Gast Geplaatst: 6 augustus 2005 Geplaatst: 6 augustus 2005 Ik heb 3 twin LNB's nodig en een 4/1 switch, nu vraag ik mij af welk merk wordt aangeraden, ik las al iets over 0,3 db LNB's maar welke merken moet ik bijvoorbeeld absoluut niet hebben. Ik hoef niet top of the bill, maar gewoon spul wat goed genoeg is voor de 'normale' hopper. ps als jullie een paar goede (online)winkels weten hoor ik dat ook graag
schans14 Geplaatst: 7 augustus 2005 Geplaatst: 7 augustus 2005 Ik zou de Smart titanium kopen Smart titanium 0.2 is goedkoop en heeft de beste resultaten. SCHANS14 Triax 78cm met trio hotb/astra1/astra2 Triax110 Aluminium Draaibaar met moteck-SG2100A Diverse Cams--VU+DUO DREAMBOX DM500S
Bigfoot Geplaatst: 7 augustus 2005 Geplaatst: 7 augustus 2005 Idd, smart twin lnb's heb je al voor 20 euro. Bij twin LNB's raad ik een high-iso switch aan, dus koop beter niet de goedkoopste.
grunnsat Geplaatst: 7 augustus 2005 Geplaatst: 7 augustus 2005 Citaat: Bij twin LNB's raad ik een high-iso switch aan, dus koop beter niet de goedkoopste. Met een Spaun zit je altijd goed. Een tikkie duurder dan de rest, maar je weet zeker dat je een goede switch hebt.
Gast Geplaatst: 7 augustus 2005 Geplaatst: 7 augustus 2005 ik heb deze lnb gevonden: SMART Titanium Edition Twin LNB, echte 0,2dB Modell: TTX 20,19 euro's En deze switch: FTE Maximal DiSEqC-Schalter 4/1 UMS 141 Profi-Line voor 18 euro Die Spaun switches zijn een stuk duurder, ik heb nu een Maximum, koste ook maar 20 euro destijds en die werkt ook prima. Ik had ook nog deze gevonden: DISEQC SWITCH 4/1 V1.0 merkloos denk ik, kost maar 16 euro. Waar kan ik het beste online kopen? mocht het zo zijn dat geen namen genoemd mogen worden, laat dan aub PM achter (alvast dank aan Bigfoot)
grunnsat Geplaatst: 8 augustus 2005 Geplaatst: 8 augustus 2005 Citaat: ik heb nu een Maximum, koste ook maar 20 euro destijds en die werkt ook prima. Er zijn op dit board in de loop van de tijd de nodige problemen gesignaleerd met goedkope switches in combinatie met twin lnb installaties. Die problemen waren over bij het gebruik van 'high iso' switches zoals in een andere bijdrage werd aangegeven. Vandaar de raad om een paar tientjes meer uit te geven voor goede switches.
Bigfoot Geplaatst: 8 augustus 2005 Geplaatst: 8 augustus 2005 Zelf heb ik een: ASAT Germany DiseqC-Schalter 4/1 - HIGH ISO in gebruik met twin LNB's, koste slechts 6,90 euro en doet het prima
Gast Geplaatst: 8 augustus 2005 Geplaatst: 8 augustus 2005 dank voor jullie reacties!!! ik denk dat ik er nu wel uit kom.
Gast Geplaatst: 6 september 2005 Geplaatst: 6 september 2005 Ik ben helaas te laat geweest met het bestellen van de Smart 0,2 Twin LNB en nu biedt de desbetreffende winkel deze niet meer aan, de overige winkels zijn erg prijzig. Het maakt me niet echt uit wat het ruisgetal is enz, als de prijs/kwaliteit maar ok is. Welk merk LNB raden jullie verder aan? en wat moet ik absoluut niet hebben, Ik zoek in de prijsklasse t/m +/- 20 euro per twin lnb. De winkel biedt onder andere aan: BAFF-Germany MAXIMUM Maar aangezien ik echt een leek ben, hoop ik dat jullie met wat suggesties komen.
MBN Geplaatst: 6 september 2005 Geplaatst: 6 september 2005 Alps altijd goed! Ruisgetal niet te zwaar aan tillen. Grtz MBN
Gast Geplaatst: 6 september 2005 Geplaatst: 6 september 2005 beetje prijzig die twin lnb's van Alps allemaal tussen de 35 en 45 euro en ik eb er 3 nodig dus beetje veel geld. Ik heb een Maximum/Digiality universal "TWIN" LNB, 0,3 dB voor 16,50 EUR gevonden, is goedkoop met dit merk een duurkoop=
Frans B Geplaatst: 7 september 2005 Geplaatst: 7 september 2005 ik had last van het omschakelen naar de verkeerde sat met goedkope twin lnb's. Dwz decoder 1 op astra (diseqc A), decoder 2 op hotbird (diseqc maar toch schakelde de eerste diseqc over op hotbird. met de duurdere Invacom heb ik daar geen last van. System Administrator (niet van deze site)
Gast Geplaatst: 7 september 2005 Geplaatst: 7 september 2005 is dit dan niet een probleem met je switch ipv de lnb?
Frans B Geplaatst: 8 september 2005 Geplaatst: 8 september 2005 Nee. Heb diverse switches geprobeerd. Daarna had ik een invacom op hotbird en toen werkte het goed. Nu heb ik de invacom terug op astra (vanwege iets betere prestaties) en ik heb dit probleem ook weer terug. Op de hotbird zit nu een goedkope twin lnb. Deze ga ik binnenkort dus vervangen door een ook invacom...... PS dit probleem heb ik al heel lang onderzocht. 't is een vreemd en lastig probleem. System Administrator (niet van deze site)
Gast Geplaatst: 11 september 2005 Geplaatst: 11 september 2005 ik heb deze gevonden SMART Titanium Edition Quattro LNB, echte 0,2dB Modell: TOX voor 17,90 euro, volgens mij wel een goede deal. Een Quatro lnb is toch hetzelfde als een Twin maar dan met 2 extra uitgangen? of is quatro weer wat anders? is het erg om een quatro te kopen en dan maar 2 ontvangers er op aan te sluiten? (misschien in de toekomst een 3e) Deze SMART Titanium Edition Quad LNB, echte 0,2dB Modell: TOSX is echter 27,95, kan iemand mij het verschil uitleggen? Of zal ik toch gewoon de MAXIMUM Twin LNB, 0,3dB, 40mm Feed nemen voor 16,50 euros
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen