teletext en lipsync probleem blijft bestaan.<p>Hoewel ik een beetje verveelt ben met dit Funkaart probleem, ben ik algemeen gesproken zeer tevreden met de xsat410.<p>In mijn xsat 310 werkt die funcard ook perfect, vandaar.<p>

groeten

gamgra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik heb het zelfde probleem hier.

Krijg alleen maar card-error's met firmware 1.5.58 [MV]. (op 'werkende' funcards)<p>Ik ben momenteel nog druk bezig met het decompileren van diverse verschillende firmwares.

Het mediaguard deel in alle firmwares zijn tot nu toe het zelfde, dus zit het probleem ergens in de CAM routines. (De routine die je kaartje uit leest). In deze routine zijn wel een paar aanpassingen gedaan tussen 1.5.31 en 1.5.38.<p>Dus met je oude firmware (1.5.31) werkt je funcard nog wel? (goed dat ik dat weet, als ik binnenkort zelf een firmware wil maken/samenstellen gebruik ik dus deze CAM routines)<p> smile.gif" border="0 Als er mensen zijn die momenteel met dit zelfde project bezig zijn, laat me het even weten! (:<p>Als iemand in bezit is van firmware met een ander codeer systeem dan SECA,VIA of CONAX wil ik deze firmware graag even bekijken en ook vreemde versies van firmwares zijn welkom. (versies die je niet op het internet kunt vinden 1.5.20 ofzo)<p> cool.gif" border="0 Gr. Paradise

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorlopig zijn er maar 3 codeersystemen beschikbaar voor de 410.

Dit zou binnenkort nog moeten uitgebreid worden met nagra en irdeto. In een latere fase zou er eventueel videocrypt kunnen bijkomen, maar dit is nog niet zeker.

Voor de 310 had Xsat ook beloofd van meerdere crypto systemen uit te brengen, maar daar is wel nooit iets van gekomen.<p>Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier een VMC versie, gamgra.<p>Mijn VIA-Fun Kaartje doet het weer met deze firmware maar lipsync is nog erger geworden. mad.gif" border="0 <p>Ik heb deze firmware opgeslagen voor de liefhebber.

smile.gif" border="0 Staat dus nu in het engels met HB + Astra, EN

geen parentalcodes.<p>gr. Paradise<p>[ 27-01-2002: Bericht gewijzigd door: Paradise ]</p>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Paradise,<p>Heb met bewondering gelezen dat je vorderingen maakt.

Je schrijft dat je Via fun reeds werkt, prachtig zeg, ik ben onder de indruk.

Je moet me niet kwalijk nemen maar wat is een VMC versie??

Mijn decoders 'flashen' en mijn mosc draaiende houden lukt al aardig programma's / software herschrijven is andere koek. <p>Ja Paradise, die Xsat410 wordt echt boeiend.<p>groet&succes

Gamgra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

De 410 is echt geweldig! Ik vind alleen dat het lang duurt bij het zappen, wat kan ik daar aan doen? Ik heb gehoord dat je een fun card kan nemen, helpt dat echt? Ik heb een goldprogrammer, daar kan ik zeker geen funcards mee proggen?<p>thx<p>Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...