Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik zoek een nieuwe breedbeeld laptop, deze moet hebben;

Wirelles lan

cd/Dvd brander

sd/mmc kaartlezer

bleutooth

compoort

en breedbeeld

Verder moeten ze online driver support hebben.

Welke merken raden jullie aan en waarom?

Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....

Geplaatst:

Misschien vindt jij die toshiba laptop erg mooi, maar een laptop met een 18" scherm is geen portable meer maar meer een transportable... (Ik zou trouwens nooit (meer) een toshiba kopen vanwege het toetsenbord, de indeling is niet naar "mijn" standaard, de ` / ~ zit verkeerd en die gebruik ik regelmatig, en de aanslag vind ik niet prettig...) Het scherm van een Toshiba vindt ik ook wat donker aandoen.. Maar dat is misschien persoonlijk.

Toshiba staat wel bekend om hun degelijkheid...

Als ik een advies mag geven;

- IBM, erg duur, maar erg goed! (Vooral de schermen!)

- HP, redelijk geprijst, opletten welk model je koopt, en dan kan je een schitterende laptop hebben voor niet veel geld

- Dell, lekker goedkoop, veel voor weinig! Nadeel, je kan er niet mee spelen voordat je hem koopt....

- Kloon (Asus / eigen merk van een winkel) die je helemaal kan aanpassen aan jou wensen. Goedkoper dan de "merk" laptops, en meer te configureren over het algemeen.

In geval van echt laptop gebruik (dus niet stationair op een desktop!) zal ik een laptop met max. een 15.4" WUXGA scherm kopen. Anders wordt het snel te groot en te zwaar....

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

Big Fellow,

daar kun je wel eens gelijk mee hebben..mbt de toetsenbordjes..

een belgische stagiare bij ons heeft er een daar wordt ik helemaal wild van..

ook een dell maar belgisch.. dan loldev.gif

is niks voor mij zonder qwerty

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:

Voor mij alleen nog maar een dell, deze kan terminste tegen een stootje.

De mijne is al 3 keer gevallen vanaf +/- 60 cm hoogte en doet het nog steeds.

Toshiba heb ik ook gehad maar dat was alleen maar ellende, als ik de webcam er uittrok als de laptop aanstond dan liep deze vast of deed een reboot en nog veel meer van die vage dingen.

HP help pleassssssssssssss.

IBM geen ervaring

Groetjes Gekkenhuis

Geplaatst:
Citaat:

Prijs jezelf gelukkig. Bij mijn baas hebben we er 10tallen in gebruik, maar elke keer dat er eentje valt overleeft hij het eigenlijk niet zonder kleerscheuren.... Al verschillende laptops gehad waarvan het display kapot was gegaan na een kleine stoot op de deksel.... frown.gif
Maar dat heeft er ook mee te maken dat de mensen denken van "die laptop is toch niet van mij, dus wat kan mij het schelen!".. Voor persoonlijk gebruik heb je hier eigenlijk geen last mee...

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:
Citaat:
ik zoek een nieuwe breedbeeld laptop, deze moet hebben;
Wirelles lan
cd/Dvd brander
sd/mmc kaartlezer
bleutooth
compoort
en breedbeeld

Verder moeten ze online driver support hebben.
Welke merken raden jullie aan en waarom?

Ik wil wel nog even het RAM geheugen onder de aandacht brengen..

Bezuinig daar niet op / heb zelf twee compaqs van bureau die niet vooruit te branden WAREN met hun luttele 124 MB op XP

Na opwaarderen zuigt XP over het scherm, hehe dat loopt tenminste.

cheers

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:
Citaat:
HP help pleassssssssssssss.
IBM geen ervaring

Groetjes Gekkenhuis

Wat een onzin, dat jouw dell niet kapot is wil niet zeggen dat iedere dell dit aankan!

Geplaatst:
Citaat:
Als ik een advies mag geven;
- IBM, erg duur, maar erg goed! (Vooral de schermen!)
- HP, redelijk geprijst, opletten welk model je koopt, en dan kan je een schitterende laptop hebben voor niet veel geld
- Dell, lekker goedkoop, veel voor weinig! Nadeel, je kan er niet mee spelen voordat je hem koopt....
- Kloon (Asus / eigen merk van een winkel) die je helemaal kan aanpassen aan jou wensen. Goedkoper dan de "merk" laptops, en meer te configureren over het algemeen.

In geval van echt laptop gebruik (dus niet stationair op een desktop!) zal ik een laptop met max. een 15.4" WUXGA scherm kopen. Anders wordt het snel te groot en te zwaar....

Big fellow

Hij zal als meeste als desktop gebruikt worden, gaat incidenteel mee op pad.

Zelf zit ik aan HP pavilion DV4136 te denken, is dit wat?
Pentium M processor 725a 1,6 Ghz Intel centrino technologie

Geplaatst:

Ik vindt breedbeeld wel mooi, maar achteraf vraag ik me wel af of dit echt zin heeft. De meeste websites zullen dar toch niet opgebouwd zijn en met foto's kijken lijkt me dat ook niet heerlijk kijken, toch?

Geplaatst:

ik weet niet wat je daar tegen zou hebben..

des te groter je beeld hoe prettiger / met enkele programma's open en of met zijdelings geplaatste toolbars.

de breedbeeld term heeft in deze, niets te maken met de resolutie cq verhoudingsproblemen van de tv doordat je uitgerekte beelden zou krijgen

het 4:3 fotootje blijft 4:3 op je breedbeeld laptop

(ofschoon foto's een heel ander formaat hebben by the way)

en als het al wel deels ermee te maken heeft, omdat je een dvd afspeelt op je laptop, ben je blij dat het een breedbeeld display is.

een goede breedbeeld-laptop heeft bovendien een iets ruimer toetsenbord..

krijg je niet zo'n kramp in je vingers tijdens het typen smile.gif

cheers

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:

@MR_B;

Die DV4136 ziet er wel goed uit, maar ik vindt zelf de resolutie van het scherm wat laag... Maar dat heeft misschien ermee te maken dat het een "goedkopere" laptop is. De schermen zijn een aardige kostenpost in een laptop. Als ik naar de prijs kijk is het geen slecht gespecificeerde laptop wink.gif Echter een advies! Koop de laptop in een winkel waar je hem meteen (voordat je betaald) mag aanzetten en controleren op dode/hete pixels in het scherm. Vraag ook zeer duidelijk naar de policy van de winkel m.b.t. dode/hete pixels. Ik accepteer geen enkele dode/hete pixel in mijn scherm! Doe dat ook niet! is nergens voor nodig!

Breedbeeld schermen hebben als voordeel dat er net iets meer naast elkaar past... Als je veel in terminals werkt (zoals ik) dan passen er net twee naast elkaar, terwijl bijn 4:3 schermen dit niet goed gaat lukken... (Tenzij je een loupe gebruikt om je display te lezen, want de letters moeten dan zooooo klein worden gezet....)

@tonskidutch;

Citaat:
een goede breedbeeld-laptop heeft bovendien een iets ruimer toetsenbord..

Dat dacht ik ook, maar tot mijn grote spijt kwam ik erachter dat dit dus niet zo is! Als je bij een winkel gaat kijken die meerdere laptops heeft staan van hetzelfde merk, breedbeeld en normaal beeld, dan zal je zien dat er kwa formaat exact hetzelfde toetsenbord opzit! Nog sterker, een merk zoals apple, heeft op hun notebooks vanaf 12" t/m 17" exact hetzelfde toetsenbord in gebruik!

Big fellow

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen