Ga naar inhoud


Galaxis vraagje.


Gast

Aanbevolen berichten

Beste (Galaxis) users,<p>Ik heb een Galaxis Sat 500 ird gekocht.(Met NL irdeto kaartje)

Hier wil ik de laatst firmware inzetten. Op het net heb ik 2 versies gevonden:

1) S1510007.s05

2) S1486006.s05<p>Afgaande op de filename zou de laatste versie dus S1510007 moeten zijn.

Mijn vragen:<p>1) Zijn deze versies voor de Sat 500 IRD en is s1510007 inderdaad de laatste firmware versie.

2) zoja, moet ik nog speciale dingen weten/doen voor of na het programmeren.

Ik ga er vanuit dat laden gaat via:" dl(.exe) s15100007"

Dank voor jullie reply !

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo 1,

De s148xxxx soft. is de italiaanse soft voor het D+ pakket.

De s151xxx soft. is de laatste NL soft voor het

C+ pakket.

Deze soft. is sneller dan de voorgaande versies.<p>Hier een copy van de org. text:<p>Deze software bevat de volgende wijzigingen: <p> Nieuwe standaard frequentielijst.

Nieuwe HomeTransponder Canal+ Nederland. <p>Om de software update uit te voeren heeft u het volgende nodig: <p> Personal Computer met volledig DOS.

Null modem kabel (9 pins female --- 9 pins female) standaard kabel verkrijgbaar bij de betere computer winkels.

(kosten +/- fl. 12,-) <p>De Software BL.1.51 is als volgt in de SAT500IRD te laden: (De schotel hoeft niet aangesloten te zijn tijdens de download

procedure) <p> Kopieer de files "dl" en "S1510007.s05" naar een aparte directory. (Bijvoorbeeld c:\galaxis &gt wink.gif" border="0

Start de PC in volledige DOS mode. ("MS-DOS-prompt" functioneert niet)

Ga naar de directory waar u de beide files naar toe heeft gekopieerd. (Bijvoorbeeld c:\galaxis &gt wink.gif" border="0

Haal de 220Volt stekker van de SAT500IRD uit de wandcontact doos.

Sluit de Null Modem kabel aan tussen SAT500IRD (modem port) en PC (com 1, 2 of ....)

Type vervolgens achter de directory de volgende regel: "dl 1 s1510007.s05 (1 is voor de com-poort (dit kan ook 2 of 3

etc. zijn))

Druk op de "ENTER" toets.

Wanneer de PC de melding "UART downloading" op het beeldscherm geeft, steek dan de 220 Volt stekker van de

SAT500IRD in de wandcontact doos.

De download procedure start nu, dit kan enige minuten duren (Er verschijnen een aantal regels op het beeldscherm van

de computer.)

Na de melding "download OK" gaat de SAT500IRD nog even zoeken, de download procedure is voltooid.

Sluit de SAT500IRD weer volledig aan voor normaal gebruik. (ten aller tijde de f-connector van de coaxkabel

aansluiten als de SAT500IRD spanningsloos is)

Ga naar het "MENU".

Druk op "5 Instellen IRD"

Toets de Pincode in "9949" gevolgd door "OK"

Druk op "8 instelling standaardwaarde" gevolgd door tweemaal "OK".

De SAT500IRD stelt zich nu in op de fabrieksinstellingen, dit zijn de nieuwe gegevens van software BL.1.51. Deze

procedure kan +/- 5 minuten duren.

De ontvanger is nu voorzien van de nieuwste software en gegevens, inclusief de nieuwe Home Transponder voor de

Nederlandstalige zenders. <p>veel succes satmate

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...