Ga naar inhoud


xsat ???


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb net een Xsat receiver alleen Seca slot

software 1:5:30 Ik krijg bij c+ kanalen no right

ik heb een goldcard met gooze laatste versie,kan hier niets mee ontvangen ook zie ik de Nederlandse zenders niet in de scanlijst. Ik

heb wel ontvangst van de free to air zenders op astra en hotbird.Als ik vraag om een update komt de ontvanger met "no update" De taq. zenders krijg ik ook niet in mijn scanlijst. Wie helpt mij op weg? Welke files moet ik gebruiken bij deze ontvanger?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je moet de ontvanger de gehele satelliet laten afzoeken. Dit duurt ong 20 min per per satelliet.

Daarna zou je alle transponders moeten kunnen terugvinden. Opgepast want transponders die nog in de lijst staan kunnen er nu 2 keer instaan, en de xsat is wel wat beperkt qua geheugen.

De kanalen die je interesseren kun je dan eventueel opslaan in de zaplijst ( voorkeurenlijst).

De firmware die je opnoemt 4.5.xx vind ik wel vreemd. Die hoort normaal gezien thuis op een zeer oude 310. Deze versies verteren zeer moeilijk een goldcart, en hebben de zogenaamde landencode, waardoor het kijken naar de PPV zoals taquilla moeilijk wordt zonder events op je kaart.

Normaal hoort bij dit toestel 4.4.xx van software.

Op een 310 met 2 slots wordt dat 4.6.xx .

Een ander nadeel van deze soft is het vastlopen van de ontvanger op kanalen die door meer dan 1 provider worden gebruikt ( vb MTV ).

Indien je wilt kan je eventueel kijken om je firmware te veranderen naar een meer recente versie. Op deze site http://xsat.rtfm.be/ kan je hier meer uitleg over vinden, maar dan wel in het Frans.

Wil je de firmware niet aanpassen zou je best een mosc gebruiken, waar je dan eventueel de nodige events opzet om de PPV kanalen te zien.<p>Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

Zelf ook 1 week geleden de nieuwe Xsat gekocht, wat Edwin zegt is niet waar, ik heb versie 1.5.30 gemaakt op 8 November 2001, hartstikke nieuw dus! Het was idd best wel ingewikkeld om de goede satellieten het te laten doen, ik zag zeggen hoe ik het gedaan heb:

Scan Satellite, scanning mode: Exhaustive, Satellite: Astra, Symbol rate: 27500 22000 29900 0

En dan ok. ALs het goed is geef hij nu de canalen weer. Je kan ook eerste kijken of je signaal wel goed binnenkomt, dat moet je bij settting antenna doen, daar geeft de Xsat een mooie grafiek weer, als dat in orde is, dan moet je nog maar eens gaan kijken bij je files, ik weet natuurlijk niet welke je gebruikt, maar de togooz files doen het goed bij mij, ik kan alles zien, canal+, Discovery en NGC.

Als je het nog niet lukt, geef dan je msn/icq adres dan help ik je er stap voor stap doorheen...

Ik hoop dat je hiermee voldoende antwoord op je vraagt hebt!

Met vriendelijke groeten<p>Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu we het er toch over hebben, weet iemand hoe het kan dat op sommige kanalen het geluid af en to even wegvalt bij deze ontvangers.

Ik heb meerdere ontvangers geprobeerd en ze doen allemaal hetzelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmiddag ga ik een en ander uitproberen, mijn schotel is denk ik een beetje verwaaid, ik heb een niet optimale ontvangst.Rond de 40%? Ik kan niet eerder omdat mijn vrouw de televisie in beslag heeft genomen i.v.m. Maxima en Alex. Ik zal dan alles inlezen op de manier van Edwin. Om

een nieuwere versie te laden met de computer, hoe gaat dat in zijn werk?.De kabel voor de ontvanger is dat een rechte of een modem kabel 9 pins.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook enkele xsat 410 tot mijn beschikking gehad en heb er nog een staan.

Mijn ervaring met deze tuner is juist heel goed.

Vooral het aansturen van een disecq 1.2 motor kunnen andere fabrikanten gerust deze als voorbeeld nemen.

Verder een vlot lopende tuner en met de goede software zefs ook geschikt voor viacces.

Zelfs conax maar daar ik daar zelf geen ervaring mee heb laat ik dat in het midden.

Maar dit is zeker een leuke tuner,mooi menu

makkelijke fav lijsten aan te maken, goede info structuur.Voor dat geld meer dan goed.<p>Groeten Toon.<p>p.s en met een aston 1.05 gw leuke box

Link naar reactie
Delen op andere sites

In verband met die firmware 4.5.xx, ik heb in 2000 één van de eerste xsat's gekocht die op de markt waren. Daar zat toen een firmware in met als versie 4.5.xx . Ik had zoveel problemen met deze ontvanger dat ik ze na een aantal maanden heb teruggestuurd naar Xcom.<p>Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer nog steeds mijn ontvanger aan de praat de krijgen. Alle kanalen nu in de lijst alle

beschikbare gw files geprobeerd, maar geen nederlandse of andere zenders. De smartcard wordt wel gelezen als ik in het menu kijk alles geldig tot 28/2 maar geen c+ of nederlandse zenders. De seca module van deze ontvanger is dat een ashton? Welke files moet ik gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Het ligt waarschijnlijk niet aan je files (je moet de togooz trws hebben) het ligt denk ik aan je zenderlijst, hij zoekt de zenders niet goed. Weet je zeker dat je de ingstelling om te zoeken goed hebt ingesteld? Geef anders ff je msn/icq nummer, dan kunnen we chatten, das wat makkelijker. mvg<p>Dj hnze

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alles nogmaals gecontroleerd alle files staan keurig in mijn lijst echter alleen free to air kanalen te ontvangen. Zodra ik op b.v. Yorin krijg ik no right. De files die ik gebruik zijn toogoz van 21 jan. 2002 en ik heb alle andere ook geprobeerd, ook de murdock files van vandaag.

Ik ben nu het hele weekend al bezig met dit rotding. Wie weet nog een oplossing? om te proberen.Anders misschien de 1.5.58

software erin. Ik heb wel een 9 pinsX9pins kabel en de file, maar verder weet ik niet hoe dit aan te pakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je echt zeker dat je goed de kaart geprogt hebt? Het lijkt er namelijk op dat je kaart niet goed werkt, misschien is hij kapot, heb je misschien nog een andere kaart waar je iets mee kan proberen, en je originele kaart, doet die het? Ik heb je op icq toegevoegd.... ik hoor wel van je... laterz<p>

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb verschillende kaarten geprobeerd maar alles zonder resultaat. Een originele heb ik helaas niet. Maar deze goldkards zijn zeker in orde welke versie firmware gebruik jij? Ik heb gisteren alles nog een maal gewist en opnieuw geprog. de lijsten keurig, maar op alle mediag. kanalen"no right" dus geen verandering. Ik zal de zaak waar ik het apparaat gekocht heb ook kontakten. By the way Paradise had ook dit soort problemen, ook een goldcard die b.v. wel op een Phillips werkt maar niet op de Xsat, die heeft naar ik aanneem de firmware 1.5.58 eringezet om van dit probleem af te komen.

M.v.g.

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de laatste Sat Hopper staat een test van deze ontvanger met de zelfde firmware als de mijne.

Hier staat letterlijk Alleen Nederlandse sim-cards werken. werk aan de winkel voor hackers om deze koopontvanger aan te passen aan de Europese gedachte en hem snel landencode vrij maken.??

.vERDER KOMT DE ONTVANGER ZEER GOED UIT DE TEST.

Dit is toch echt het probleem dat ik ook heb.

De smartcard heb ik verder getest op een Phillips en deze werkt correct. Als ik deze in de Xsat stop dan geeft deze elke kee een seconde " no right" werkt deze ontvanger toch allen met goldcards met software 1:5:58??. In de test gebruikten ze ook 1.5.30 dezelfde als in de mijne 8 nov. 2001}Op de Franse XSat site staat het schema van de kabel en flash software heeft iemand daar ervaring mee. De kabel heb ik inmiddels gemaakt.Wie helpt?

Met vriendelijke groet,

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...