Ga naar inhoud

Wanneer moet je Windows opnieuw activeren?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben van plan om 2 psc's uit te breiden.

eentje met geheugen en een HD, de ander met

geheugen, een HD en een DVD brander.

Moet ik in beide gevallen Windows XP home opnieuw activeren?

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:

Ik heb het even voor je op gezocht op de microsoft site ( Hier is de link met info over activeren van windows)

En daar staat het volgende op :

U kunt zonder probleem een dvd-brander inbouwen, geheugen toevoegen en de harde schijf vervangen zonder dat er een heractivatie nodig is, maar bij de vierde configuratiewijziging zal automatisch het activeringsproces worden gestart en zult u uw Windows XP versie opnieuw moeten activeren.

Besluit u Windows voor een tweede keer op uw systeem te installeren op een vervangen of (opnieuw) geformatteerde vaste schijf, dan is het altijd noodzakelijk Windows opnieuw te activeren. In dat geval immers gaat de database verloren en wordt deze opnieuw aangemaakt.

xyxthumbs.gif

groeten,

Groeten,

Hendrik

Dreambox 7025+

Dreambox 800HD PVR

80cm op DiSEqC H-H motor

70cm op 19,2 en 23,5 oost

Geplaatst:

Geldt dat ook wanneer ik de 2 bekende database bestanden kopieer wanneer

ik Windows opnieuw installeer op een nieuwe harde schijf en wellicht

gebruik maak van windows hulpprogramma "bestanden" overzetten?

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Geplaatst:

Na even Googlen vond ik dit:

Als je het bestand "wpa.dbl" kopieerd (locatie = Windows\system32) van je oude windows XP (die reeds is geactiveerd) en kopieerd naar een nieuw geinstalleerde Windows XP dan hoef je de nieuw geinstalleerde niet meer teactiveren. grin.gif

Vertaald van:

Bron

groeten,

Groeten,

Hendrik

Dreambox 7025+

Dreambox 800HD PVR

80cm op DiSEqC H-H motor

70cm op 19,2 en 23,5 oost

Geplaatst:
Citaat:

Besluit u Windows voor een tweede keer op uw systeem te installeren op een vervangen of (opnieuw) geformatteerde vaste schijf, dan is het altijd noodzakelijk Windows opnieuw te activeren. In dat geval immers gaat de database verloren en wordt deze opnieuw aangemaakt.

maar wat zou dat dan voor problemen geven?
activeren kan toch altijd.. als je de officiele cd maar gebruikt voor installatie.

der wordt naar vier zaken gekeken tijdens installeren

het board serialnumber
het mbr met windows versie nummer
het eventueel aanwezig zijn van een reeds geinstalleerde versie + nummer
het mac-adress van je netwerkkaart

die vier samen vormen een sleutel inclusief de landscode voor activatie en die krijg je dan ook.

indien je twee pc's hebt en daarop dezelfde versie installeert zal ook je lanmanager heftig gaan protesteren (unique ID)
indien je met winblaster van een van die pc's de sleutel wgehaalt, krijg je maar op een pc de updates
indien je nu ook nog de online verificatie van windows bekijkt, die sinds kort gebruikt wordt voor het krijgen van updates en patches, zul je enkel nog officiele versie kunnen installeren op dezelfde hardware met activatie.

men ziet meteen als je dus meerdere "seats" hebt draaien van hetzelfde product.

maar als je legale installatie cd's gebruikt voor een uitbreiding is er niks aan de hand.

Ik heb mijn w2k versie 6 keer opnieuw geinstalleerd en NU mijn XP versie 3 keer..
allemaal legaal op dezelfde machine.

cheers

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

• 2 weken later...
Geplaatst:

Inderdaad, ik heb maar 1 licentie, ik ben inderdaad niet gek.

Het is tenslotte al te gek voor woorden dat je 100 euri's moet

betalen voor 1 xp dat overstroomt van de lekken, laat staan 2.

Op 1 pc moet ik een HD bij, extra geheugen en een brander installeren.

Op de andere alleen een HD bij en extra geheugen.

Op de beide HD's moet dan xp opnieuw worden geinstalleerd.

HG CC

Geplaatst:
Citaat:
Inderdaad, ik heb maar 1 licentie, ik ben inderdaad niet gek.

Het is tenslotte al te gek voor woorden dat je 100 euri's moet
betalen voor 1 xp dat overstroomt van de lekken, laat staan 2.

Je _moet_ niet betalen, het is je eigen keus om het te gebruiken. Als je er twee wil, betaal je er twee, zo gek is dat niet hoor.

Dikke kans dat als je straks 2 pc's met dezelfde OEM versie installeert, je product key op een zwarte lijst komt te staan en je straks helemaal niet meer kan updaten.

Als je toch 2 pc's hebt, loont het de moeite om eens Linux te proberen op 1 van de twee. Helemaal gratis, minder vol met lekken, en als je toch een Windows machine hebt, hoef je ook niet moeite te doen om je windows programma's te blijven gebruiken...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen