Ga naar inhoud


Einde proprietary kabeldecoders in zicht?


grunnsat

Aanbevolen berichten

Het idee dat we slechts kunnen kiezen uit de bekende drie kabelontvangers begon me steeds meer te vervelen, dus heb ik daar eerst maar eens een klacht over ingediend bij de Opta. Die gaven echter als antwoord dat het niet hun competentie is, en dat ik mij moest wenden tot het Directoraat Generaal voor de Telecommunicatie en Post van het ministerie van economische zaken. Nadat ik een vriendelijke juffrouw had uitgelegd wat mijn klacht is werd ik een paar uur later terug gebeld door een ambtenaar die precies begreep wat ik bedoelde. En wat schetst mijn verbazing, bij het ministerie waren ze er ook al achter dat de huidige situatie niet helemaal ok is.

 

Op 19 mei 2005 heeft het ministerie hierover stukken gestuurd naar de tweede kamer, waaronder het bijgaande rapport van TNO. Verder kon deze mijnheer mij vertellen dat de kabelboeren begin 2006 met een beschrijving van een nationale standaard zullen komen, zodat fabrikanten van decoders en tv toestellen met ingebouwde decoders, apparatuur kunnen bouwen voor de Nederlandse markt. We kunnen daarna dus uit veel meer decoders kiezen als de fabrikanten een beetje hun best doen.

942109-TNO-report-33571.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...