Ga naar inhoud


Korte beeldstoring 2e ontvanger bij aan-uitzetten TF5510PVR


Jürgen

Aanbevolen berichten

Het probleem is niet schokkend maar wellicht te verhelpen en ik wil voorkomen dat ik misschien iets verkeerd heb aangesloten.

Ik maak gebruik van een Quad LNB waarop de TF5510PVR via een duplexkabel is aangesloten en mijn Nokia Mediamaster 9500 via een enkele kabel. De 4e aansluiting is ongebruikt.

Als ik programmas bekijk op mijn 9500 en ik schakel tegelijkertijd de TF5510 aan of uit dan zie ik op de TV die op de 9500 is aangesloten een verstoring van het beeld in de vorm van een korte bevriezing en blokvorming. Verder functioneert daarna alles probleemloos.

Is dit een bekend fenomeen en kan dit worden voorkomen?

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wellicht komt dat omdat de LNB op het moment van bijschakelen door twee apparaten gevoed wordt. Hierdoor kan de LNB even in de stress raken.

 

Probeer op de tweede tuner LNB power uit te zetten. Schakel dan de tweede tuner aan terwijl de LNB WEL voeding van de eerste tuner krijgt. Zie je dit verschijnsel dan nog steeds? Zo niet, weet je waar het aan ligt.

 

Ik begrijp dat dit geen oplossing is als de eerste tuner uitstaat, want dan werkt de tweede tuner ook niet. Je zou dan een soort externe voeding kunnen proberen die dmv een eigen adapter voeding aan de LNB geeft die altijd aanstaat. Beide tuners kunnen dan op LNB power UIT gezet worden.

 

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...