tajvdz Geplaatst: 20 augustus 2005 Geplaatst: 20 augustus 2005 Hallo, Ik heb een probleem met een Philips DSX7072 (of 6072, op de onderkant staat 7072 en in het menu 6072). Er zit Firmware in van Lex. De ontvanger is niet van mij zelf dus ik ben er niet bekend mee. Er zit een canal digital kaart in en die moest worden uitgebreid met het basis pakket en Versatel voetbal. Voor ik aan de slag ging had ik nog beeld, maar ik moest de nieuwe zenders toevoegen door de kanalen opnieuw te installeren. Nadat dit was gebeurd stond Versatel inderdaad in de zenderlijst maar ik heb nu alleen nog maar beeld op de FTA kanalen. Het kaartje werkt nog wel want ik heb hem in mijn eigen ontvanger (Dreambox) gestopt en daar werkt ie gewoon (ook op de nieuwe pakketten die ik straks heb aangevraagd). Nu is dus mijn vraag, moet ik nog een handeling verrichten om met het canal digital kaartje in de Philips ontvanger te kunnen kijken na het opnieuw installeren van kanalen? Of heb ik helemaal wat verkeerd gedaan en moet ik dan de boel resetten ofzo? Ik hoop dat iemand mij snel kan helpen want ze willen morgenmiddag voetballen kijken via Versatel.. Groetjes Twan
Gast Geplaatst: 21 augustus 2005 Geplaatst: 21 augustus 2005 Waarschijnlijk staan de NL zenders op Irdeto codering, je kan dat zien door de toets A te kiezen op je afstandbediening. Zet de ontvanger eens op SECA2. Kies via je afstandbediening de toetsen +,menu,5,3 Dan zou je beeld moeten krijgen als je gaat zappen tussen de NL zenders. Zet vervolgens de decoder via je AB op standby om die instelling op te slaan in het geheugen. Suc6 Grts, euromuis
tajvdz Geplaatst: 21 augustus 2005 Auteur Geplaatst: 21 augustus 2005 Hoi, Ja je hebt me een heel eind op weg geholpen! In dat + menu heb ik wat intsellingen veranderd en nu werkt het wel! Bedankt! Twan
Gast Geplaatst: 21 augustus 2005 Geplaatst: 21 augustus 2005 Citaat: Hoi, Ja je hebt me een heel eind op weg geholpen! In dat + menu heb ik wat intsellingen veranderd en nu werkt het wel! Bedankt! Twan Wat ik nog vergeten was dat deze instelling +,menu,5,0 Autopid op UIT moet staan, staat deze instelling op AAN dan heb je alleen maar FTA kanalen. Grts, euronmuis
tajvdz Geplaatst: 21 augustus 2005 Auteur Geplaatst: 21 augustus 2005 dat zal ik wel gedaan hebben want hij doet het nu gewoon... Ik kan het nu niet meer zien want de ontvanger is al weer weg hier omdat alles weer naar behoren werkte
peldoman Geplaatst: 23 augustus 2005 Geplaatst: 23 augustus 2005 Hallo, Nu heb ik hetzelfde probleem, maar ik ben een paar zenders kwijt,nl. ned.2 en 3. En ik weet niet hoe ik de ontvanger [in totaal] op seca kan zetten, lukt me wel kanaal voor kanaal, maar dan heb ik wel een paar dagen nodig. Een e-mail van canal+ voor de nieuwe sbs 7 : menu: kies 5, kanalen toevoegen ,kies oke , ontvanger zoekt nu, JA dat doet hij nu al bijna 3 uur en ik zit pas op 35%, heb ik onderbreken gedaan , en pleitos alle kanalen. Euromuis weet jij een oplossing svp??? MaxPlus /TF6000cok/ triax 78cm TF5300k pvr.
Gast Geplaatst: 23 augustus 2005 Geplaatst: 23 augustus 2005 Citaat: Hallo, Nu heb ik hetzelfde probleem, maar ik ben een paar zenders kwijt,nl. ned.2 en 3. En ik weet niet hoe ik de ontvanger [in totaal] op seca kan zetten, lukt me wel kanaal voor kanaal, maar dan heb ik wel een paar dagen nodig. Een e-mail van canal+ voor de nieuwe sbs 7 : menu: kies 5, kanalen toevoegen ,kies oke , ontvanger zoekt nu, JA dat doet hij nu al bijna 3 uur en ik zit pas op 35%, heb ik onderbreken gedaan , en pleitos alle kanalen. Euromuis weet jij een oplossing svp??? Als je nu eens aangeeft welke firmware je in je decoder hebt zitten, kan ik daar pas een goed antwoord op geven. Als je mijn firmware v4.8 gebruikt (of eerdere versies) kies dan de volgende toetsen op je AB: +,menu,5,3 AUTO op SECA. Maar je kan ook voor tijdelijke SECA instelling kiezen, om een PIDscan te doen op de NL kanalen, zo zullen de NL kanalen ook wel weer gaan werken, druk op de SERV toets en de decoder staat op SECA, zap nu over de NL kanalen. Je tweede vraag: de keuze die je hebt gedaan is niet goed, je moet geen kanalen toevoegen, maar kanalen handmatig toevoegen. Je moet daar drie opties invullen, voor RTL 7 is dat: 12343, H, in het laatste veld moet je opgeven waar de nieuwe zender(s) moeten komen te staan in de kanalenlijst van je decoder, kijk daarvoor eerst effe wat het laatste kanaalnummer is van je kanalenlijst, is dat b.v. 1326, vul dan het nummer 1327 daar in. Suc6 Grts, euromuis
peldoman Geplaatst: 23 augustus 2005 Geplaatst: 23 augustus 2005 Open Firmware versie Br4ev.revm1 ossoxbucco nl van Leon&Jay, base dynamite with S2 fix 63. Acadraba voor mij. Maar ik denk dat ik de zaak al verprutst hebt. Ik heb de nederlandse kanalen nu wel weer, door ze een voor een op secca te zetten. Maar mijn kanalenlijst ligt nu compleet door elkaar. groet, peldoman MaxPlus /TF6000cok/ triax 78cm TF5300k pvr.
Gast Geplaatst: 23 augustus 2005 Geplaatst: 23 augustus 2005 Dan heb je nu een echt probleem. Optie: opnieuw een kanalen lijst er in zetten m.b.v. het programma MES Of nog beter een andere firmware plus een recente kanalenlijst. De keus daarin is groot genoeg. Grts, euromuis
peldoman Geplaatst: 23 augustus 2005 Geplaatst: 23 augustus 2005 Oke, misschien kan iemand mij hiermee helpen. Bedank Euromuis. MaxPlus /TF6000cok/ triax 78cm TF5300k pvr.
Gast Geplaatst: 23 augustus 2005 Geplaatst: 23 augustus 2005 Kijk eens op de site van Lex, daar staan mensen met een oslink die anderen wel willen helpen. Succes, Jos
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen