trust Geplaatst: 24 augustus 2005 Geplaatst: 24 augustus 2005 Citaat: Dan heb ik ook nog ff een vraagje: Is het mogelijk om een actuator meer pulsen per graad te laten geven zodat ie nog iets fijner kan werken. De meeste hebben een draaiende magneet met een "reed" kontakt er naast . Als je een 2e reed kontakt t.o. de orginele kunt plaatsen , en deze er parralel aan koppelt , heb je het dubb. aantal pulsen . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Gast Geplaatst: 25 augustus 2005 Geplaatst: 25 augustus 2005 @ Trust Dat is nog niet zo een slecht idee dan ga ik dat maar eens proberen. @ Wammeswaggel Zo een optische encoder wat moet ik mij daarbij voorstellen?
wammeswaggel Geplaatst: 25 augustus 2005 Geplaatst: 25 augustus 2005 Een optische encoder ziet eruit als het binnenwerk van een muis(zie bijlage). Nadeel is wel dat er een extra voedingslijntje naar de actuator moet(alsof we nog niet genoeg kabels hebben). Mvg, wammes. Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.
trust Geplaatst: 25 augustus 2005 Geplaatst: 25 augustus 2005 Citaat: @ Trust Dat is nog niet zo een slecht idee dan ga ik dat maar eens proberen. Het kan zijn dat de magneet meerdere pulsen per omwent. geeft , dan moet je het 2e reedkontakt niet precies tegenover de orginele monteren . Gewoon een beetje uitproberen . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen