Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een iso van linspire 5 (is geen live versie) heb ik gebrand op een cd en vervolgens op laten starten. Dan kom ik in grub> tja en dan weet ik niet meer wat ik moet doen hij reageerd nergens op alleen foutmeldingen zoals ik begrijp dat ik eerst een kernel aan moet maken of zo. Als iemand mij kan helpen graag het ziet er erg mooi uit linspire. Ik had met Mandrake geen moeite met instalatie maar dit heb ik nog niet meegemaakt hoop dat iemand mij kan helpen.

Bij voorbaad dank,

Sijberman.

Greetz,

Sijberman.

Geplaatst:

Ben je zeker dat je de juiste file voor die distro hebt gedownload en gebrand?

Normaal gezien moet je je computer opstarten aan de hand van de cd, en moet het GUI van het installatie bestand je het meeste werk uit de hand nemen.

Geplaatst:

Heb op mijn laptop ook problemen gehad met Linspire en elke andere Linux die gebruik maakt van GRUB. In die BIOS toen iets veranderd (dacht Legacy USB support uit gezet) en daarna had ik geen problemen met GRUB meer (maar ik heb Linspire niet meer geprobeerd, ben meteen Debian gaan installeren via de netinstaller disk, maar die werkte dus eerst ook niet door dat GRUB probleem).

Dus je kan eens in je BIOS wat settings aanpassen en kijken of het dan wel werkt.

Anders ff postje plaatsen op het Linspire forum (daar zit mischien wel iemand die je verder kan helpen). Ik weet niet of is hier een link naar hun Forum mag plaatsen omdat Linspire een Commerciele Distro is dus doe ik het maar niet, maar via hun site kom je er ook wel (je zal toch eerst een account moeten aanmaken om te kunnen posten, maar dat is gratis).

Geplaatst:

Ik heb al heel wat gelezen op het forum van linspire en probeer nu met undisker de iso te openen en vervolgens naar de schijf over te zetten. Met Paragon Partition Manager wilde ik dan de partitie gaan maken en mounten is dit mogelijk en zou big john dit voor mij een beetje uit kunnen leggen. Ik weet weinig tot nix van linux partities.

Greetz,

Sijberman.

Geplaatst:

Ik heb met mandrake een linux partitie aangemaakt maar het probleem blijft hetzelfde in de bios van deze acer aspire 1300 kan ik weinig tot nix instellen.

Ik ga eerst maar weer verder lezen bij het linspire forum. Ik denk dat het idd aan het iso bestand ligt. Ik heb al twee verschillende iso bestanden geprobeerd met beide hetzelfde resultaat. Als ik een oplossing heb gevonden zal ik deze hier op het forum plaatsen.

Sijberman.

Greetz,

Sijberman.

Geplaatst:

Ik heb inmiddels linspire 4.5 iso gebrand en deze werkt perfect binnen 10 minuten staat het op de schijf. Ik moet zeggen dat ik zeer onder de indruk ben, dit is de gemakelijkste en dus voor mij op dit moment het beste besturingssysteem. versie 5.0 krijg ik niet op mijn computer denk dat ik een verkeerde iso heb gehad. Iedereen bedankt en ik zou aanraden om dit besturingsprogramma eens te gaan proberen SUPER.

Greetz,

Sijberman

Greetz,

Sijberman.

Geplaatst:
Citaat:
versie 5.0 krijg ik niet op mijn computer denk dat ik een verkeerde iso heb gehad.

Als je 4.5 geinstalleerd hebt (of een andere Linux distro) kan je als je de CD-Mount een script starten (Double-click to verify) of iets dergelijks. daarmee kan je een MD5 Checksum van de CD doen en kijken of ie goed is, je kan natuurlijk ook de ISO ff controleren (op de download pagina van Linspire zou de juiste checksum moeten staan).

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen