Ga naar inhoud

aankooptip voor andere ontvanger?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb nu een strong 8100, maar als je die niet regelmatig patched, lig je weer ver achter.HEb nu weer problemen met mijn update.

Nu wil ik een andere ontvanger kopen, maar heeft iemand voor mij een merk/type ontvanger die veelzijdig is, goed en degelijk?? moeten meer dan 1000 kanalen op kunnen en handmatig zenders kunnen instellen etc.

Geplaatst:

De Dreambox 500 of de 7020. De Fine pass is ook nog wel een leuk alternatief.

Geplaatst:

geeft de dreambox ook updates via de satelliet?? Dat lijkt me handig, al heb ik daar geen ervaring mee.

Geplaatst:

Bedoel je die code canaldigitaal? De maandelijkse update?

Geplaatst:

nee ik bedoel nieuwe menumogelijkheden oid(verbeterde versies). Ik neem aan dat de canaldigitaal updates automatisch gaan.

Geplaatst:

Bij de dreambox heb je een netwerk verbinding nodig met je pc of laptop om de software te updaten of te vernieuwen. De maandelijkse kaart update gaat wel van zelf mits natuurlijk de goede software in de ontvanger zit.

Geplaatst:

ik las dat de fine pass 5000 een goede twinontvanger is. Maar is nieuw, dus kinderziektes??

De topfield(5000) is inderdaad een alternatief of de dreambox (7020??)

Geplaatst:

In duitsland komt de finepass 5000 zeer goed uit de test en is vol automatisch je hebt niets temaken met netwerk ed om nieuwe upodates erin te krijgen. Heb zelf de pvr 2000 van de finepass ben er zeer tevreden over zapt snel binnen 1 sec en is zeer stabiel.

Geplaatst:

Die dingen van Finepass kosten ook nog eens niets :-s

Zie in een online-shop nu een 200GB uitvoering voor €203...

DB800HD ~ AZBox HD Premium ~ Archsat 3/1 ~ Apple TV2 XBMC

Geplaatst:

Kun je me de link van deze onlineshop mailen?

60cm schotel schotel, Quattro-LNB, 5/8 multiswitch, Asscom Reference receiver, Xtreme Hornet receiver en 2x FTA.

Dreambox 7020S met draaibare 80cm schotel.

Geplaatst:

Ik denk dat ik het principe met die twin-tuners begrijp, maar toch nog even voor de goede orde een vraagje:

Met een PVR zonder twin-tuner kan je niet naar een andere zender kijken dan die je opneemt?

Met een PVR met twin-tuner, en 1 single lnb, waarbij je een doorlus maakt tussen de eerste en tweede tuner kan je opnemen en tegelijk naar een andere zender kijken op dezelfde transponder, of gaat dit om dezelfde polarisatie?

Met een PVR met twin-tuner, en 2 single lnb's gericht op satelliet A en B, waarbij je iedere lnb aansluit op 1 van de twee tuners, kan je op satelliet A opnemen terwijl je naar iets anders op satelliet B kijkt?

En heb je voor gelijktijdig opnemen en kijken van 2 zenders uit het C+ aanbod dan ook twee kaarten nodig?

Geplaatst:

Citaat:
En heb je voor gelijktijdig opnemen en kijken van 2 zenders uit het C+ aanbod dan ook twee kaarten nodig?

Nee er is maar 1 kaart nodig,, de op te nemen zender komt dan gecodeerd op de harddisk te staan, deze is later te decoderen of gewoon zo te kijken.

alleen na een keywissel is de opname (indien niet gedecodeerd) niet meer te bekijken.

bij bv de Echostar 5020 kan je dit snachts automatisch laten doen.

Geplaatst:
Citaat:
Met een PVR zonder twin-tuner kan je niet naar een andere zender kijken dan die je opneemt?

Soms kan dat wel maar dan alleen naar andere zenders die op dezelfde frequentie uit zenden.
Geplaatst:

Bedankt voor beide antwoorden!

@debeek:

Is er een vaste benaming voor die functionaliteit van de Echostar 5020, zodat ik er op kan letten bij andere receivers?

@Bigfoot:

Dacht inderdaad al zoiets gelezen te hebben bij de dreambox nog eens eerder geloof ik, maar bedankt voor de bevestiging. Vrijwel alle NL kanalen zitten op dezelfde frequentie dacht ik?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen