tycaja Geplaatst: 25 juli 2005 Geplaatst: 25 juli 2005 Hallo, Bestaat er een mogelijkheid om de naam in een dir. in grote aantallen tegelijk te veranderen ? ik heb bv in mijn muziekfolder staan: 01.naamzanger-titel.mp3 als je nu wilt sorteren is die 01. vooraan daar te veel aan kan die worden weggelaten zonder mijn 3500 liedjes manueel te moeten aanpassen? bedankt ------------------------------------------------ VU duo - dreambox 7000/160Gb -T90 4sats Als je niets kan zeggen die mooier klinkt dan de stilte, zwijg dan.
Gast Geplaatst: 25 juli 2005 Geplaatst: 25 juli 2005 Met ACDSee kan je de naam van verschillende bestanden uit een dir tegelijk veranderen of bv een oplopend nummer meegeven. Alex
tycaja Geplaatst: 25 juli 2005 Auteur Geplaatst: 25 juli 2005 ok bedankt, maar dan zit ik weer met hetzelfde probleem namelijk dat ik op zanger niet kan sorteren. maar toch bedankt ------------------------------------------------ VU duo - dreambox 7000/160Gb -T90 4sats Als je niets kan zeggen die mooier klinkt dan de stilte, zwijg dan.
Pionewbie Geplaatst: 25 juli 2005 Geplaatst: 25 juli 2005 Als je veel MP3'tjes hebt is het gebruik van een goede mp3 tag editor aan te raden. Ik gebruik zelf MP3TAG dit is freeware, in het Nederlands en heeft onnoemelijk veel mogelijkheden. Hiermee zijn de tags, dus de info over artiest, naam, bitrate etc, die in de mp3's staan te manipuleren. Maar ook tags maken van bestandsnaam en omgekeerd, bestandsnaam maken van tags. Dus alles wat jij nu wilt en veel meer doe ik allemaal met dit programma. Een nadeel, je zult er tijd in moeten stoppen, het is geen kwestie van klik, even wachten en klaar. Je zult echter later veel plezier hebben van je werk.
tycaja Geplaatst: 26 juli 2005 Auteur Geplaatst: 26 juli 2005 Leuk programma, zal ik doen....zoals altijd vlug en goed gaan niet samen. Maar ik ben maandag in verlof en heb dan wel wat tijd over. Bedankt en prettige zomer ------------------------------------------------ VU duo - dreambox 7000/160Gb -T90 4sats Als je niets kan zeggen die mooier klinkt dan de stilte, zwijg dan.
Penthe Geplaatst: 26 juli 2005 Geplaatst: 26 juli 2005 Citaat: Hallo, Bestaat er een mogelijkheid om de naam in een dir. in grote aantallen tegelijk te veranderen ? ik heb bv in mijn muziekfolder staan: 01.naamzanger-titel.mp3 als je nu wilt sorteren is die 01. vooraan daar te veel aan kan die worden weggelaten zonder mijn 3500 liedjes manueel te moeten aanpassen? bedankt Het zou in je dosbox iets van rename *.mp3 *.txt , dan wordt alles als .mp3 naar .txt renamed, maar er iets van de voorkant afhalen is lastig, deze werkt "rename *.* .*" enkel blijft er dan voor de filename altijd een . staan, zelfde kan je doen met *_* naar .* en *-* naar .* dan staat toch alles met die punt op volgorde, ik werk niet meer met windows maar dit werkt, als iemand anders zou weten hoe je die . ook nog weg kan halen ben je klaar. "VERGEET NIET ALLE MP3 FILES ZONDER NUMMER APPART TE ZETTEN" als je er 1 vergeet heet die enkel nog .mp3
Morgothzz Geplaatst: 28 juli 2005 Geplaatst: 28 juli 2005 Probeer het maar eens met 1-4 a Rename. Dit is een gratis tool die je de mogenlijkheid geeft om alles te hernoemen of delen te verwijderen etc. etc. Regards 'Life Is A Joke'
tycaja Geplaatst: 30 juli 2005 Auteur Geplaatst: 30 juli 2005 dit is het beste dat ik ooit heb gezien, snel efficient en betrouwbaar met de undo funktie. wel van harte bedankt ------------------------------------------------ VU duo - dreambox 7000/160Gb -T90 4sats Als je niets kan zeggen die mooier klinkt dan de stilte, zwijg dan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen