Ga naar inhoud

doorlusmogelijkheid bij nokia 9202s voor ADR receiver

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi

Sedert een tijdje heb ik naast mijn gewone receiver ook een ADR receiver. Dat is zo'n receiver om de Duitse radiokanalen mee te ontvangen. Het probleem is dat ik mijn gewone receiver eerst moet afzetten vooraleer ik de ADR receiver kan beluisteren. Om te switchen gebruik ik zo'n diseq schakelaartje. Is er een mogelijkheid om toch deze twee apparaten tegelijkertijd aan de praat te krijgen?

Op mijn gewone receiver staan astra1, astra2 en hotbird. Mijn schotel is 88 cm groot. Wellicht doet dit probleem zich voor omdat er ook astra2 op staat, maar misschien is er toch een oplossing?

Geplaatst:

Bij het kijken of luisteren naar een satelliet bestuurt de tuner de LNB: lage kannalen, hoge kanalen, verticaal of horizontaal wordt allemaal via de coax naar de LNB gestuurd. Tenzij je de tuners onafhankelijk op een twin-lnb aansluit, kan je alleen luisteren/kijken naar één toestel gelijktijdig.

Boarder

Geplaatst:

De enige goede mogelijkheid is de LNB van de sat waarop je de ARD radio wilt ontvangen te vervangen door een twin LNB en een extra kabel naar de ADR ontvanger te trekken. Zoals boarder al aangeeft, je Nokia heeft veel te veel mogelijkheden om je LNB's zo aan te sturen dat je ARD ontvanger geen goed signaal krijgt. Alleen als je Nokia een transponder selecteerd op dezelfde sat, in dezelfde band en met dezelfde polariteit als de ARD radio transponder die je wilt horen, heb je ook signaal op de ARD ontvanger.

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Geplaatst:

Wacht maar even, in september (of zelfs vanaf 20 augustus) is de ADR ontvanger niet meer nodig want alle ARD radio's (totaal ca. 55 stuks) komen dan ook in DVB-S op Astra 1. En waarschijnlijk met een hoge bitrate (320 kb/s).

link

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen