Ga naar inhoud


nadelen van op gas rijden


knol

Aanbevolen berichten

hallo ,ik denk eraan om op gas te gaan rijden,maarik hoor alleen maar voorelen,kan iemand ook eens even de nadelen geven,daarmee bedoel ik niet de belasting,maar gaat een auto pingelen,werkt mijn brandstofcomputer gewoon op gas,onderhoud,enz enz,ik ben benieuwd ,o ja ,ik hoorde ook dat hij minder lang meegaat.

Dreambox 7000s draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Grote tank ergens liggen. Soms kunnen ze weg gewerkt worden maar dat kan lang niet altijd. Als het kan heb je vaak een kleine tank of geen reservewiel meer. In de toekomst heb je best kans dat ze ook gas meer gaan belasten en dat gas tank stations minder worden. Ook in het buitenland is gas tanken moeilijk. Maar meestal rij je dan gewooon op benzine.

-------------------------------------------------

*** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een aantal jaren op gas gereden maar ik ben sinds 2 jaar over naar een diesel.

 

Op gas rijden kan prima, maar als het systeem niet optimaal is ingesteld krijg je op termijn toch technische problemen met de motor. Ik had eerst een Opel Omega en daarna een Volvo 850, beide op gas, en bij ongeveer 225000 km kreeg ik met beide veel problemen en hoge reparatie-rekeningen.

 

Daarbij neemt de tank ook ruimte in en dat werd met 2 kleine kinderen ook steeds bezwaarlijker. Diesel is per km. ietsje duurder, maar de belasting is lager (t.o.v. G3 misschien niet meer, en de onderhoudskosten zijn ook fors lager.

 

Ook is gas tanken in sommige landen zoals Duitsland erg lastig en zijn de prijzen daar hoger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vorige Astra 1.6 8V heeft 483.000 km op gas gereden, zat een van de eerste g3 systemen in van Koltec (necam)

bij +- 250.000 lpg injectie verdeler vervuild , zelf schoongemaakt met wasbenzine, en weer karren met die hap.

verdere onkosten aan motor door lpg rijden niet gehad.

 

Enige nadeel was een 36 liter netto tank, om de dag bij de pomp om te tanken,

reed gemiddel 1 op 12.5.

rij nu een Astra 1.7 DTI diesel is wat duurder in belasting,

maar rij bijna 1000 km op 42 liter diesel, 1 x in 7a8 dagen tanken, gemiddeld 1 op 23.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grootste nadeel is denk ik de beperkte beschikbaarheid in het buitenland, en in Nederland wordt het aantal stations dat LPG levert ook vrij rap terug gedrongen wegens allerhande gevaar voor de omwonenden.

Triax TDS 88cm / Inverto Black Ultra LNB / Alsat Dark Motor / Dreambox DM800HD+DM7000 knutselbak

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik hoorde net dat het wel eens kan(rtlz) dat ol nog 5x zo duur gaat worden,word steeds aantrekkelijker dus om op gas te gaan rijden,ik rijd nu net op de grens van 12000km per jaar,maar zelfs dan heb ik al voordeel denk ik.ik heb een zafira en kan onderbouw krijgen met een 65 liter G3 voor 1995 euro,ja wat is verstandig,hoe lang moet ik dan rijden om het een beetje eruit te halen.Ze zeggen 1 jaar,maar als het onderhoud duurder word en zo of ik moet hem elke keer laten keuren (ik weet niet hoe dat werkt op gas) dat gaat ook wel in de papieren zitten.en ja wat is verstandig,ik ben al blij met jullie meningen,ik hoor er graag meer,en ik denk ook dat dit een heel belangrijk onderwerp is voor heel maar dan ook heel veel mensen.ik zou zeggen ga zo door.

Dreambox 7000s draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij diverse automerken is de garantie over met gas.

Normale gasinstalatie is goed,enkel wat onderhoud aan de verdamper,maar duur in de wegenbelasting.(minder motorvermogen)

G3 rijdt super,goedkoop in de wegenbelasting,duur in aanschaf,tussen 100.000 a 200.000km veel onderhoud aan de instalatie,kans op el.storingen,kans dat garantie vervalt.

Verder zal het net als met diesel zijn,wil je wat voordeel halen bij niet teveel km.minder als 20000km,dan zul je een gebruikte auto moeten kopen waar diesel of gas inzit.

Laatse offerte die ik heb laten maken voor een g3 met onderbouw was 3600 euro,dealer begon er niet aan en garantie was meteen beeindigt als er een g3 in kwam.(ging over een nissan primera station 2004).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn installateurs die bepaalde delen van de garantie op motor overnemen heb ik mij laten vertellen.

 

Ik reed voorheen altijd in zo'n vervuilende stinkdiesel omdat mijn baas alleen maar diesel wilde als lease auto. Diesel is wel sterker, en minder onderhouds kosten natuurlijk, maar het duurt nog wel even tot ze net zo weinig vervuilen als LPG. Ik heb er veel schik mee, en lag me rot bij de pomp!

