Gast Geplaatst: 16 augustus 2005 Geplaatst: 16 augustus 2005 hoi, ik heb reeds een hub(breedband internet ) voor 3 pc's, wil nu een vierde maar is via netwerkkabel onbereikbaar, er bestaat iets via de 220V leidingen, maar ik vind er bijna niets over, gaat dit dan ook verder dan uw eigen 230V leidingen, ook bij de buur ? Bijoux
Pionewbie Geplaatst: 16 augustus 2005 Geplaatst: 16 augustus 2005 Citaat: Vraag: Kunnen mijn buren mijn gegevens afluisteren? Kunnen mijn buren mijn gegevens afluisteren? Zij zijn per slot van rekening op hetzelfde elektriciteitsnet aangesloten! Antwoord: Uw verbruiksmeter dempt het signaal zeer sterk en vormt zo een natuurlijke barrière naar de buren. Bij ongunstig liggende leidingen kan het echter voorkomen, dat de buren profiteren van een ongewilde fasekoppeling. Wij adviseren beslist het gebruik van de in het apparaat ingebouwde codering! Deze wordt geactiveerd door de invoer van een wachtwoord dat afwijkt van het wachtwoord in leveringstoestand. Dit komt van de site van een leverancier van deze producten.
planetbitworld Geplaatst: 16 augustus 2005 Geplaatst: 16 augustus 2005 zoek maar eens met google op powerline of homeplug, dan zul je wel meer informatie vinden hierover. of het ook bij de buren komt weet ik niet. je kunt het in elkgeval wel beveiligen met een 56-bit encryptie. 2X Sab triple hd, Wavefield T55 met Sirius,hotbird, Astra 19.2 en 23.5, 1x maxdigital xp1000, familiepakket.
Gast Geplaatst: 23 augustus 2005 Geplaatst: 23 augustus 2005 Citaat: Citaat: Vraag: Kunnen mijn buren mijn gegevens afluisteren? Kunnen mijn buren mijn gegevens afluisteren? Zij zijn per slot van rekening op hetzelfde elektriciteitsnet aangesloten! Antwoord: Uw verbruiksmeter dempt het signaal zeer sterk en vormt zo een natuurlijke barrière naar de buren. Bij ongunstig liggende leidingen kan het echter voorkomen, dat de buren profiteren van een ongewilde fasekoppeling. Wij adviseren beslist het gebruik van de in het apparaat ingebouwde codering! Deze wordt geactiveerd door de invoer van een wachtwoord dat afwijkt van het wachtwoord in leveringstoestand. Dit komt van de site van een leverancier van deze producten. De meeste problemen die ik heb gezien is niet helemaal het verhaal van de leverancier. Zelfs in mijn huis heb ik er last van, na de meter. Het geval is 3-fase. Het is al heel simpel te testen met een "draadloze" intercom die via de 230 loopt. Zet er maar eens eentje bij de buren. Grote kans dat ie niet werkt. Bij mij in huis heb ik het ook ondervonden met een slaapkamer die op een andere groep (lees: fase) zat en in de woonkamer wilde luisteren. Toen hier de huizen zijn weggezet hebben ze de fasen verdeeld 1,2,3 1,2,3 1,2,3 1,2,3 afijn huis 1 kon goed communiceren met huis 4,7 en 10. Ik heb het bekende blauwe/grijze 230 setje van Sweex (Powerline Ethernet adapter LD000010) gehad maar ben overgestapt naar WiFi. Maar test maar eens met zo'n intercom voordat je een kleine 50 Euries per adapter uitgeeft. Op de juiste fase haal je met gemak een 150-200 meter (zichtloos) en dat doet Wifi nu net weer niet...... Suc6
Gast Geplaatst: 24 augustus 2005 Geplaatst: 24 augustus 2005 Hoi, ik heb dus maar een router met draadloos 2.4Giga aangeschaft, werkt perfekt , heb wel nog wat software prb's Bijoux
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen