Gast Geplaatst: 13 augustus 2005 Geplaatst: 13 augustus 2005 Ik zit met een heel vreemd probleem ik heb een msi p4 2.6 645 combo Voeding 400w Nu mijn probleem Als ik of de wil gebruiken werkt het niet Als ik de uitgangs spanning meet zonder lnb is hij keurig ongeveer 17v Maar op het moment dat ik de lnb aansluit zakt de spanning in elkaar naar ongeveer 2v Heb alles al gecontroleerd en ook de coax getest De dreambox werkt perfect ook de samsung dus aan de lnb ligt het niet De pc werkt prima ook de voeding spanning voor de pc werkt goed en klapt niet in elkaar Wat zou dat kunnen zijn
Moderator Matchless Geplaatst: 13 augustus 2005 Moderator Geplaatst: 13 augustus 2005 omdat de pc volgens mij geen hogere spanningen aan het mobo levert van 17 volt denk ik dat je het probleem in de kaart moet zoeken. Probeer deze eens uit in een andere pc en test de spanning nog eens.probeer ook eens een andere lnb (sluiting?) Is de lnb goed en het probleem blijft dan moet je op de kaart gaan zoeken. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Gast Geplaatst: 13 augustus 2005 Geplaatst: 13 augustus 2005 Waarschijnlijk kan de voeding het vermogen niet leveren. Een zwaardere voeding misschien?
Big fellow Geplaatst: 13 augustus 2005 Geplaatst: 13 augustus 2005 @AlanS; Op het moment dat je LNB meer dan een paar watt trekt kan je hem in de schrootbak gooien! Een harddisk trekt veel meer dan een paar watt, al helemaal bij opstarten. Dus in het geval van een slechte voeding zal de PC ook moeite moeten hebben bij veel harddisk gebruik... Dus het lijkt mij niet aan de PC voeding te liggen. @willem2; Om de LNB te voorzien van de 17V zit er op de kaart een kleine (geschakelde) voeding. Het lijkt erop dat die het vermogen niet kan leveren. Probeer eens met een andere LNB te testen, misschien dat deze LNB net iets teveel vermogen nodig heeft. Als hij dan nog steeds niets doet, dan hoop ik dat je garantie op je SS2 kaart hebt, want ik ben dan bang dat die kapot is. Big fellow “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Albert_H Geplaatst: 13 augustus 2005 Geplaatst: 13 augustus 2005 Hallo Willem. Tussen de spanningsconvertor op de SS2 kaart, die van de 12V de 13 en 19V voor de LNB voeding maakt, en de F connector voor de coax zit een spoeltje dat er voor moet zorgen dat de 22KHz voor het omschakelen van de onderband naar de bovenband niet in de spanningsconvertor verdwijnt maar naar de LNB gaat. Dit is het zwarte spoeltje boven het tunerblikje tegen de achterplaat met het opschrift 102. Als er een kortsluiting in de coax zit wordt dit spoeltje erg heet en raakt defect als deze toestand te lang aanhoudt. Meestal raken er dan een aantal wikkelingen kortgesloten waardoor de zelfinductie drastisch afneemt en de 22KHz voor een groot deel in de convertor verdwijnt. Dit levert dan de klacht op dat de SS2 alleen nog transponders in de onderband kan ontvangen. Ik jou geval kan het ook zo zijn dat dit spoeltje doorgebrand is of een veel te hoge gelijkstroom weerstand gekregen heeft waardoor de 17V onbelast nog wel 17V is maar belast veel lager. Om te testen of het probleem in dat spoeltje ligt kun je het even kortsluiten met een draadje. Dit heeft tot gevolg dat de kaart geen 22KHz kan uitgeven, maar dan moeten alle onderband transponders nog prima werken als de spanning dan goed blijft. Als de spanning met de overbrugging van het spoeltje ook lager wordt ligt het probleem in de convertor zelf. Blijft de spanning goed dan kun je het spoeltje vervangen. Ik heb nog wel een vervangend type voor je liggen, als je tenminste geen motor vanuit de SS2 aanstuurd. Het vervangende type werkt prima voor een LNB, maar kan wat minder vermogen aan waardoor er problemen ontstaan met de stroom voor de motor. De voorgestelde test is niet destructief voor de rest van de kaart maar is door mij alleen getest op de 2.6C uitvoering. Succes Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Gast Geplaatst: 14 augustus 2005 Geplaatst: 14 augustus 2005 Dank je wel albert Maar maar nu het vreemde waar ik achter ben gekomen Als ik de skystar2 of de nova ci op de tweede lnb doorlus aansluiting van de dreambox aansluit zie daar ik heb ontvangs en de spanning zakt niet meer in elkaar Natuurlijk alleen als de dreambox aanstaat en alleen de transponders die de dreambox ontvangt op dat moment Maar als ik de dreambox uitzet is het weer het zelfde
Big fellow Geplaatst: 14 augustus 2005 Geplaatst: 14 augustus 2005 Dat klopt. Op het moment dat je doorlust zal er geen vermogen worden gevraagt van de SS2.. Op het moment dat de DB uitstaat moet hij weer wel vermogen leveren.... Big fellow “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Gast Geplaatst: 14 augustus 2005 Geplaatst: 14 augustus 2005 Kan ik dat op een of andere manier niet compenseren dan met iets wat de spanning boost van de ss2 naar de lnb Want het is dus zo dat hij wel goed werkt maar heeft alleen versterking nodig