 

Mijn vader heeft reeds 3 auto's op lpg versleten waarbij er slechts 1 x problemen met lpg installatie waren (electronisch probleem). Verder motorisch nooit klachten gehad.

 

Het kan natuurlijk ook anders.. ik hoor ook verhalen over auto's die door slecht of goedkoop metaal in de motor een veel hogere slijtage ondervinden onder de hogere temperaturen.

 

Het argument dat het steeds minder te krijgen is vind ik zwaar overtrokken. Ik heb werkelijk nog nooit een probleem gehad met LPG tank vinden. En ik kom toch zo'n beetje overal!

 

Ik kan mij heel erg goed voorstellen dat veel mensen overschakelen naar LPG. Ikzelf kocht een auto waar al een installatie in lag. Scheelt je vanaf dag 1 dus geld!!

 

Rg

 

BaZ

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een nieuwere variant van een gasinstallatie, de LPG is dezelfde alleen de installatie in de auto voldoet aan bepaalde veiligheidseisen.

 

Tenmisnte als ik goed heb, de tchnische details weet ik er niet van.

*** Humax 5400Z Loader H2.08 TOH 3.4_HoT EMU 10.0 Triax 110 STAB 120HH ***

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ben ik ook benieuwd naar,ik weet alleen dat je minder belasting betaalt als een gewone,en ja het klopt dat de overheid wil dat lpg tankstations verdwijnen uit de bebouwde kom,maar hier zijn ze er zat,kan ook iemand zeggen of mijn board computer voor brandstof verbruik en zo gewoon blijft werken? .ik zou het ook fijn vinden als mensen dit onderwerp zouden beoordelen met wat sterren,want laten we eerlijk zijn,bijna iedereen heeft er baat bij met deze brandstof prijzen

Dreambox 7000s draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ooit, heel lang geleden, een mercedes 280 S gehad die op gas reed, achter lag 2 x een 80 ltr. tank dus daar kon je een behoorlijk stuk mee rijden. Als het gas op was kon je een knop binnen in de auto omzetten naar benzine. Maar ik reed bijna nooit op benzine, totdat ik een half jaar naar Cran Canaria ging met de auto en ik op benzine moest rijden, toen kwamen de grote problemen. Doordat ik bijna nooit op benzine had gereden had zich in de benzine tank een soort bezinksel gevormd die toen los kwam en de caborateurs steeds vestopte. Misschien is dit allemaal nu wat beter geworden, maar ik denk dat het goed is af en toe toch een volle tank benzine leeg te rijden, om deze problemen te voorkomen

 

gr.D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

gas de nadelen op technish vlak

 

heb je een euro 98 auto en de wat oudere 95 series. dan zullen je kleppen plus klepsealtjes langzaam inzakken, heb je mechanishe stoters betekend dat elke 20 a 30000 km kleppen stellen, heb je mechanishe stoters elke anderhalve ton een koprevisie. waarom dat voorbeeld met de opel niet. is dat deze wat hardere kleppen en sealtjes hebben wat dus betekend minder inbranden.

 

de andere mechanishe problemen zijn verwaarloosbaar in vergelijking met benzine. de enige wat zal slijten zijn je kleppen. en je benzine injectoren bij een multipoint systeem. deze moet je elk jaar laten reinigen met injector reiniger. omdat de auto vaak op benzine start zal de koude start steeds moeilijker gaan.

Dreambox 7000 / DM500 / Samsung9500 VIA CI / 0.3 lnb / 85 cm schotel ( 20"west to 45 east ) z=z^2 +c

Link naar reactie
Delen op andere sites

een g 3 instalatie is een schoon systeem vanadaar dat er vanaf een bepaald gewicht een kleine bijtelling in de belasting komt(tot 850kg geen bijtellng meen ik).

Het gas wordt vloeibaar ingespoten en gekoppeld aan de bestaande motorcomputer.

Rendement t.o.v benzine is te verwaarlozen zo niet beter.

Aanschaf is ongeveer 3 keer duurder,boven 100.000km kun de dure reparaties verwachten.

Als ik zelf gas zou gaan rijden zou ik hiervoor kiezen.

Door de grote aanloop van lpgombouw zal dit ook wel de volgende melkkoe worden,zeker omdat er niet teveel lpg rijders moeten komen t.o.v benzine lpg is een restproduct.

Misschien ook verstandeig op te letten welke auto je koopt,ik was vorige week bij volkswagen aan het kijken maar schrok van de energie labels die er op zitten.

Een kleine vw (fox) die gebruikt nog meer als de mazda3 active 2.0 (150pk) die ik nu heb.

Hiervoor reedt ik een opel vectra met een ecoline motor en ondanks dat ik het een niet al te best merk vind reed deze toch 1:15,in dit geval is diesel of gas niet erg nodig.

Daarnaast zijn de onderhoudskosten natuurlijk ook bepalend,die vectra koste me elk jaar een vermogen en steeds weer de vraag wat komt er nu weer(nieuwe vectra).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...