Ga naar inhoud


Topfield ontv -- signaal doorlinken andere tv via coax?


Gast xonmultimedia

Aanbevolen berichten

Hi all,

 

Ik zit met een technisch vraagstuk waar ik na veel puzzelen niet uitkom. Ik krijg simpelweg niet de info uit de manual die ik nodig heb.

 

Het volgende...ik wil overstappen naar kpn/digitenne (maakt immers niks uit) en wil gebruik maken van de volgende topfield ontvanger de 5300d met HD. Nu zijn de specs qua hardware vrijwel gelijk aan de 5000. Dit is de handleiding--> http://www.topfield.co.kr/data/product/brochure/TF5000PVRt.pdf

 

 

Nu heb ik in de huiskamer een tv aan de muur hangen en in de slaapkamer 1 tv staan. Nu loopt er een goed afgeschermde coax kabel van het coax punt in de huiskamer naar de tv in de slaapkamer.

 

Als ik kijk naar de ontvanger dan zie ik daar 2 aansluitingen (links) voor het doorlinken van de coax..en ik zie een RF aansluiting (aan de rechterkant)..

 

Jullie begrijpen het inmiddels misschien wat ik wil..ik wil met 1 ontvanger ook de tv in de slaapkamer voorzien van signaal! Is dit mogelijk met deze ontvanger en kan je dan ook twee verschillende signalen bekijken..dus op de ene tv wat anders dan op de ander.

 

De scart tv out gaat natuurlijk naar de tv in de huiskamer..maar kan ik dan dus ook een RF signaal over de coax sturen? en dan ook nog een verschillend signaal dan wat er over de scart gaat?

 

Ik heb bedacht dat ik de afstandsbediening kan fixen met een IR verlenger van marmiktek.

 

Ik hoop dat ik niet te vaag ben geweest

 

 

ben benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Of je de tweede tuner via de coax kunt bekijken en de eerste

tuner via SCART, kun je misschien beter in het Topfield-forum

vragen.

Bij de KPN-Samsung is het mogelijk om de tweede tuner te

bekijken via de VCR-uitgang.

Misschien is dat ook wel mogelijk met die TF, maar dan zul

je er een modulator tussen moeten zetten.

Mvg, wammes.

Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok duidelijk...op zich is mijn probleem voorlopig verholpen doordat digitale tv van kpn nu een aanbieding heeft dat je gratis tuner krijgt..

 

Mijn nieuwe situatie is nu:

 

Huiskamer topfield ontvanger met had -- aangesloten via scart op lcd -- aangesloten via RF uitgang met de bestaande coax op lcd slaapkamer. (deze coax uitgang gebruik ik dus alleen als ik iets opgenomen wil kijken in de slaapkamer)

 

De tweede ontvanger (simpele) gaat dan gewoon voor de normale ontvangst naar de slaapkamer ..

 

volgens mij moet dat wel werken :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De grap is natuurlijk wel dat je bij KPN een Samsung Twintuner hebt die twee kanalen zichtbaar kan maken via twee scart's. Een voor TV en een voor Ext. (opnemen). Volgens mij moet je hierop een kanaal programmeren eerst en vervolgens staat dat kanaal op je tweede scart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...