Ga naar inhoud

Keuze (Digitale) decoder/Meest gebruikte encryptie

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,<P>Ben nog vrij nieuw op satelietgebied en heb nog een aantal vragen:<P>- Ik begrijp nu dat er verschillende decodeer systemen zijn (seca, irdeto...). Welke wordt door de meeste (pay-) kanalen gebruikt?<P>- Kan ieder decoder deze encrypties aan? Of zijn er bepaalde decoders voor bepaalde decrypties? (Mischien modules...?) Heeft iemand goede ervaringen met een bepaald type decoder?<P>Alvast bedankt voor jullie tijd! <BR>Nedalex

Geplaatst:

Schaf een ontvanger aan met Common Interface sloten, dan ben je niet afhaankelijk van het gebruikte codeersysteem . het hangt er dan vanaf wat voor interface je in het slot steekt, uiteraard is het ook mogelijk om zowel Seca als Irdeto tegelijk in de ontvanger te steken.<BR>Welk merk??? <BR>Tsja ,je hoort verschillende geluiden , de één houdt het op Humax , de ander vindt de nieuwe Aston 2000 iets interessants ,Ik heb zelf ervaring met de MM9600 (Nokia) en dat is naar mijn idee nog steeds DE Ontvanger, enig nadeel ,er zit maar één CI slot in. <P>------------------<BR>Edited by Tech : hobbybob@gmx.net

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.