Big fellow Geplaatst: 14 augustus 2005 Geplaatst: 14 augustus 2005 Dat is nou juist hetgeen wat Albert uitlegt..... Big fellow “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Gast Geplaatst: 14 augustus 2005 Geplaatst: 14 augustus 2005 dat is nou het punt ik snap albert wel maar het lijkt me raar dat zowel de nexus als de nova als de skystar2 dat probleem heeft hier zoals ik in het begin heb beschreven Ik heb ik al een ander moederboard + voeding geprobeerd en ook een andere lnb en coax Bij de testen blijkt dat als ik hem achter een ontvanger aansluit dat alles prima werkt Alleen al hij als alleen ontvanger moet werken werkt het niet als een van de kaarten achter de dreambox of samsung zit werkt het perfect mooi beeld alleen natuurlijk de transponders die op dat moment door de hoost ontvanger aan staan
Big fellow Geplaatst: 14 augustus 2005 Geplaatst: 14 augustus 2005 Heb je al een andere LNB geprobeerd van een ander merk? Het kan zo zijn dat de LNB's die je gebruikt teveel vermogen trekken voor de kaarten. Misschien dat een ander merk wel werkt. Big fellow “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Gast Geplaatst: 14 augustus 2005 Geplaatst: 14 augustus 2005 Ja dat is een van de mogenlijkheden die ik nog gaan proberen morgen bedankt
Albert_H Geplaatst: 14 augustus 2005 Geplaatst: 14 augustus 2005 Citaat: dat is nou het punt ik snap albert wel maar het lijkt me raar dat zowel de nexus als de nova als de skystar2 dat probleem heeft hier zoals ik in het begin heb beschreven Ik heb ik al een ander moederboard + voeding geprobeerd en ook een andere lnb en coax Bij de testen blijkt dat als ik hem achter een ontvanger aansluit dat alles prima werkt Alleen al hij als alleen ontvanger moet werken werkt het niet als een van de kaarten achter de dreambox of samsung zit werkt het perfect mooi beeld alleen natuurlijk de transponders die op dat moment door de hoost ontvanger aan staan Het is inderdaad vreemd dat het probleem zich bij verschillende kaarten voordoet. Je gaat dan denken dat de 12V van de PC, van waaruit de kaarten ( zeer waarschijnlijk ) de 13 en 19V maken, het probleem is, maar je hebt ook al een ander moederbord en voeding geprobeerd. Zelfs een andere kabel en LNB. Ik heb alleen problemen gehad met de SS2 en het spoeltje zoals boven beschreven. Mijn PCTVsat kaart van Pinnacle heeft nooit problemen gegeven. Als je er een ontvanger voorzet neemt die de voeding en besturing van de LNB voor zijn rekening en krijgt de PCI DVB kaart alleen het hf signaal dat door de LNB doorgegeven wordt. Een test van de kaarten zou kunnen zijn, maak een klein stukje coax met aan één kant een F connector en aan de andere kant een 100 Ohm weerstand. Sluit deze aan op de kaart en kijk of de spanning over de weerstand rond de 13 of 19 volt blijft, afhankelijk van de ingestelde polarisatie. Is dit niet zo, dan heb je echt een probleem met de kaart. Blijft de spanning dan wel goed, dan is het volgende probleem waarom de spanning wel zakt als je de LNB aansluit. Meet ook nog even de spanningen achter de ontvanger. Misschien is de belasting van het antenne systeem toch wat aan de hoge kant en zakt de spanning achter de ontvanger ook wel maar wat minder. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Gast Geplaatst: 16 augustus 2005 Geplaatst: 16 augustus 2005 Na meten en meten Blijkt dat alle 3 de kaarten stuk zijn Daar ze in de garantie zijn m.u.v skystar2 heb ik nieuwe gekregen hier in arnhem bij de satshop En die werken prima geen afwijkingen Wel jammer van de skystar2 want daar had ik het meeste plezier van ik wil toch wel graag op jou aanbod ingaan albert met het spoeltje Verder nog bedankt voor de hulp jongens Groetjes willem
Albert_H Geplaatst: 16 augustus 2005 Geplaatst: 16 augustus 2005 Als ze alle drie stuk waren, hou dan toch even je antennesysteem in de gaten. Van de andere kaarten weet ik het niet, maar de SS2 kan niet tegen een langer durende kortsluiting in je coax. Ik heb de mijne toen defect gekregen omdat ik er even een verleng kabeltje tussen zette omdat ik de PC verplaatst had. In dit kabeltje, dat mooi soepel maar net te dun voor de F connector was, bleek af en toe een sluiting bij een F connector te ontstaan. Toen ik rook dat er wat aan de hand was, mijn PC stond nog open, was het al te laat. Het was toen gelukkig alleen het spoeltje. PM je adres maar even Willem dan stuur ik je zo'n spoeltje op. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen