Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik loop al een tijdje te klooien met een waanzinig lage upload snelheid. Ik heb al meerdere malen contact gehad met mijn isp, maar er wordt niet echt op gereageerd, behalve dat ze er naar zullen kijken....

 

wanneer ik een ping doe naar mijn isp address krijg ik de volgende packet loss resultaten:

Ping statistics for 212.94.174.19:

Packets: Sent = 421, Received = 347, Lost = 74 (17% loss)

Approximate round trip times in milli-seconds:

Minimum = 34ms, Maximum = 42ms, Average = 36ms

 

Wanneer ik mijn ADSL line info opvraag via telnet naar mijn modem, krijg ik de volgende resultaten:

 

Vendor Local Remote

Country : 0f 00

Vendor : ALCB VendorSpecific :

0000 0000

StandardRevisionNr : 01 01

 

Downstream Upstream

Margin [dB] : 11.0 25.0

Attenuation [dB] : 35.0 22.0

OutputPower [dBm] : 19.0 12.0

 

Available Bandwidth Cells/s Kbit/s

Downstream : 17207 7296

Upstream : 754 320

 

 

Transfer statistics

Total since power On Cells Kbit

Downstream : 71765 30428

Upstream : 49310 20907

Current Connection

Downstream : 71782 00030435

Upstream : 49310 20907

Errors

Received FEC : 95

Received CRC : 72

Received HEC : 58

Transmitted FEC : 0

Transmitted CRC : 0

Tranmsitted HEC : 0

 

Far End Failure

No Failure

Near end failure

No failure

Far end failures since reset

Loss of frame: 0 failures

Loss of signal: 0 failures

Loss of power: 0 failures

Loss of link: 0 failures

Errored seconds: 0 seconds

Far end failures last 15 minutes

Loss of frame: 0 seconds

Loss of signal: 0 seconds

Loss of power: 0 seconds

Loss of link: 0 seconds

Errored seconds: 0 seconds

Far end failures current day

Errored seconds: 0 seconds

Far end failures previous day

Errored seconds: 0 seconds

Near end failures since reset

Loss of frame: 0 failures

Loss of signal: 0 failures

Loss of power: 0 failures

Errored seconds: 57 seconds

Near end failures last 15 minutes

Loss of frame: 0 seconds

Loss of signal: 0 seconds

Loss of power: 0 seconds

Errored seconds: 4 seconds

Near end failures current day

Errored seconds: 57 seconds

Near end failures previous day

Errored seconds: 0 seconds

 

Kan iemand misschien aan de bovenstaande data zien wat er aan de hand is?

 

Thanks a bunch!

 

Patrick


Geplaatst:

Ik kan niet zo zien wat er aan de hand is, maar probeer eens je modem direct op de PTT aansluiting te zetten i.p.v. via het scheidingsfilter. Controleer ook alle bedrading naar het modem.. Een verbindng die er goed "uitziet" hoeft nog niet goed genoeg te zijn voor ADSL....

 

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

Had ik al geprobeerd (nieuwe kabel en direct in de "ptt" socket)... maaktje geen verschil

 

Iemand anders nog een idee?

 

Patrick

Geplaatst:

Firmware upgraden misschien?

____________________________________________________

Visiosat Bisatellite. Sky Digibox, DM7020S(120GB) en een DM600PVR(120GB). Sky Movieworld/CDS Family+Versatel/TVVLaanderen

Geplaatst:

heb de laatste, 4.3.1.5 even uit mijn hoofd, er ook al opstaan....

Geplaatst:

heb je in het webinterface andere ipnummers staan dan jou bekend..

 

kijk bij advanced

ip-routing

 

je hebt een

default ppoa

eigen ip ppoa

en kpn ppoa

Ip-nummer erin staan

 

als der nog een instaat, moet je dat adres maar eens in whois zetten..

( www.dnsstuff.com )

en eventueel dus eruit halen / een soort feedback aan iemand die je niet kent.

 

indien daar niks staat, is de vraag of je de juiste dns hebt ingesteld

maar veel belangrijker is of je internet security settings correct zijn ingericht..

 

een verdubbeling van firewall en of privacy settings wil erg remmend werken op je up en down-load

 

even mijn remmen hieronder

je hebt de xp firewall (die is bij mij) UIT

je hebt de zonealarm firewall (die is bij mij altijd) AAN

je hebt je SpeedTouch firewall (die per definite ) AAN is

 

maar ook

privacy settings van windows (cookie-control + anty spyware)

privacy settings van zonealarm (mobile codes)

privacy settings van MCafee (privacy service)

en natuurlijk heel wat overige instellingen standaard van windows of addon software.

 

daarenboven kan je bij goede providers ook nog heel wat extraatjes hebben ingesteld die ook daar weer enkele remmende processen door hebben draaien.

 

dus makkelijk traceren waarom het langzaam lijkt is een moeilijke bezigheid.

 

 

je kunt in ieder geval de registry settings eens aanpassen voor windows:

 

[color:"red"] Windows Registry Editor Version 5.00

 

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings]

 

"MaxConnectionsPerServer"=dword:00000016

"MaxConnectionsPer1_0Server"=dword:00000016 [/color]

 

dat was een leuke tip van phantagira? voor je internet snelheid.

 

mvg

Second Life

Mungo Parker

 

Geplaatst:

hoi ik heb een probleem gehad toen ik van provider veranderde(voorheen nooit probleem) had ik bijna totaal geen upload meer,gebeld met provider zeggen ze ligt bij u aan de comp.(alles heb ik na gemeten)

na verschillende keren bellen kwam er een monteur met laptopje zou het even oplossen keek raar op zag geen upload vondt hij heel raar gebeld met de hogere piefen zouden ze uitzoeken paar dagen later tel.dat alles goed was moest een monteur komen.

ze zeiden dat het thuis lag ik was niet thuis want de monteur moest mijn inlog gegevens hebben voor in de centrale,heb ik zeg tel. gegeven paar uur later tel dat er in de centrale iets kapot was.

het is nu sindsdien altijd goed geen probleem meer dus mijn advies blijven bellen met prov. dan sturen ze een monteur laat die het maar uitzoeken. gr. Vmax145

gr.Vmax

 

Toshiba 42WL67Z lcd ,DM800 openPLI ,DM500+ openPLI, kaart huh waarvoor?, Archsat DJ70 x 7 lnb's x Vantage 8-1

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...