Ga naar inhoud


verwachte rente over 2 jaar?


Gast

Aanbevolen berichten

allen bedankt,jullie verwachting is naar wat ik ook verwacht dieptepunt is gehaald en de rente gaat weer stijgen ,voor een relatief klein bedrag kan ik over van 6 naar 4% 15 jaar vast,dus verander het maandag even.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Da's niet gek. Zelf heb ik voor ons nieuwe huis (nu in aanbouw) voor 10 jaar 4,2% betaald (en 4,3% voor het 'spaarhypotheekdeel', heeft een andere naam aldaar, maar weet ik zo ff niet meer).

Voor ons huidige huis heb ik een hypotheek van 10 jaar vast voor 6,6% (jaar of 8, 9 geleden afgesloten). Goed die wordt over een paar maanden geheel en al afgelost als we onze huidige woning overdragen. En euh... gestegen huisprijs is ook lekker. Destijds in guldens 154000 voor nieuwbouwwoning betaald. Nu levert ie in euro's meer op dan dat getal. De schotel met toebehoren gaat uiteraard wel mee.

 

Straks naar een groter huis met niet eens zoveel hogere maandlasten.

Mvg, Dick

 

-- Dreamobox 7000s (80GB) / Multytenne en een inactieve vaste opstelling voor Astra1 en een aantal ontvangers die weg mogen/kunnen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achja,

 

Ook al zijn de huidige rentestanden gunstig, als je een nieuw of ander huis koopt dan is het je voordeel, als je de huidige hypotheek wil losbreken en vooral met een lange vaste rente periode dan betaal je zoveel aan boeterente dat je dan maandelijks minder betaald, maar wat al eerder is getypt je verdient dat nooit weer.

En dan bij wijze van spreken maar 50€ meer betalen in de maand en gewoon verder gaan, ben nog steeds goedkoper uit als een huurhuis hierzo, en dan heb ik het wel helemaal naar mijn smaak ver- en uitgebouwd.

 

En wat nog een voordeel is, niks geen geklooi met regeltjes van de woningbouw i.v.m schotels/antennes e.d.

 

grtn AO

DM 7020-80gb - Div. Images - Lexar 512mb cf - DM 500+ - DM 800 - triax 78cm Astra 1,2,3,Hotbird - LG 42" PLASMA (1080)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

allen bedankt,jullie verwachting is naar wat ik ook verwacht dieptepunt is gehaald en de rente gaat weer stijgen ,voor een relatief klein bedrag kan ik over van 6 naar 4% 15 jaar vast,dus verander het maandag even

 

 

dan ben ik toch reuze-benieuwd. heb je details voor mij ? desnoods via PM ?

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb iets minder dan 20 maanden te gaan,heb al een offerte liggen van 4% voor 15 jaar.

Over de resterende loop tijd,die 20 maanden dus daar wordt een boeterente voor gemaakt,uiteraard aftrekbaar,verdere kosten zijn er niet,in mijn geval zak ik 2%,echter de hypotheek is laag,al zou de rent over 2 jaar ook 4% zijn verlies ik nagenoeg niets.

Bij grote bedragen en langere restperioden zal er geen winst geboekt kunnen worden.(boeterentes zijn dan onbetaalbaar)

Voor degene die nu aan de slag gaan,let op een ding die de banken een beetje verdoezelen,bij spaarhypotheken is de premie afhankelijk van de rente,hoe lager de rente hoe hoger de premie,dit is een niet aftrekbaar deel.

Door dit niet goed uit te rekenen ga je de boot in,een geldverstrekker zit je alleen lekker te maken met de rente,en zal over de premie wijselijk zijn mond houden.

Ook dit zal bij hogebedragen een rol spelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 opmerking, in dit soort discussies geeft iedereen altijd als tip dat je de rente lang vast moet zetten, maar uit onderzoek blijkt dat je in de praktijk in 95% van de situaties goedkoper uit bent met een variabele rente!

 

En dat scheelt een boel geld. Ik heb ons huis in '98 gekocht met de rente vast op 5,0%. Als ik variabele rente genomen had, was dat gemiddeld 3% geweest. Nogal een verschil!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik hem variabel voor 2,8 %, stel je zet hem vast voor 5 of 10 jaar voor 5%, en stel dat de variabele rente 0,5 % per jaar stijgt ( wat niet verwacht wordt ), dan ben je dus ongeveer 8 a 9 jaar verder voordat het gemiddeld 5 % is, als je nu het verschil dat je per maand overhoud op een spaarrekening zet tegen 3,3 % !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Zelf heb ik hem variabel voor 2,8 %, stel je zet hem vast voor 5 of 10 jaar voor 5%, en stel dat de variabele rente 0,5 % per jaar stijgt ( wat niet verwacht wordt ), dan ben je dus ongeveer 8 a 9 jaar verder voordat het gemiddeld 5 % is, als je nu het verschil dat je per maand overhoud op een spaarrekening zet tegen 3,3 % !!!

 

Volledig mee eens En met een spaarverzekeing kan je zelfs nog hoger gaan dan 3.3%. Ik had vorig jaar 4.75% op een spaarverzekering. Vrij opneembaar en practisch geen kosten.

Groetjes

Sunny Sat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
allen bedankt,jullie verwachting is naar wat ik ook verwacht dieptepunt is gehaald en de rente gaat weer stijgen ,voor een relatief klein bedrag kan ik over van 6 naar 4% 15 jaar vast,dus verander het maandag even


dan ben ik toch reuze-benieuwd. heb je details voor mij ? desnoods via PM ?



merDe


Er zijn genoeg intermediairs in Nederland die je hierbij geheel vrijblijvend van dienst kunnen zijn.

Als je dit niet wilt kun je natuurlijk ook altijd even zoeken op sommige vergelijkingssites!

Groeten,
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...