yvessr Geplaatst: 27 juli 2005 Geplaatst: 27 juli 2005 Ik heb absoluut een nullmodem verbinding nodig tussen mijn PC (laptop) en mijn satelliet ontvanger. Het probleem is echter dat mijn laptop over geen COM-poort beschikt... Nu is mijn vraag of (en hoe) het soms niet mogelijk zou zijn (met wat soldeerwerk) een nullmodem kompatibele verbinding te maken tussen de COM-poort van mijn satelliet receiver en de USB-poort van mijn laptop??????... Vu+ Zero: OpenPli 8.3
marco24 Geplaatst: 27 juli 2005 Geplaatst: 27 juli 2005 Je kunt die converters ook wel zo kopen alleen mijn ervaring is nat het niet altijd vlekkeloos werkt het is te proberen
Big fellow Geplaatst: 27 juli 2005 Geplaatst: 27 juli 2005 Citaat: Ik heb absoluut een nullmodem verbinding nodig tussen mijn PC (laptop) en mijn satelliet ontvanger. Het probleem is echter dat mijn laptop over geen COM-poort beschikt... Nu is mijn vraag of (en hoe) het soms niet mogelijk zou zijn (met wat soldeerwerk) een nullmodem kompatibele verbinding te maken tussen de COM-poort van mijn satelliet receiver en de USB-poort van mijn laptop??????... USB en RS232 (COM poort) zijn twee totaal verschillende interfaces. Als je echt zelf wat wilt bouwen dan moet je eens kijken naar de chips van FTDI. (FTDI2232 zo uit mijn hoofd.) Echter zelf kopen is gemakkelijker en sneller. Big fellow “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Gast Geplaatst: 27 juli 2005 Geplaatst: 27 juli 2005 Een comport replicator heb je nodig. Gebruik er zelf ook eentje.
grunnsat Geplaatst: 28 juli 2005 Geplaatst: 28 juli 2005 USB poorten en COM poorten zijn totaal verschillend, dus een kabeltje solderen kun je vergeten. Je kunt bij iedere PC boer een USB > COM adapter kopen voor een paar tientjes, plug daar een null-modem kable in en het zou moeten werken. Je kunt ook PCMCIA kaartjes met COM poorten kopen, mogelijk dat die meer compatible zijn als de USB uitvoeringen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen