Gast Geplaatst: 16 augustus 2005 Geplaatst: 16 augustus 2005 Hey, Als ik in KDE naar het configuratie scherm ga en dan naar geluid,... En ik op de knop geluid testen klik krijg ik wel geluid te horen, maar als ik op de knop MIDI testen klik gebeurt er niets, hoe kan ik dit euvel uit de weg ruimen? Er zijn namelijk redelijk wat programma's die hier van MIDI geluid willen maken en die ik dus niet hoor. Ik heb alle laatste updates reeds binnen, dus daaraan kan het ook niet liggen. Greetz Spirit
Gast Geplaatst: 16 augustus 2005 Geplaatst: 16 augustus 2005 Als je geluidkaart dit niet onmiddellijk ondersteunt(midisynthesizer), zal je bijkomende software moeten installeren...alsa kan dat dacht ik. Zoek ééns naar 'alsa+midi'
Gast Geplaatst: 16 augustus 2005 Geplaatst: 16 augustus 2005 Heb alle alsa paketten geinstalleerd, steeds niets, wav bestanden kon ik ook niet afspelen via "splay xxx.wav" (in de shell) Wat raar is: Heb geprobeerd deze eerst met amarok af te spelen, deze weigerde tot ik in de instellingen zij dat hij aRTS moest gebruiken, nu spelen de wavs wel in amarok af. Maar dit lost het probleem niet op met de midi. Is het mogelijk omdat suse9.3 een i386 is en ik een x86_64 systeem heb? Greetz Spirit
Gast Geplaatst: 16 augustus 2005 Geplaatst: 16 augustus 2005 Geen idee...kan je nergens een FAQ vinden over alsa?
Gast Geplaatst: 17 augustus 2005 Geplaatst: 17 augustus 2005 Heb ondertussen al veel gelezen over alsa, maar geen oplossing gevonden. Denk dat dit aan het verschil ligt van de i386 tov mijn werkelijke mobo x86_64, dat hierdoor nog niet alles wordt ondersteund desondanks ik de laatste kernel + patches heb geïnstalleerd, vermoed dat ik even moet wachten tot eind september voor de full release van suse10. Maar zal nog rustig verder blijven zoeken. Greetz Spirit
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen