Ga naar inhoud

Bepalen hoogte-verschil schotel - object voor beginners

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een klein balkon op het westen. Ik wil hierop een schotel plaatsen om de Astra 1G te kunnen ontvangen. Hiervoor dien ik de schotel naar de flat te richten en er voor te zorgen dat hij over de flat kijkt. (ik woon op de bovenste etage) Ga ik voor het berekenen van het hoogte-verschil van de schotel ten op zichte van de flat uit van het de hoogte van het hart van de schotel of moet ik uitgaan van de onderkant van de schotel. Bij een schotel van 80cm is het verschil 40cm. In mijn geval betekent dat wel of geen beeld.

Groet Yellows

Geplaatst:

De onderkant moet ook de satelliet kunnen zien.De elevatie voor astra is 28 graad dus hoe verder je van de muur afzit hoe lager de schotel mag hangen.

Geplaatst:

Je moet zelfs nog wat meer marge aanhouden dan de onderkant van de schotel, als je het goed wilt doen. Als astra op 28 graden elevatie zit kan je met 26 graden elevatie rekenen. Aan de andere kant: als de onderkant van de schotel wordt afgedekt en het werkt, dan werkt het gewoon, al is het theoretisch misschien minder. Maar wat werkt dat werkt he.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen