Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een voorlichter van Talpa zei vandaag in een uitzending bij Radio Gelderland dat ze zich bewust zijn van de kwaliteit waarin Nickelodeon uitzendt. Ze zei dat het signaal van Nickelodeon via een verbinding naar Londen loopt en daar op een transponder van MTV wordt gezet. Talpa wil graag snel dat de kwaliteit verbeterd en dat is idd maar te hopen, want als ze in deze kwaliteit 16:9 willen uitzenden zal dit op tv een erg blokkerig beeld geven gezien de kabelmaatschappijen het signaal van de satelliet afhalen. Ze zei dat er nog hard gewerkt wordt om de kwaliteit optimaal te krijgen 'zodat er een mooie breedbeeld uitzendig gemaakt kan worden'. Hopelijk gaan ze dan ook daadwerkelijk in 'Anamorph' uitzenden zoals we dat gewend zijn van de Duitsers en de Engelsen.

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Geplaatst:

Ik vermoed dat je anamorph wel kan vergeten. Nagenoeg alle commerciele zenders op de satelliet zenden in letterbox uit. Behalve dan de Britten.

Bink.

Geplaatst:
Citaat:
Ze zei dat er nog hard gewerkt wordt om de kwaliteit optimaal te krijgen 'zodat er een mooie breedbeeld uitzendig gemaakt kan worden'.

Ik ruik een directe verbinding naar de kabelaars waardoor wij dezelfde kwaliteit behouden op de schotel.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Geplaatst:

Daar irriteer ik me ook aan. RTL is begonnen om her en der breedbeeld uit te zenden.... maar het IS geen breedbeeld. gewoon 4:3 met zwarte balken.

zucht

Triax TDS 88cm / Inverto Black Ultra LNB / Alsat Dark Motor / Dreambox DM800HD+DM7000 knutselbak

Geplaatst:

Ik heb vandaag naar Talpa gebeld en kreeg een aardige meneer aan de lijn die alle tijd nam om me een en ander uit te leggen. Wat al bekend is van transport naar Londen en zo is een deel van de oorzaak. Vanaf 1 september komen ze op de oude plek van Yorin en willen dan een bitrate van ong. 5mb/s. En wat veel belangrijker is, hij benadrukte dat Talpa wil uitzenden in echt breedbeeld en geen letterbox. Alleen het voetval blijft voorlopig nog vierkant aangezien de cameramensen nog moeten leren hoe voetal te filmen in breedbeeld.

Verder hebben ze nu de transponder met MTV om te delen en komen op een schamele bitrate van ongeveer 2 mb /s Ze gaan nog stevig onderhandelen of MTV wat andere kanalen wil afknijpen tijdelijk zodat Talpa er tot 1 september redelijk uitziet.

Ze willen in de latere toekomst toe naar een bitrate van 10 MB/s maar dan alleen via de digitale kabelnetten. Ze kunnen het signaal rechtstreeks ergens inprikken richting kabel ofzo.

Helaas blijft de sateliet voorlopig dus hangen op 5mb/s.

Ik hoop maar dat het aantal satelietkijkers zo enorm gaat groeien dat ze ook meer durven te investeren in bitrates op de schotel. Straks gaan meer zenders rechtstreeks inprikken op de kabelnetten en hebben wij schotelkijkers het nakijken wat betrefd beeldkwaliteit. Dat zou ik erg jammer vinden.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen