Ga naar inhoud


Freecom DVB-T USB Stick


Gast dahei

Aanbevolen berichten

Er is een nieuwe DVB-T ontvanger, de Freecom DVB-T USB Stick:

00005925.jpg

 

Deze ontvanger werkt zonder externe voeding en het enige wat je nodig hebt is een USB 2.0 aansluiting en een beetje ontvangst. Helaas is er geen support voor eem (Conax)smartcard waardoor de ontvangst in Nederland beperkt is tot Nederland2 (welke ongecodeerd is). Ikzelf heb het apparaat al gekocht en ik moet zeggen dat de ontvangst goed is. Ook zit er een mogelijkheid in voor Timeshifting en opname in MPEG2 (5 minuten is zo'n 100Mb). Nu nog hopen dat er Smartcard ondersteuning komt en we hebben in Nederland een hele leuke tv kaart.

 

Meer info

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kun je testen of het geforceerd wel werkt op USB1?

Zou een goedkope manier zijn om mijn laptop als TV te gebruiken op vakantie.. helaas ondersteund die geen USB2 !!

Triax TDS 88cm / Inverto Black Ultra LNB / Alsat Dark Motor / Dreambox DM800HD+DM7000 knutselbak

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

OK, er zijn inmiddels BDA driver die het mogelijk maken om de Freecom via b.v. MyTHeatre software to gebruiken. EN MT heeft weer de optie (werkt namelijk prima met een SS2) om decoder plugins te gebruiken. Dus volgende stap is nu om te kijken of je een Digitenne card in een cardshare server kan stoppen, want dan kan ik met WINCSC gewoon weer m'n digitenne kaart uitlezen. Hebben er toevalig al mesnen ervaring met MT en een digitenne kaart maar met een gewone PCI DV-T kaart? Gaat dit idee van me werken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dat hebben we te danken aan Digitenne. Wie verzint het nu om de publieke kanalen die gratis via Analoog te ontvangen zijn, te coderen als et digitaal is?!?!?!? Dus je moet wat verzinnen dan om zo'n stick in Nederland werkend te krijgen. En het is een leuk hobby project.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...